Quadrofoil: ekološko plovilo, ki porabi zelo malo energije

Istoimensko podjetje iz Slovenske Bistrice išče nove strokovnjake. Do konca leta 130 plovil, kasneje 100 na mesec.

Objavljeno
23. april 2015 20.19
Miha Rubin, Maribor
Miha Rubin, Maribor
Slovenska Bistrica – Podjetje Quadrofoil bo konec aprila ali v začetku maja dalo na trg svoja prva električna plovila s podvodnimi krili, poimenovana quadrofoil. Do konca leta naj bi jih izdelali in prodali 130, v podjetju pa letos računajo na okoli tri milijone evrov prihodkov.

V letu 2011 ustanovljena družba Quadrofoil s sedežem v Slovenski Bistrici ima proizvodnjo ta čas razdrobljeno na lokacijah pri svojih partnerjih, kot so Alumero, Impol in Ultramarin. »Kot dobavitelji sodelujejo še številna druga podjetja iz EU, Švedske, Hrvaške, Italije in Francije, pa tudi nekatera iz Azije,« je pojasnil Marjan Rožman, direktor Quadrofoila.

Že ob prvem pogledu na njihovo istoimensko plovilo je jasno, da ne gre za navaden čoln ali vodni skuter. »Quadrofoil je edinstveno, ekološko in energetsko učinkovito dvosedežno plovilo s podvodnimi krili,« ga je na kratko opisal Rožman. S pomočjo teh kril se plovilo dvigne iz vode in drsi po njej s hitrostjo od 30 do 40 kilometrov na uro (do sto kilometrov daleč). »S patentiranim krmilnim sistemom smo kot prvi na svetu prenesli lahkotnost in gibčnost vožnje avtomobila tudi na vodna plovila s podvodnimi krili in omogočili uporabnikom izjemno doživetje na vodi,« je dejal Rožman.

Naročila z vsega sveta

Trenutno imajo po njegovih besedah naročil več, kot so pričakovali; računajo, da bodo letos izdelali okrog 130 plovil, z investicijo in uvedbo druge faze proizvodnje, predvideno do konca tega leta, pa bodo sposobni izdelati najmanj sto plovil na mesec. »Naročniki prihajajo praktično z vsega sveta, denimo iz Hrvaške, Hong Konga, Nove Zelandije, Združenih arabskih emiratov, Katarja, ZDA, Nizozemske, Singapurja in seveda tudi iz Slovenije,« je povedal Rožman. Kupci so po njegovih besedah iz dveh kategorij: nekateri ga kupujejo za lastne užitke, drugi pa za komercialne namene, torej za izposojo.

Cene plovila z osnovno opremo se gibajo okoli 15.000 evrov, sicer pa quadrofoil predstavlja največjo konkurenco vodnim skuterjem. A ima pred njimi kar nekaj prednosti: »Quadrofoil je predvsem izjemno energetsko učinkovito plovilo, kar dosega z uporabo električnega motorja, s katerim je strošek vožnje za eno uro manj kot evro. Ob tem pri svoji uporabi plovilo ne spušča nobenih emisij (hrup, plin, olje) v okolje, zato ga je mogoče uporabljati tako na morjih kot tudi na rekah, jezerih, v ekoloških conah in naravnih parkih,« je pojasnil Rožman in dodal, da je quadrofoil izdelan iz visoko kakovostnih kompozitnih materialov (večinoma aluminija), vanj pa je vgrajenih tudi precej elektronskih komponent za zagotavljanje varne uporabe. Ta je za voznika zelo preprosta.

V razvoj vložili 2,5 milijona evrov

Doslej so v razvoj inovativnega plovila – pri projektu je sodelovalo 40 ljudi – po Rožmanovih besedah vložili več kot 2,5 milijona evrov. »Če bo šlo vse po načrtih, si letos obetamo za tri milijone evrov prihodkov od prodaje plovil, dodatne opreme in rezervnih delov,« je pojasnil Rožman.

O načrtih Quadrofoila za prihodnost je dejal, da gredo v smeri širitve programa oziroma palete plovil, in sicer z družinskim štirisedežnim plovilom, za adrenalinske odvisneže pa tudi dirkaškim enosedežnim. »Prav tako na podlagi interesa in tudi že prednaročil posameznih kupcev pripravljamo razvoj večjih plovil, ki bodo sad naših vrhunskih oblikovalcev in seveda tudi z vgrajeno tehnologijo podvodnih kril quadrofoil,« je povedal Marjan Rožman.

Na voljo nova delovna mesta

Podjetje bo v teh dneh po Rožmanovih besedah objavilo razpis za nova delovna mesta. V podjetju Quadrofoil – njegova lastnika sta Rožman in Simon Pivec – je od začetka letošnjega leta sedem zaposlenih, ravno v tem času pa iščejo 20 dodatnih ljudi. Razpis bo vključeval različne strokovne kadre (3D-konstruktor različnih strok, navtični arhitekt, nabavni referent, poslovni asistent, vodja projektov), ki naj bi jih v Quadrofoilu zaposlili takoj, delavce v sami proizvodnji pa bodo še naprej zagotavljali njegovi partnerji.