Slovenci na spletu predvsem iščemo informacije

Google, ki najbolje pozna naše spletne navade in razvade, ponuja vpogled v vedenje uporabnikov spleta.

Objavljeno
10. december 2017 04.00
Posodobljeno
10. december 2017 16.00
Vinko Seliškar
Vinko Seliškar

Spletni velikan Google je objavil študijo, ki kaže vedenje uporabnikov spleta iz 63 držav, ponuja pa tudi vpogled v vedenje slovenskih uporabnikov spleta, starejših od 16 let. Ogledali smo si, katere spletne storitve najpogosteje uporabljamo Slovenci ter kako pogosto in prek katerih naprav dostopamo do spleta.

V raziskavi je bilo ugotovljeno, da 78 odstotkov Slovencev redno uporablja splet za osebne namene. Za primerjavo, na globalni ravni je ta delež 82 odstotkov. Najaktivnejši uporabniki so uvrščeni v starostna razreda od 25 do 34 let in od 35 do 44 let (19 odstotkov in 23 odstotkov). V nasprotju z laično predpostavko, da je med mladimi več uporabnikov spleta, je uporaba po podatkih spletnega giganta precej enotno razdeljena po vseh starostnih skupinah.

»Iz študije je razvidno, da smo priča novi vrsti uporabnika, imenovanega ‘onliner’. Študija proučuje spremembe v ekosistemu naprav in nedavne preobrate v videovedenju, hkrati pa ugotavlja, kaj prinaša prihodnost na področju potrošniške tehnologije. Nadaljuje se rast uporabe mobilnih naprav, kar vpliva na to, kako ljudje komuniciramo in delujemo na digitalnem področju. Zdaj je pravi čas, da podjetja raziščejo, kako izkoristiti te nove priložnosti za podporo potrošnikom in doseganje poslovnih ciljev,« je poudaril Joško Mrndže, regionalni direktor za regijo Adriatik.

Splet na (skoraj) vseh osebnih napravah

Slovenci imamo povprečno v splet povezane 2,8 naprave (v primerjavi z 2,4 naprave leta 2016). Hkrati ima slovenski uporabnik, star med 16 in 44 let, dve ali več naprav z dostopom do omrežja. Med napravami, ki omogočajo dostop do spleta večina Slovencev uporablja prenosne računalnike (77 odstotkov), tem sledijo pametni telefoni (70 odstotkov) in presenetljivo – pametni televizorji (57 odstotkov). Slovenci poleg naštetih za dostop do spleta uporabljamo še mini prenosne računalnike, prenosnike Chromebook, e-knjige in pametne ure.

Vsekakor pa je zaznati povečano uporabo mobilnih naprav, vse več Slovencev namreč izbere pametni telefon za uporabo interneta. Leta 2017 je 24 odstotkov uporabnikov v enaki meri uporabljalo pametni telefon in računalnik oziroma tablico za dostop do omrežja, za isti delež vprašanih pa je pametni telefon prva izbira za uporabo interneta.

Za informiranje, delo in zabavo

Vedenje Slovencev na spletu sovpada s svetovnimi trendi. Slovenski uporabniki uporabljamo internet za iskanje informacij (81 odstotkov), zabavo (66 odstotkov), opravljanje dela (55 odstotkov), dostopanje do vsebin (21 odstotkov) in pomoč drugim pri uporabi spleta (35 odstotkov). Slovenci tako vsaj enkrat na mesec na spletu iščemo informacije o blagu in storitvah (81 odstotkov uporabnikov), uporabljamo zemljevide za določitev lokacije ali iskanje poti (82 odstotkov uporabnikov) in spletno nakupovanje (55 odstotkov uporabnikov). Najpogostejše dejavnosti so: uporaba iskalnikov (97 odstotkov), preverjanje elektronske pošte (95 odstotkov) in ogled videoposnetkov (89 odstotkov).

Študija Google Connected Consumer Study 2017 je javnosti v obliki spletnega analitičnega orodja Consumer Barometer dostopna na istoimenski domeni (www.consumerbarometer.com). Pri analizi rezultatov je Googlu pomagalo podjetje Kantar TNS, ki se ukvarja z značilnostmi vedenja uporabnikov interneta.