Revizija spet odmika drugi tir

Rok Svetek: Minister zavaja javnost. V najboljšem primeru bo revizija pripravljena konec leta.

Objavljeno
26. januar 2016 21.05
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Ljubljana – Iz razpisa za preveritev ocenjene vrednosti ter možne racionalizacije in optimizacije drugega tira med Divačo in Koprom, ki ga je objavilo ministrstvo za infrastrukturo, je jasno, da analiza ne bo objavljena konec junija, kot je še pred dvema tednoma trdila vlada. Na razpis se je mogoče prijaviti do 4. marca, izvajalci pa bodo imeli nato še pet mesecev časa za izdelavo revizije.

V najboljšem primeru bo revizija pripravljena konec leta, ob verjetni pritožbi v postopku izbire izvajalca pa še kasneje. Zaradi dvomov, da bi za 27 kilometrov drugega tira potrebovali 1,4 milijarde evrov, je revizijo že sredi oktobra 2013 napovedal tedanji minister Samo Omerzel, pred letom dni pa še minister Peter Gašperšič. Na ministrstvu pravijo, da bodo proučili tudi možnosti, da bi bil tir namenjen samo tovornemu prometu.

Da bi lahko gradnjo pocenili za najmanj 200 milijonov evrov, je v analizi tveganj negradnje drugega tira opozoril profesor projektiranja in gradnje železniških prog Bogdan Zgonc. Če bi se odpovedali potniškim vlakom, poleg 20,5 kilometra predorov ne bi bilo treba zgraditi še 17 kilometrov vzporednih servisnih predorov, ki jih pri potniškem prometu zahtevajo varnostni standardi. Poleg tega Zgonc odsvetuje gradnjo izogibališča v predoru – prihranek 30 milijonov evrov – in predlaga drugačno premostitev doline Glinščice z nasipom.

Cene niso več enake

Predvsem pa bi bilo po njegovem treba upoštevati, da cene v gradbeništvu po krizi niso enake, kot so bile pri avtocestni gradnji in na podlagi katerih je DRI izdelal investicijski predračun. Drugi tir bi brez DDV stal 1,06 milijarde, ker je bilo za projekte in odkup zemljišč že plačanih 55 milijonov evrov, bo izhodiščna cena, ki bo v reviziji, 1,005 milijarde evrov. Z racionalizacijami bi po mnenju avtorjev omenjene analize lahko prišli do cene največ 805 milijonov evrov. Danes nam z ministrstva za infrastrukturo niso odgovorili na vprašanje, koliko bo revizija stala in kakšni bodo nadaljnji koraki do začetke gradnje.

»Očitno je, da minister zavaja strokovno in drugo javnost vsakič znova,« je dejal predsednik Združenja za promet pri GZS Rok Svetek, ko je izvedel, da bo revizija lahko narejena najhitreje šele konec tega leta, čeprav jo je minister še pred dvema tednoma obljubil do konca junija.

»Profesor Jože P. Damijan je pravilno povedal, da je za vsem tem lobi, ki dela vse, da bi železniško omrežje zgradili okoli Slovenije. Ne gre samo za Tabeljsko železnico (Pontebbano) iz Avstrije mimo Slovenije na Jadran v korist Trsta, temveč tudi za zelo hitro posodabljanje koridorja med Avstrijo, Šentiljem, Zidanim Mostom in Zagrebom v korist Reke. Ministra bi bilo treba nujno čim prej odstraniti. Revizijo je prvič napovedal že februarja lani, potem je naročil drago študijo pri ITF, ki naj bi prepričala, zakaj se drugi tir ne izplača ... Čudim se, da premieru ni jasno, saj je to zavlačevanje dovolj prozorno. Očitno so logistični lobisti zunaj Slovenije pri slovenskih državnih uradnikih močnejši od naših politikov,« je dejal Rok Svetek.