Skupina Kofola in Radenska z odličnimi rezultati

Tako v skupini Kofola, ki je letos spomladi od Pivovarne Laško kupila Radensko, kot v sami Radenski so zelo zadovoljni s tričetrtletnimi rezultati poslovanja. V Kofoli priznavajo, da ima skupina boljše rezultate tudi zaradi prevzema Radenske.

Objavljeno
03. november 2015 16.39
Jože Pojbič, Murska Sobota
Jože Pojbič, Murska Sobota

Radenci - V prvem četrtletju letos je češka pijačarska skupina Kofola, ki je letos spomladi prevzela Radensko, skupno prodajo v primerjavi z lanskimi devetimi meseci povečala za 16,3 odstotka na 203 milijone evrov. To je najboljši rezultat v zgodovini skupine, pravijo v Kofoli in priznavajo, da je k temu občutno prispevala tudi Radenska.

V Kofoli so v primerjavi z lanskim tričetrtletjem izboljšali tudi vse druge finančne kazalce. Bruto dobiček so tako povečali za 27,2 odstotka na 83,78 milijona evrov, dobiček od prometa (EBIT) pa kar za 53,7 odstotka na 22,239 milijonov evrov. Prav k rasti dobička od prometa je izdatno pripomogla Radenska. Ta se je v skupini Kofola letos v devetih mesecih povečal za 7,767 milijona evrov, skoraj polovico povečanja oziroma 3,77 milijona evrov pa je s svojim ustvarjenim dobičkom prispevala prav Radenska.


Rast Kofole je poleg prevzema uspešne Radenske tudi posledica prevzema distribucije sokov Rauch na češkem in slovaškem trgu, na teh dveh trgih pa Kofola ekskluzivno prodaja tudi premium mineralni vodi Evian in Badoit. Za uspešno se je pokazala tudi njihova uvedba verige barov s svežimi sadnimi sokovi UGO, pri katerih so zabeležili 65-odstotno rast prodaje. Junija letos je Kofola podpisala tudi pogodbo o prevzemu manjšinskega, 40-odstotnega deleža v drugem največjem slovaškem proizvajalcu brezalkoholnih pijač Water Holding Group. Transakcija sicer še ni dokončana, ker mora Kofola dobiti še soglasje slovaškega urada za varstvo konkurence.


"Zadnjih nekaj mesecev smo opravili ogromno dela, katerega rezultati bodo vidni v prihodnje. Sedež družbe smo preselili iz Poljske na Češko, odprli prvo, pilotsko restavracijo NAGRILU v Pragi, marketinška kampanja za blagovno znamko Kofola je bila zelo uspešna, veliko pa smo delali tudi na letos pridobljeni znamki Radenska, " je o prvih treh četrtinah leta povedal Jannis Samaras, glavni direktor skupine Kofola.


O poslovanju same Radenske nam zaradi pravil varšavske borze ni uspelo izvedeti več podrobnosti, kot da imajo ob devetih mesecih omenjenih 3,77 milijonov evrov dobička od prometa (EBIT), da ta dobiček predstavlja 17 odstotkov dobička od prometa vse skupine Kofola in da je Kofola v Sloveniji dosegla 14,7 milijonov evrov prodaje brez upoštevanja izvoza Radenske. "Poslovni rezultati Radenske so zelo dobri. K temu so prispevale tudi spremembe v poslovanju, ki smo jih uvedli od prevzema, močno povečan proračun za marketing, svoje je prispevalo tudi veliko lepše in toplejše poletje, s trdim delom pa so k uspehu prispevali tudi vsi zaposleni," nam je dejal direktor Radenske Marian Šefčovič.