Prvi zmagovalci svetovalnih delavnic za podjetnike

Projekt Mravlja: s strateškim marketingom odprli pot izvirnemu lesenemu osvežilcu zraka do turistov.

Objavljeno
10. februar 2015 18.47
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo
Ljubljana – V Delu smo že poročali o projektu Mravlja, ki povezuje študente MBA s poslovneži, ki želijo svoje rezultate izboljšati z novimi prodajnimi in marketinškimi orodji. Ustanovitelji projekta sledijo svojemu cilju, da bi pomagali slovenskemu drobnemu gospodarstvu. Kot enega njihovih prvih uspešnih projektov predstavljamo podjetje MR Servis.

»Pred dobrim letom smo v našem podjetju, ki trži različne, predvsem inovativne izdelke, razvili osvežilec prostora, ki se je od drugih podobnih izdelkov na trgu razlikoval po tem, da smo ga naredili iz naravnih materialov, ki simbolizirajo slovensko etnološko dediščino – lesene palčke z dišavo iz naravnih eteričnih olj so izdelane iz lipovega lesa, ki ponazarja simbol slovenstva. V množici osvežilcev zraka, ki jih je mogoče kupiti v naših trgovinah, smo želeli izdelati drugačnega,« je povedal lastnik podjetja Miro Rozman. Kljub inovativni ideji so imeli premalo marketinškega znanja, da bi dosegli širok krog kupcev. Izdelek so prodajali podjetjem kot poslovno darilo, saj je na lesene palčke z lahkoto moč vgravirati logotip podjetja.

Izdelki morajo biti podprti z zgodbo

»V preteklosti se mi je investicija v marketing vedno zdela odveč. Vendar tako ne prideš daleč. Prišel je čas, da se naučim tudi kaj novega. Danes morajo biti izdelki, tudi če so kakovostni, podprti z dobrim oblikovanjem in zgodbo, ki nekaj pripoveduje. Tako veliko lažje dosežeš kupca,« pravi Rozman, ki se je projektu pridružil, da bi se naučil novih znanj.

Vodja projekta Mravlja Ivan Vučetić, ki se sicer ukvarja s svetovanjem zagonskim podjetjem, je prepričan, da je slaba prodaja in premalo marketinškega znanja šibka točka večine slovenskih podjetij. Vučetič podjetjem priporoča, da zgradijo strateški marketing, ki je motor vsakega podjetja ne glede na velikost. Pomemben element današnjih marketinških akcij je digitalna prisotnost. Podjetje mora biti prisotno na internetu in na družabnih omrežjih. Ena od rešitev, ki pride v poštev predvsem za manjša podjetja, je povezovanje. Podjetja, ki se združijo, drug drugemu pomagajo k skupnemu cilju; podjetniki z dobrimi izdelki se lahko združijo s takimi, ki imajo dobro prodajno službo in so jim znani sodobni marketinški pristopi. Uspeh bo prišel veliko hitreje, kot če bi podjetji na trgu nastopali ločeno. Če vsi delajo vse, se energija izgublja v prazno in učinek opravljenega dela je slabši. Majhna podjetja, ki so povezana v mrežah, imajo v primerjavi z velikimi vrsto prednosti: ker ostajajo relativno majhni, se ohranja njihova prožnost in sposobnost hitrega odzivanja.

Še ergonomski stoli in fitnes v naravi

Vučetić je Rozmanu s sodelavci svetoval, da bi svoje osvežilce zraka ponujal turistom kot spominke. Lipov les, iz katerega so izdelane palčke, ima namreč za Slovence simbolni in zgodovinski pomen; opevajo ga ljudske pesmi in v slovenski zgodovini velja lipa za središče družabnega življenja.

»Po tehtnem premisleku smo izdelek oblikovali s pomočjo slovenskih motivov, jih prilagodili laserskemu izrezu in tako »nadgrajene« ponudili v prodajo v turistično informativnih centrih (TIC). Osvežilce zraka smo postavili v lično izdelan razstavni podstavek za trideset osvežilcev in mu priložili še opis izdelka v slovenščini, nemščini, angleščini in italijanščini, kar izdelku da še večjo vrednost.«

V podjetju MR Servis pravijo, da bodo s pomočjo novih znanj, ki so jih pridobili pri projektu Mravlja, poskušali doseči kupce tudi z ostalimi svojimi izdelki. Med njimi so še posebej zanimivi ergonomsko oblikovani stoli in naprave iz nerjavečega jekla za fitnes v naravi.