Rating leta: Hella Saturnus, Količevo Karton in Tajfun Planina

Imajo najugodnejši faktor tveganja, svoje obveznosti plačujejo v roku, poslujejo uspešno, so vredne zaupanja.

Objavljeno
28. februar 2012 13.25
Anže Voh Boštic, gospodarstvo
Anže Voh Boštic, gospodarstvo

Ljubljana – Bonitetna hiša i, ki deluje pod okriljem največje globalne bonitetne agencije Dun & Bradstreet, je nagrado Rating leta podelila družbam Hella Saturnus Slovenija, Količevo karton in Tajfun Planina. Ta tri podjetja so po oceni bonitetne hiše i najbolj zanesljivi poslovni partnerji pri nas.

Družbe, ki imajo dobro bonitetno oceno, lahko pri svojih dobaviteljih dosežejo boljše poslovne pogoje in dobijo cenejša posojila. Zaradi tega so bolj konkurenčne. A število teh družb se manjša: v prvem letu krize so kar trem četrtinam družb z najboljšo bonitetno oceno to znižali, lani pa so oceno znižali 36 odstotkom podjetij, izboljšali pa le dobri petini. Tako je bilo lani družb z najboljšo oceno, ki so imela več kot 600.000 evrov lastniškega kapitala, med vsemi slovenskimi podjetji le 1,2 odstotka. Skupen obseg obveznosti podjetij, ki so lani zabredle v insolvenčne postopke, pa znaša več kot tri milijarde evrov, je včeraj na podelitvi nagrad Rating leta v ljubljanski mestni hiši povedal prokurist Bonitetne hiše i Andrej Brvar.

Kljub temu so slovenska podjetja za tuje partnerje vedno bolj zanimiva. Globalna bonitetna hiša Dun & Bradstreet je tako lani dobila 28 odstotkov več zahtevkov tujcev za izdelavo bonitetnih ocen slovenskih podjetij, je povedala predstavnica hiše Dun & Bradstreet Aylangan Pelin. Slovenijo ocenjuje kot privlačno za tuje investicije, tudi zato, ker je med najboljšimi petdesetimi državami glede lahkosti poslovanja.

Osredotočite se na osnovno dejavnost!

Recept za uspešno poslovanje podjetja, s katerim lahko podjetje doseže in ohrani najvišjo bonitetno oceno, je vztrajanje v osnovni dejavnosti družbe, je prepričan Branko Rožič, direktor podjetja Količevo karton. Podjetja se ne smejo podajati v panoge, v katerih nimajo izkušenj – takšni izleti nekaterih znanih slovenskih družb so nas stale milijarde evrov, ki jih bodo plačevali še naši zanamci. Če pa se podjetje osredotoči na osnovno dejavnost, si lahko postavi visoke cilje in nato razvije strategijo, kako jih doseči. Ključna je visoka dodana vrednost na zaposlenega, s katero podjetje pridobi kapital za investicije in ohranjanje konkurenčne prednosti. Količevo karton je tako lani ob 115-milijonskem prometu in šestih milijonih evrov dobička za investicije namenil kar od pet do šest milijonov evrov.

Nagrade rating leta Bonitetna hiša i podeljuje od leta 1996, a leta 2008 so zaradi negotovih gospodarskih razmer izbor najboljših treh podjetij prekinili. Letos so ocenili, da so razmere že dovolj stabilne za ponovno izbiro najboljših.