Ime dneva: S kamero izmerijo srčni utrip ene ali več oseb

Kardiobit se ukvarja z neinvazivnimi senzorji, kar pomeni, da večino stvari merijo tako, da ne posegajo v telo.

Objavljeno
03. julij 2015 13.48
Ekipa Kardiobit na Fakulteti za matematiko in fitiko. Na sliki Nejc Davidovič, Jan Bohinec, Jernej Kejžar in Žiga Zaplotnik. Ljubljana, 23,06,2015
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Rešitev, ki jo razvija ekipa zagonskega podjetja Kardiobit omogoča, da lahko iz posnetkov izmerijo srčni utrip ene ali več oseb. Najprej se bodo poskušali uveljaviti na področju zabave, saj razvijajo aplikacijo, s katero si bo mogoče meriti utrip med tekom, snemanjem selfija ali pa politikom med televizijskimi soočenji.

Kardiobit je podjetje, ki se ukvarja z neinvazivnimi senzorji. To pomeni, da večino stvari merijo tako, da človeka ne motijo oziroma ne posegajo v telo. Da je čim bolj od daleč in preprosto. »Kolega Žiga Zaplotnik se je v svojem magistrskem delu ukvarjal z matematičnim modelom, kako iz velikih podatkov izluščiti določene zadeve. Ena izmed stvari, ki jih je delal, je bila tudi, kako srčni utrip izmeriti prek kamere,« o začetkih razlaga Nejc Davidović in nadaljuje: »Šla sva na morje, kjer sem se jaz učil kvantno mehaniko, on pa je delal na magistrski. Ko mi je pokazal, kaj ugotavlja, sem rekel, da to ima pa potencial.«

Merili srčni utrip Baraku Obami

Od takrat so nekaj stvari opustili in razmišljali o novih. Razvili so merilec srčnega utripa. »Nazadnje smo izmerili, kakšen utrip je imel ameriški predsednik Barack Obama, ko je izjavil da je Osama bin Laden mrtev,« pripoveduje Davidović. Njihova rešitev namreč omogoča, da lahko iz posnetkov izmerijo srčni utrip osebe ali več oseb. »Ko ti srce požene kri po žilah polno s kisikom, se ti spremeni odtenek kože. To so majhni detajli, ki nam s prostim očesom niso vidne, z obdelavo podatkov pa jih lahko opazimo,« razlaga Davidović.

Z rešitvijo se bodo najprej usmerili na področje zabave, saj razvijajo aplikacijo, s katero si bo mogoče meriti utrip med tekom, po teku, dojenčkom ipd. »Najprej bi se radi uveljavili na tem področju, kasneje pa šli na področja varnosti, medicine in bi našo rešitev temu primerno prilagodili. Tako bi lahko z eno kamero merili srčni utrip večjemu številu ljudi,« razlaga Davidović. Razmišljajo tudi o ponudbi za televizije, kjer bi lahko prek televizijskega signala merili utrip, na primer politikom v različnih soočenjih, športnikom in podobno. Predstavili so se tudi podjetjem na Health days in bili z izkupičkom kar zadovoljni. »Predstavili smo se pred podjetji, ki so že kar nekaj časa na sceni in smo jih kar impresionirali,« pravi Davidović.

Dodali bodo še merilec pritiska

Za merjenje srčnega utripa z rešitvijo Kardiobit uporabnik potrebuje pametni telefon, tablico s kamero ali pa računalnik s kamero in program oziroma aplikacijo, ki jo razvijajo pri Kardiobitu. »Trend je tak, da imajo starejši vse več pametnih telefonov. Poudarek je na enostavnem in konstantnem merjenju,« poudarja Davidović. Kasneje bodo merjenju srčnega utripa dodali še merilec pritiska, ki ga že razvijajo.

Vse razvijajo sami in financirajo iz svojega žepa. Žiga je sicer mladi raziskovalec na fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani, a kot pravi Nejc, za zdaj ne potrebujejo posebnih raziskovalnih laboratorijev, saj lahko vse izpeljejo prek svojih računalnikov. V ekipi sta še Jan Bohinec in oblikovalec Jernej Kejžar, ki pomaga predvsem pri aplikaciji, da bo za uporabnika prijazna.

»Imamo boljšo rešitev od konkurence«

V svetu že obstaja kar nekaj rešitev za merjenje srčnega utripa, večinoma so take, da ga merijo s tipali za prst ali pa mora imeti merjenec pri miru glavo. »Z našo rešitvijo lahko merimo na daljavo in ni treba imeti tako pri miru glave,« o prednostih govori Davidović in da primer: »Ko si posnameš selfie, si lahko hkrati izmeriš srčni utrip. Menim, da smo razvili boljšo rešitev od konkurence.«

V začetku bo aplikacija za merjenje srčnega utripa brezplačna, saj bi se z njo radi promovirali, preden lansirajo merilec pritiska. Iščejo in pogovarjajo se z morebitnimi investitorji, da bi razširili ekipo, hitreje razvili aplikacijo in merilec ter tržili svojo rešitev.