Prve ponudbe v tehnološkem sektorju se nadaljujejo

Vroča delnica: podjetje Atlassian je še eno izmed tehnoloških podjetij, ki so v tem viharnem letu prvič izdala delnice.

Objavljeno
11. december 2015 18.04
infografika
Anže Učakar, Ilirika DZU
Anže Učakar, Ilirika DZU
Atlassian se ukvarja z razvojem programskih rešitev za podjetja. Osredotočeni so predvsem na razvijalce. Njihov paradni konj je program JIRA, ki omogoča sledenje spremembam v programih, programskim hroščem in pomaga pri razvoju posameznih produktov.

Podjetje sta leta 2002 v Avstraliji ustanovila Scott Farquhar in Mike Cannon-Brookes in ga financirala z lastnimi sredstvi brez zadolževanja. Šele leta 2010 sta pridobila 60 milijonov dolarjev zagonskega kapitala, a tudi to ne neposredno, saj je podjetje, ki je ta kapital zagotovilo, odkupilo delnice od zaposlenih. V vmesnem času sta osvojila tudi nagrado za najboljša podjetnika leta, ki jo je podelilo podjetje Ernst & Young.

Atlassian je začel z razvojem produkta JIRA, imel pa ni niti prodajnega oddelka. Kmalu se je izkazalo, da je program zanimiv za javnost. Del uspeha sta bili tudi ustrezna postavitev prodajne cene in prodajna filozofija, ki se je podjetje drži še danes. Svoje programske rešitve ponuja izključno prek interneta in tako ne potrebuje prodajalcev. Zanimivo je, da kupec plačuje licenčnino za uporabo izdelka, pri čemer so cene opredeljene glede na število uporabnikov. Večina vstopnih licenčnin stane 10 dolarjev za 10 uporabnikov, načeloma pa podjetja, ki kupijo večje število licenc, plačujejo sorazmerno več na posameznega uporabnika.

Podjetje je v zadnjih treh poslovnih letih poslovalo z dobičkom. V poslovnem letu 2015 je ob 320 milijonih dolarjev prometa ustvarilo 6,8 milijona dobička, leta 2014 je imelo prometa za 215 milijonov, dobička pa 19 milijonov, leta 2013 pa je ob slabih 150 milijonih ustvarilo 10,8 milijona dobička.

Opazen je trend rasti prihodkov in zniževanja dobička, podjetje pa je izdalo opozorilo, da v letu 2016 ne pričakuje dobička, saj naj bi večji delež sredstev vložilo v raziskave in razvoj, strošek katerih je v zadnjih treh letih znašal slabih 205 milijonov dolarjev.

Letos se je glede na enako obdobje lanskega leta število prvih izdaj delnic znižalo za slabo tretjino. Dejstvo, da je Atlassianu uspelo začetno ceno zvišati z razpona od 16 do 18 dolarjev na 21 dolarjev, je za vstop na trg kapitala v razmerah ohlajanja velik dosežek.

Atlassian bo prodal 22 milijonov delnic in na tak način zbral 462 milijonov dolarjev, tržna kapitalizacija pa bi tako znašala približno 4,4 milijarde dolarjev. To bo peta največja prva prodaja delnic v letu 2015 in tretja največja iz tehnološkega sektorja.