Revoz zaradi azijskih trgov načrtuje dvig proizvodnje

Kljub rasti še daleč od rekordnih ravni. Trenutno izdelajo 38 avtomobilov na uro.

Objavljeno
03. februar 2016 14.15
lvi*Revoz-Twingo
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Novo mesto - Po lanski 10-odstotni rasti v novomeškem Revozu rahel dvig proizvodnje načrtujejo tudi za letos, k čemur naj bi prispevali predvsem novi trgi v Aziji. Za to pa bo po sedanjih predvidevanjih zadoščalo delo v dosedanjih dveh izmenah in za zdaj konkretnejših novih zaposlitev na načrtujejo.

Revoz je lani izdelal 129.400 avtomobilov, kar je bilo za desetino več kot leta 2014, od tega je bilo 84.000 primerkov modela renault twingo, 41.000 smarta forfour, ki ga izdelujejo za Daimler, in še 4500 primerkov starejšega modela clia II, ki so ga sicer lani maja prenehali izdelovati. Svoj najpomembnješi aktualni izdelek renault twingo so kot vselej najbolje prodajali v Franciji, ki je predstavljala 43 odstotkov vseh naročil, 25 odstotkov jih je odpadlo na Nemčijo, 11 odstotkov na Italijo itd.. Slovenija seveda glede naročil za Revoz ni pomembnejši dejavnik, lani so pri nas prodali 350 twingov.

Večji promet in dodana vrednost

Promet Revoza se je po prvotni oceni lani povečal za petino, dodana vrednost na zaposlenega pa za 15 odstotkov. Konkretnejše številke o poslovnih izidih bodo v Revozu objavili konec februarja. Kot je povedal predsednik uprave Revoza Patrice Haettel, tudi letos načrtujejo podobno rast proizvodnje, kar naj bi temeljilo na dejstvu, da se renault twingo začenja prodajati še na Japonskem, prav tako smart forfour, ki ga Daimler širi tudi na nekatere druge trge, kot so Rusija, Kitajska in Hongkong.

Kljub temu bodo delo nadaljevali v dosedanjih dveh izmenah. Kot je znano, so v Revozu polovico tretje izmene ukinili lansko pomlad, kar je vzelo 450 delovnih mest, še 150 pa so jih ukinili lansko jesen. Trenutno proizvodnja obsega 38 avtomobilov na uro, naročila s strani komercialne mreže pa da so zdaj bolj stabilna. Po Haettlovih besedah poskušajo biti v proizvodnji čim bolj prožni, saj bodo delali nekaj zaporednih sobot za razliko od zadnjega dela lanskega leta, ko so imeli več nedelovnih dni. Na novo naj bi po trenutni oceni zaposlovali le toliko, kolikor bi bilo potrebno zamenjati naravne odlive med zaposlenimi. Le če bi bila rast res še večja od sedanje ocene, bi razmišljali o novih zaposlitvah.

Revoz bo kot rečeno po upokojitvi clia II (v sedemnajstih letih so ji izdelali skoraj 1,5 milijona) letos izdeloval aktualnega renaulta twinga in smarta forfour, oba naj bi doživela nekaj manjših novosti; tako bodo začeli izdelovati pripravo za športno različico smarta forfour brabus, ob koncu leta se bo začela proizvodnja električne verzije forfoura in športnega renaulta twinga GT.

Najbolj učinkovita tovarna

Kot je znano, je imel v preteklosti Revoz že precej višjo proizvodno raven - letno so izdelovali že več kot 200 tisoč vozil v treh izmenah. Na razstavi septembra lani v Frankfurtu je prvi mož Renaulta Carlos Ghosn za Delo povedal, da je Revoz njihova najbolj učinkovita tovarna, kateri je smiselno dajati čim več dela. Predsednik uprave Revoza Patrice Haettel pa je dejal, da v smeri morebitnih novih projektov za zdaj še ni nič dokončnega, da pogovori šele potekajo.

Na naše vprašanje o številu slovenskih dobaviteljev pa je povedal, da znaša skupaj s proizvajalci iz Hrvaške delež lokalne integracije približno 30 odstotkov, da ni spremembe glede na začetek aktualnega proizvodnega projekta twinga in forfoura. Dodal je, da si Renault prizadeva, da bi bila lokalna integracija čim bolj izrazita, a da v projektu Edison (smart-twingo) delež ni mogel biti višji tudi zaradi razloga, ker je del tega še dvosedežni smart fortwo, ki ga izdelujejo v Smartovi tovarni v Hambachu v Franciji, in gre za skupne dobavitelje.

Afera z izpusti se Revoza ne tiče

Glede afere prirejanja podatkov o izpustih evropskih vozil, je poudaril, da se to vprašanje Revoza, ki v svoja vozila ne vgrajuje dizelskih motorjev, ne tiče.