Slovenija ima rešitve za električne avtomobile

Slovenski avtomobilski grozd odhaja na predstavitve v BMW, jeseni še v Veliko Britanijo

Objavljeno
28. maj 2016 11.08
Eliktrični avto v Ljubljani, 19. marca 2014
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Idrija – Dan zelene mobilnosti in zelene Keltike je Idriji in Spodnji Idriji s pomočjo Hidrie zagotovil pet novih polnilnic za električne avtomobile, kmalu pa bosta sledila še Tolmin in Bovec. To je dovolj, da zgolj severozahod Slovenije v enem dnevu napolni vseh 400 registriranih električnih avtomobilov pri nas. O električni avtomobilski prihodnosti smo se pogovarjali z direktorico Slovenskega avtomobilskega grozda Tanjo Mohorič.

V vabilu je pisalo, da ima Slovenija vse naravne, intelektualne in tehnološke danosti za preboj med vodilne države v zeleni mobilni prihodnosti. Pa imajo Slovenci dovolj denarja, da bi tehnologijo tudi kupili?

Zastopam predvsem industrijo, ki zagotavlja rešitve. Če bomo zagotavljali inventivnost in če bomo stopili skupaj, da bo poleg stopila še država in da bodo mediji podprli zavedanje, da zelena mobilnost ima prihodnost, potem bo napredek hiter. Dokler je zgolj avtomobilska industrija razvijala rešitve za električne avtomobile in je ostala infrastruktura zaostajala, smo še čakali na preboj. Zdaj se preboj dogaja. To pa je tudi priložnost za slovensko avtomobilsko industrijo. Imamo pomembne nišne igralce, ki na tem področju lahko zavzamejo pomembno mesto.

Električni avtomobil je za zdaj zgolj nekakšen socialni status. Slišali smo, da se lahko čez deset let marsikaj spremeni. Je to realno?

Čez deset let bo deset odstotkov avtomobilov električnih. Po eni strani je to malo, po drugi strani pa pravzaprav veliko. Če vemo, da ima vsak avtomobil povprečno življenjsko dobo med deset in 15 let, potem se bo delež spreminjal zelo hitro. Predvsem bodo veliko vlogo odigrali mladi, ki drugače razmišljajo o novih tehnologijah, ki so v električnih avtomobilih in ki jih že znajo uporabljati.

Cesta Keltika je s svojim ugledom in z vsemi še neporavnanimi ovinki postala čez noč najbolj gosto posejana cesta z električnimi polnilnicami v jugovzhodni Evropi? V čem je priložnost oziroma prednost polnilnic?

Mogoče v prvem letu polnilnice še ne bodo oblegane. Ampak nekdo se bo tam kmalu odločil za nakup električnega avtomobila, doslej pa je imel zavoro zaradi infrastrukture. Ko bo to naredil prvi, bosta sledila še drugi in tretji, in potem bo sledil preboj. Tudi preboji v razmišljanju ljudi bodo nato hitrejši.

Nekaj slovenske tehnologije je vgrajene v najhitrejši električni rolki na svetu. Kaj pa lahko slovenski dobavitelji ponudijo proizvajalcem avtomobilov?

Premalo se zavedamo, da je v Sloveniji veliko podjetij, ki imajo rešitve za električne avtomobile. Kolektor, Letrika, Iskra Mehanizmi, TPV, Hidria in Cimos so s strategijo razvoja prepoznali elektrifikacijo kot stvar prihodnosti. To se je jasno pokazalo z razpisom ministrstva za znanost za nove razvojne projekte. V nekaj dneh smo sestavili skupno zgodbo, ki je vezana tudi na zeleno tehnologijo za električne avtomobile, od senzorike do elektromotorskih pogonov, komponent za električna vozila, mehatronskih sistemov ... Veliko rešitev imamo in znamo jih tudi ponuditi. Naslednji teden bomo tako z 19 podjetji iz grozda obiskali BMW, da te tehnologije predstavimo, in upam da bodo pogovori uspešni. Oktobra pa pripravljamo novo serijo predstavitev britanski avtomobilski industriji. Če rešitev ne bi imeli, tega ne bi mogli početi.

Želite, da bi vam država hitreje prišla nasproti?

Jasno! Država je zdaj pokazala razumevanje s strategijo pametne specializacije. Zaveda se, da je mobilnost pomembno področje in da imamo kapacitete ne samo v industriji, ampak tudi v znanosti. Obe pa sta pokazali, da znata sodelovati in iskati rešitve. V grozdu bomo sestavili akcijski načrt slovenske avtomobilske industrije za naslednja leta, ki bo dvignil nekatera podjetja med resnično prepoznavne razvojne in predrazvojne dobavitelje vsem globalnim proizvajalcem vozil.