Slovenski dobavitelji še previdni

Za ocene posledic afere VW še prezgodaj. Kline: Le kratkoročen vpliv na blagovno znamko, težave na poslovni strani zaradi kazni in padanja delnic.

Objavljeno
23. september 2015 23.18
Maja Grgič, Vanja Tekavec
Maja Grgič, Vanja Tekavec
Ljubljana – Slovenski avtomobilski dobavitelji še ne morejo oceniti, kakšne posledice bi lahko utrpeli zaradi Volkswagnovega emisijskega škandala. Tega za zdaj ni mogel oceniti niti direktor Slovenskega avtomobilskega grozda. Izkušnje s preteklimi večjimi odpoklici, kot je bil Toyotin, pa kažejo, da bo negativen vpliv verjetno bolj kratkoročen.

»Zdaj zelo težko ocenimo, kakšne posledice bo ta afera imela za naše dobavitelje, saj nam ni znano, kakšne bodo njene razsežnosti,« o vplivu Volkswagnovega emisijskega škandala pravi direktor Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) Dušan Bušen. Pojasnjuje, da se je ACS kot član evropskega združenja dobaviteljev vključil v kampanjo za čisti dizel, ki so jo 1. septembra letos poleg dobaviteljev začeli še evropsko združenje proizvajalcev vozil, evropsko združenje za kontrolo izpustov ter evropsko združenje serviserjev in vzdrževalcev motorjev motornih vozil.

Ta kampanja ima tri osnovne cilje: čisto gorivo, uporabo sodobnih energetsko učinkovitih in okoljsko primernih pogonov ter učinkovito kontrolo izpustov v vozilih. »Ta kampanja je bila lansirana ob uvedbi standarda euro 6, ki prinaša nove zahteve glede emisij v okolje. Dejstvo je, da so evropski dobavitelji in evropski proizvajalci vozil vodilni v razvoju dizelske tehnologije in imajo številne konkurenčne prednosti. Ne moremo pa biti dobavitelji krivi, če se te inovacije, ki so prinesle velik napredek, nepravilno vgrajujejo v vozila. Na to nimamo nobenega vpliva,« opozarja Bušen.

»Potrošnikov to ne bo motilo«

In kako bo emisijski škandal vplival na ugled te avtomobilske blagovne znamke? Strokovnjak za komuniciranje in marketing Miro Kline ugotavlja, da bo negativen vpliv verjetno bolj kratkoročen kot dolgoročen. Tako po njegovih besedah kažejo izkušnje s preteklimi večjimi odpoklici, kot je bil Toyotin. »Volkswganova afera je res malo bolj etično sporna, ampak to potrošnike toliko niti ne moti, ker ne doživljajo, da gre to v njihovo škodo,« pojasnjuje Kline. Sogovornik težave nemške avtomobilske družbe bolj kot na potrošniški pričakuje na poslovni strani zaradi kazni, padanja delnic, morebitnega negativnega odziva vlagateljev.

V Kolektorju škodo analizirajo

Slovenski avtomobilski dobavitelji včeraj še niso mogli oceniti, kakšne posledice bi lahko utrpeli zaradi afere Volkswagen, so pa potrdili, da sodelujejo z nemško skupino, ki velja za enega največjih svetovnih avtomobilskih proizvajalcev. Nekateri Volkswagnu dobavljajo neposredno, drugi delajo za njegove dobavitelje oziroma z nemško avtomobilsko skupino sodelujejo posredno, prek svojih kupcev, kot denimo koprski Cimos in idrijski Kolektor.

Izvršni direktor Kolektorja za prodajo in marketing Primož Bešter pravi, da skupaj s poslovnimi partnerji še preverjajo škodo in kaj od razmer lahko pričakujejo. »Analiziramo razmere, pridobivamo informacije in smo pozorni na to, kakšen vpliv bi ravnanje Volkswagna lahko imelo na naše poslovanje. Je pa v danem trenutku še prezgodaj in zelo težko kar koli komentirati,« so se odzvali v idrijskem Kolektorju.

Cimos: Nobenih sprememb naročil

Cimos z Volkswagnom sodeluje prek švicarske družbe Honeywell Turbo Technologies (HTT), ki je daleč največji kupec koprskega proizvajalca. »Volkswagen ni naš neposredni kupec, od naših neposrednih kupcev ni nobenih znamenj o morebitni spremembi naročil. Kljub temu Cimos zelo pozorno spremlja razvoj dogodkov v zvezi z dogajanjem,« so se včeraj odzvali v Cimosu. S spletne strani Cimosa lahko razberemo, da največji delež prodaje koprskega proizvajalca imajo izdelki programskega področja Turbo, v okviru katerega Cimos izdeluje komponente za tako imenovane turbopolnilnike. Ker ti prispevajo k zmanjšanju emisij izpustov v okolje, je povpraševanje po teh izdelkih precejšnje in med pomembnejšimi porabniki tovrstnih izdelkov Cimos na spletni strani navaja tudi nemški Volkswagen.

Hidria: Sistemov še ne dobavljamo

V Hidrii pravijo, da Volkswagnu še ne dobavljajo sistemov za hladen zagon dizelskih motorjev, ki bodo na trgu po letu 2018. »Ker naši sistemi na dizelskih motorjih radikalno zmanjšujejo porabo goriva in izpuste škodljivih plinov, so naše tovrstne rešitve neposredno povezane z odgovori na sedanje probleme in izzive Volkswagna,« sporočajo iz Hidrie.

Ta pokriva 15 odstotkov svetovnih potreb po sistemih za hladen zagon dizelskih motorjev. »V prihodnjih petih letih bomo na podlagi sklenjenih pogodb za obdobje 2016–2023 ta delež dvignili na več kot tretjino vseh svetovnih potreb in prevzeli vodilni položaj na svetu. Zato bomo podvojili promet na lokaciji v Tolminu, kjer Hidria razvija in proizvaja omenjene sisteme.« Iz podjetja TPV so sporočili le, da težave VW v ZDA ne bodo vplivale na njihovo poslovanje, v Helli Saturnusu pa na naša vprašanja še niso odgovorili.