S stalno optimizacijo so korak pred konkurenco

Sumida izdeluje elektronske dele za avtomobilsko industrijo. Dodana vrednost je rasla tudi v obdobju gospodarske krize.

Objavljeno
27. december 2013 19.09
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Blejska Dobrava – Družba Sumida Slovenija, ki ga lastniško obvladuje istoimenski japonski koncern, na Blejski Dobravi izdeluje elektronske sestavne dele za avtomobilsko industrijo. Letos bodo predvidoma ustvarili za 22 milijonov evrov prihodkov, direktor podjetja Janez Ločniškar pričakuje do dva milijona evrov dobička, napoveduje še naložbo in vsaj 15 novih delovnih mest.

Vso proizvodnjo v celoti izvozijo na zahtevne svetovne trge vsem pomembnim proizvajalcem vozil, pravi Janez Ločniškar, ki je v podjetju že vse od ustanovitve leta 1991. Marže v avtomobilski industriji so stisnjene, zato je treba vedno iskati nove možnosti optimizacije posameznih procesov, ugotavlja in dodaja, da težav s plačilno disciplino na tujih trgih nimajo. Likvidnih težav nimajo, ne bremeni jih niti zadolženost, saj nimajo najetih bančnih posojil, se je pohvalil direktor, ki ni skoparil s pohvalami na račun sodelavcev. Dejal je še, da so lastniki dobiček v zadnjih letih večinoma vlagali nazaj v proizvodnjo.

Razmere na trgu so ugodne, zato bodo na podlagi naročil, trendov in pričakovanj prihodnje leto predvidoma uredili novih tisoč kvadratnih metrov proizvodnih površin na Blejski Dobravi in s tem ustvarili 15 novih delovnih mest, napoveduje Ločniškar in dodaja, da bodo naložbo financirali iz tekočega poslovanja. Za zdaj se še niso odločili, ali bodo prostore najeli ob obstoječih proizvodnih prostorih ali pa bodo do oktobra prihodnjega leta zgradili nov objekt.

Končujejo tudi aktivnosti za pridobitev posebnega statusa (imenovan Q1) pri Fordu, ki bo še dodatno povečal možnosti za pridobitev novih poslov. Dogovor bo predvidoma sklenjen do maja prihodnje leto. Ločniškar še napoveduje, da bodo prihodnje leto dosegli še boljši uspeh, saj bodo po pričakovanjih zrasli za vsaj osem odstotkov.

Dober kolektiv je zelo pomemben pri uspehu podjetja. Čeprav ima tri četrtine od skupaj 250 zaposlenih nizko izobrazbo (del le osnovnošolsko), dosegajo okoli 43.000 evrov dodane vrednosti na zaposlenega. Čeprav je gospodarska kriza v zadnjih letih pomembno vplivala na gospodarske razmere, je dodana vrednost na zaposlenega v podjetju rasla tudi v zadnjih letih, kar je za Ločniškarja dokaz dobrega dela. V primerjavi s konkurenco cen izdelkov v zadnjih treh letih niso spreminjali, uspešno pa so poslovali tudi zato, ker delavci na vseh delovnih mestih neprestano iščejo možnosti izboljšav posameznih procesov in postopkov. Prav v fleksibilnosti in samoiniciativnosti vseh zaposlenih in v kakovosti izdelkov (izdelujejo več kot sto različnih izdelkov) Ločniškar vidi pomembno konkurenčno prednost podjetja.

Razvoj v podjetju za zdaj usmerjajo predvsem v razvoj procesov in storitev, za prihodnost načrtujejo ustanovitev lastnega razvojnega tima in razvoj proizvodov. Pomembna je tudi vključenost družbe v skupino Sumida, saj prodaja, strateška nabava materiala in razvoj vodijo na ravni koncerna.

Povprečna neto plača v podjetju znaša okoli 800 evrov, izplačane so redno, zaposlenim pa poleg tega septembra dodajo poračun plače (za nabavo šolskih potrebščin, ozimnice, kurjave), ta mesec bodo prejeli še 13. plačo. Del proizvodnje poteka v treh izmenah.