Reckitt Benckiser in težave v Avstraliji

Presečišče: Enako zdravilo v različnih embalažah pomeni zavajanje potrošnikov

Objavljeno
18. december 2015 18.21
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Britansko podjetje je moralo po odločitvi sodišča s prodajnih polic v Avstraliji umakniti svoje protibolečinsko zdravilo Nurofen zaradi zavajanja potrošnikov. Morebitno sporno oglaševanje zdravila Nurofen medtem preiskujejo tudi v Veliki Britaniji.

Britansko podjetje Reckitt Benckiser s sedežem v angleškem mestu Slough je nastalo leta 1999 z združitvijo britanskega proizvajalca izdelkov za gospodinjstva Reckitt & Colman in nizozemskega podjetja Benckiser NV.

Skupno podjetje Reckitt Benckiser je leta 2005 kupilo družbo Boots Healthcare International, podružnico farmacevtske skupine Boots Group, za 1,9 milijarde funtov in tako med drugim prevzelo znano znamko protibolečinskega zdravila Nurofen. Reckitt Benckiser prodaja predvsem izdelke za uporabo v gospodinjstvih, izdelke za osebno higieno in zdravila, tržna vrednost podjetja znaša 44 milijard funtov, podjetje pa zaposluje skoraj 40.000 ljudi v svojih predstavništvih v približno 60 državah.

Zavajanje potrošnikov

Podjetje se je pred kratkim zapletlo v spor z avstralsko komisijo za varstvo konkurence in potrošnikov ACCC, ki je na začetku letošnjega leta sprožila sodni postopek proti Reckitt Benckiserju zaradi zavajanja potrošnikov pri prodaji zdravila Nurofen.

Avstralsko sodišče je pred tednom dni odločilo, da je podjetje res zavajalo potrošnike, ker je svoje zdravilo Nurofen prodajalo v različno označenih embalažah, od katerih naj bi bila vsaka namenjena odpravljanju bolečin v drugem delu telesa, zato je bila tudi cena zdravil različna. Izkazalo se je, da so bile sestavine vseh različno označenih zdravil popolnoma enake, zato se je sodišče odločilo, da gre pri tem za zavajanje potrošnikov in da je treba izdelke v treh mesecih umakniti s prodajnih polic.

Poleg tega mora Reckitt Benckiser objaviti vsebino odločbe v časopisih in na svoji spletni strani ter povrniti vse sodne stroške avstralski komisiji ACCC. Predstavniki podjetja Reckitt Benckiser so poudarili, da se odločitev nanaša samo na avstralski trg in da jo bodo upoštevali, vendar bodo lahko na drugih trgih še naprej nemoteno prodajali vse svoje izdelke ne glede na njihovo embalažo.

Več pritožb tudi v Veliki Britaniji

Britanska agencija za nadzor nad oglaševanjem ASA (Advertising Standards Authority) je medtem prejela več pritožb zaradi oglasa podjetja Reckitt Benckiser, v katerem podjetje oglašuje svoje zdravilo Nurofen, namenjeno odpravljanju glavobola. Nekatere trditve v oglasu bi lahko bile sporne, saj v oglasu trdijo, da zdravilo hitreje odpravi glavobol od standardnega ibuprofena, ki je dejavna sestavina v zdravilu Nurofen. Agencija ASA je sporočila, da primer morebitnega spornega oglaševanja še preiskujejo in da bodo rezultate preiskave objavili, takoj ko bo preiskava končana.