S proizvodnjo plovil v Elanu splavali iz krize

Lani z dobičkom: več so prodali tudi smuči. Zimski program bodo širili pod svojo blagovno znamko.

Objavljeno
05. februar 2015 20.01
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Begunje na Gorenjskem – Skupina Elan je po prvih, sicer še nerevidiranih podatkih, lani ob 70 milijonov evrov prometa ustvarila dobiček iz poslovanja, poslovno leto pa so sklenili s pol milijona evrov čistega dobička.

Kljub negotovosti zaradi dolgotrajnega iskanja novega lastnika za begunjsko družbo in zaradi čakanja na razplet glede zahteve evropske komisije, da Elan vrne svojim državnim lastnikom nedovoljeno državno pomoč, ki so jo prejeli leta 2008, družba – jeseni bo obeležila 70-letnico delovanja – posluje uspešno. A kot pravita člana uprave, predsednica Andreja Košir in član Leon Korošec, dolgotrajni postopki ovirajo uresničevanje smelih ciljev podjetja. »Uprava se usmerja le na tekoče poslovanje,« je za Delo povedala Andreja Košir in dodala, da so odprta vprašanja stvar lastnikov.

Lani so v primerjavi z letom 2013 imeli za šest odstotkov višjo prodajo smuči, s katerimi ustvarijo približno polovico prometa. Večino od 400.000 izdelanih parov smuči so izdelali pod lastno blagovno znamko. Po stečaju Elanovega avstrijskega podjetja v Brnci so v Begunje lani preselili proizvodnjo snežnih desk.

Do poletja bodo zaposlili 50 novih delavcev

Po besedah Leona Korošca je lani najbolj rasla proizvodnja plovil, tako da so izplavali iz krize. Trg plovil je spet oživel, zabeležili so 40-odstotno rast prodaje; skupaj so izdelali sto plovil. Rast se je lani nadaljevala tudi v proizvodnji sestavnih delov za vetrne elektrarne, pričakujejo jo tudi letos. Za dobavo komponent za vetrne elektrarne so lani sklenili novo pogodbo, tako da bodo do poletja zaposlili 50 novih delavcev; skupaj jih bo v Elanu zaposlenih okoli 600. »Na trgu vetrnih elektrarn dobivamo kredibilnost,« je dejal Korošec in dodal, da se jim odpira kitajski trg, ciljajo pa tudi na ZDA. Pred svetovnim prvenstvom v rokometu v Katarju je Elanova hčerinska družba Elan Inventa v celoti opremila eno od dvoran, dve pa deloma. Prihodke so tako s predlanskih dobrih osem milijonov evrov lani povečali na dobrih 11 milijonov evrov. Andreja Košir je poudarila, da so si s tem ustvarili dobro in pomembno referenco na novem trgu. »Do leta 2022, ko bo v Katarju svetovno nogometno prvenstvo, bi tamkaj radi še kaj zgradili,« še dodaja.

Priznanje za smuči in inovacije

Elan nadaljuje osvajanje priznanj za smuči, saj so na sejmu športne opreme ISPO v Munchnu včeraj (tretje leto zapored) prejeli zlato priznanje za novo smučko amphibio 16 Ti2. Zanjo so v Elanovem razvojnem oddelku (z osmimi zaposlenimi raziskovalci) izpopolnili tehnologijo amphibio. Novost omogoča, da so smuči še lažje in bolj vodljive, v zavojih pa precej manj vibrirajo. Po Koroščevih besedah jim nagrade pomagajo pri predstavljanju novosti v javnosti in prodaji. Z razvojem se Elanove smuči uvrščajo med smuči višjega cenovnega razreda, s tem pa tudi bolje zaslužijo.

V prihodnje bodo širili ponudbo v zimskem programu pod blagovno znamko Elana z novostmi, ki morajo dopolnjevati siceršnjo ponudbo. Pri tem stavijo na inovativnost, je usmeritev razkril Korošec in poudaril primer sodelovanja z Alpino, v okviru katerega so razvili ogrevan smučarski čevelj. S podjetjem Slatnar karbon razvijajo nove vezi za turne smuči, ki so jih že predstavili kot prototip in naj bi jo predstavili leta 2016. Poleg tega so že oddali vlogo za zaščito patenta za izdelavo zložljive smuči za potrebe vojske. Če bo Elanova zložljiva smučka postala standard v Natu, bi se odprle nove možnosti, je dodal Korošec.