Revoz odprl linijo za izdelavo novega twinga

V projekt, vreden 450 milijonov evrov, bo Slovenija v obliki subvencij prispevala 22,5 milijona evrov.

Objavljeno
07. maj 2014 09.30
Posodobljeno
07. maj 2014 18.40
Revoz-Twingo
C. P., gospodarstvo, STA
C. P., gospodarstvo, STA

Novo mesto − Družba Revoz je danes odprla novo proizvodno linijo, na kateri bo proizvajala novi model Renaultovega twinga. Njegovo serijsko proizvodnjo so v Revozu začeli te dni, prodajati pa ga bodo začeli septembra. Odprtja sta se udeležila tudi predsednica vlade v odstopu Alenka Bratušek in predsednik ter glavni izvršni direktor Renaulta Carlos Ghosn.

Nova linija je del investicijskega projekta Edison, v okviru katerega je poleg twinga predvidena tudi proizvodnja vozil Daimlerjeve znamke Smart. Projekt je skupno vreden 450 milijonov evrov, slovenska država pa je predvidela skupaj 22,5 milijona evrov subvencij, ki jih bodo v Revozu v prihodnjih letih prejemali na podlagi predloženih dokazil.

Revozu in Krki naj bi sledili tudi drugi

Bratuškova je dejala, da je Revoz za rast slovenskega gospodarstva in vso državo izjemnega pomena. Tuje naložbe, kot je Revozova, pa so ključno orodje za spodbuditev njene gospodarske rasti, zagotavljanje gospodarske stabilnosti, povečanja števila delovnih mest in izboljšanje blaginje njenih prebivalce. Poudarila je, da si želi, da bi uspešnim novomeškim podjetjem, kot sta Revoz in Krka, sledila tudi druga podjetja po slovenskih regijah. Prepričana je namreč, da je lahko Slovenija dom velikih in na tujih trgih uspešnih podjetij, ki skrbijo tudi za razvoj lokalnega okolja. Revoz je dokaz, da je to mogoče, je še dodala Bratuškova.

Prvi mož Renaulta Carlos Ghosn je izpostavil podatek, da Renaultove avtomobile v Sloveniji izdelujejo več kot štiri desetletja. Renault v Sloveniji neposredno zaposluje 2150 ljudi in posredno še približno 5000. V novomeško tovarno so vložili 450 milijonov evrov, da bo ta lahko proizvajala novega twinga in Daimlerjev štirisedežnega smarta.

Zaposlitev bo dobilo 270 delavcev

Ghosn je med drugim ocenil, da so zaposleni v Revozu lahko ponosni na svoje sodelovanje z Daimlerjem, s katerim so se morali naučiti sodelovati. Hkrati pa so morali v svojo proizvodnjo uvesti novo skupno vozno osnovo za novega twinga in novega smarta. Glede omenjene vozne osnove je menil, da je bistvenega pomena za zmanjšanje stroškov proizvodnje in optimiziranje naložbe. Opozoril je, da sta med cilji Revozove tovarne uspešen zagon proizvodnje novega twinga in ohranitev njenega mesta med najboljšimi Renaultovimi in Nissanovimi tovarnami. Sicer novomeška tovarna, katere letna zmogljivost znaša 220.000 vozil, k Renaultovi evropski proizvodnji prispeva desetino, njen tržni delež v Sloveniji pa je 16-odstoten.

V Revozu so napovedali, da bodo do konca leta v proizvodnji zaposlili 70 delavcev za nedoločen čas in približno 200 delavcev za določen čas. Novega twinga bodo sprva izdelovali v izmeni in pol, kasneje pa načrtujejo prehod na dve izmeni. Kdaj bodo v Novem mestu začeli proizvajati tudi štirisedežne smarte, za zdaj ni znano.