Šimonka ne komentira informacij o ovadbi NPU

Perutnina Ptuj je v devetih mesecih zaradi pritiskov konkurence na cene za dober odstotek znižala prihodke.

Objavljeno
23. november 2016 13.25
Slovenija, Ptuj, 7.12.2011 - Perutnina Ptuj foto:Tadej Regent/Delo
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA

Ptuj − Perutnina Ptuj namerava v petih letih podvojiti prihodke, ki so na ravni skupine po devetih mesecih dosegli 185 milijonov, ob koncu leta pa jih načrtujejo za 245 milijonov evrov, je na novinarski konferenci povedal prvi mož ptujske družbe Tibor Šimonka.

Neuradnih informacij o ovadbi NPU proti nekdanji upravi in predstavnikom Sija ni komentiral.

Nacionalni preiskovalni urad je v primeru Perutnine Ptuj zaradi nedovoljenega sprejemanja daril ovadil nekdanje člane uprave Romana Glaserja, Nado Krajnc, Toneta Čeha in Milana Čuša, pa tudi odvetnika Aleša Rojsa in predstavnike družbe Sij.

Vodja korporativnega komuniciranja v Siju Denis Mancevič je na novinarski konferenci dejal, da postopkov proti nekdanji upravi ne bodo komentirali, a da je tudi zato že nekdanja, v zvezi s poročanjem medijev pa je dejal, da neuradnih informacij v skladu z mednarodnimi standardi korporativnega upravljanja ne komentirajo, zato jih ne morejo niti potrditi niti zavrniti.

Pritisk konkurence znižal prihodke

Sicer pa je Šimonka predstavil poslovanje skupine v prvih devetih mesecih letos, ki je bilo po njegovih besedah precej uspešno. Čeprav so fizični obseg prodaje v primerjavi z istim obdobjem lani povečali za dobrih pet odstotkov, pa so zaradi vse večjega pritiska konkurence na prodajne cene beležili za dober odstotek nižje prihodke.

Kljub temu jim je uspelo dobiček iz poslovanja dvigniti za 17 odstotkov, z več kot devetimi milijoni evrov pa so čisti dobiček v primerjavi z istim obdobjem lani povišali za kar 77 odstotkov.

Tibor Šimonka Foto: Leon Vidic/Delo

Kot je napovedal Šimonka, bodo do konca leta po sedanjih načrtih ustavili nekje med 25 in 26 milijoni evrov ustvarjenega dobička iz poslovanja, medtem ko bo čisti dobiček nekje na ravni devetmesečnega.

Tudi v prihajajočem letu načrtujejo nadaljnjo devetodstotno rast tako fizičnega obsega proizvodnje kot prihodkov, saj ne pričakujejo večjih sprememb cen, takšne številke pa snujejo predvsem na podlagi povečane prodaje na zahodnih trgih, predvsem v Avstriji, Švici in Veliki Britaniji.

V treh letih za 40 odstotkov večja proizvodnja

V prihodnjih treh letih nameravajo proizvodnjo povečati za nadaljnjih 37 ton oziroma za okoli 40 odstotkov glede na danes, predvsem na segmentu mesnih izdelkov in pripravljene hrane, kar jim zagotavlja višji zaslužek. Strateško se nameravajo usmeriti tudi na trge, kot so Turčija in Bližnji vzhod, prek svojega srbskega podjetja pa tudi na ruski trg, od koder sicer prihajajo tudi njihovi lastniki.

Trgi nekdanje skupne države še naprej ostajajo med najpomembnejšimi, saj so letos ob skoraj četrtinski prodaji na domačem trgu največ za 17 odstotkov prodali na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini, 13 odstotkov pa v Srbiji, torej državah, kjer imajo lastna hčerinska podjetja. Kot je povedal Šimonka, je tam sicer bilo v zadnjem letu zaradi težjih socialnih razmer opaziti prehajanje kupcev od kakovostnih k cenejšim izdelkom.

To se je na hrvaškem že izkazalo kot tvegana poteza, saj v zadnjem času opažajo več primerov salmonele pri tujih uvoznikih mesa. Po besedah prvega moža Perutnine je bilo v prvih dneh sicer tam opaziti rahel padec prodaje perutninskega mesa, na dolgi rok pa verjame, da je zanje to priložnost, da se predstavijo kot domači ponudnik s preverjenimi in neoporečnimi izdelki.

V zvezi z lastniškimi procesi je Šimonka povedal, da so se po njegovih informacijah predstavniki perutninarske zadruge le odločili začeti pogajati z večinskim lastnikom o tem, da bi prodali svoj približno 12-odstotni lastniški delež, pri katerem so ob prevzemni ponudbi vztrajali, saj so si želeli tudi nadzorstvenega položaja v skupini, s katero sicer sodelujejo kot poslovni partnerji.