Slovenec s facebookom za poslovneže na britanski trg

Ime dneva: Boštjan Bregar iz podjetja Marg je za produkt BC Social pridobili investicijo angleškega sklada tveganega kapitala.

Objavljeno
18. januar 2013 17.19
Posodobljeno
19. januar 2013 14.00
SLOVENIJA LJUBLJANA 16.01.2013 BOSTJAN BREGAR FOTO:ROMAN SIPIC/DELO
Barabara Pavlin, gospodarstvo
Barabara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana – Podjetju Marg je za produkt poslovnega socialnega omrežja uspelo pridobiti milijon evrov tujega kapitala za prodor na britanski trg. Odprli so pisarno v Londonu, če bodo uspešni, jih čakajo še sredstva za osvojitev ameriškega trga.

Ob ustanovitvi podjetja Marg so hoteli ponoviti uspeh Hermes Softlaba, kjer so se kalili prej, in ustvariti multinacionalko, a z drugačno vsebino. »Od prvega dne je bil naš moto poenostavljati poslovanje podjetij oziroma poenostavljati delo s tehnologijo v podjetjih, da bi bili zaposleni bolj angažirani in bi tehnologijo tako radi vzeli v roke, kot jo radi v zasebnem življenju,« pravi Boštjan Bregar, ki je podjetje ustanovil leta 2005 s še dvema partnerjema.

Iz enega manjšega projekta so skozi leta razvili različna poslovna orodja. Doma je njihov položaj močan, saj je uporabnikov v njihovem »ekosistemu« 10.000. Ves razvoj prav tako poteka na domačih tleh. Zaposlenih je 25, skupaj z zunanjimi sodelavci pa podjetje kruh daje več kot 30 ljudem.

Ustvarili so tudi produkt BC Social, za katerega jim je uspelo pridobiti milijonsko investicijo angleškega sklada tveganega kapitala Notion Capital. »Ko iščeš investitorja in ga najdeš, veš, da je to, kar delaš, pravo,« razlaga Bregar.

BC Social je poslovno družbeno omrežje, orodje, ki po principu sodobnih socialnih aplikacij omogoča povezovanje zaposlenih v podjetjih. Prva različica izdelka sicer ni niti približno podobna temu, kar prodajajo danes, a osnovni moto ostaja isti, poudarja Bregar. Osnovna ideja je, da je komunikacija preprosta in transparentna. Po Bregarjevem mnenju je prihodnost v odpiranju omrežij v skupinah, da se procesi v podjetju demokratizirajo. S tem v njih lahko sodeluje več ljudi. »Gre pravzaprav za družbeni pojav, ki se seli v poslovna okolja,« pravi Bregar.

Denar od investicije bodo večinoma porabili na angleškem trgu. Odprli so marketinško pisarno v Londonu, ki začenja delati ravno v teh dneh. Dogovor z investitorjem je tak: če bodo na britanskem trgu uspešni, bodo dobili še nova sredstva za širitev na ameriški trg. Čas, ki ga imajo na voljo, je leto dni, cilj pa je 800 novih uporabnikov na mesec.

In kaj bi Bregar svetoval podjetnikom, kako uspešno do kapitala? Nikoli ne obupaj, verjemi vase, verjemi, da znaš. Investitorji namreč vidijo, kako verjameš v to, kar delaš. Prav tako ni dovolj, da imaš dober produkt, zadaj mora biti tudi dobra zgodba. »Smo zelo dobri v tehnologiji, ponavadi pa nam škripa v marketingu,« dodaja. Seveda pa je pomembno tudi zelo dobro poznati kupce, dobro premisliti, kaj in kako kateri stranki prodajati. Pa še: Nikoli ne razmišljajate, da boste sami naredili vse. Ekipa je tista, ki pripelje do uspeha.