Slovenski letalski sektor z dobičkom

Aerodrom Ljubljana, Adria Airways in AA Tehnika uspešni v devetmesečju.

Objavljeno
28. november 2013 20.44
Brnik 24.01.2011 - Adria Airways.foto:Blaž Samec/DELO
A. S., Gospodarstvo
A. S., Gospodarstvo

Zgornji Brnik – Vse tri družbe slovenske mini letalske industrije je država uvrstila med petnajsterico svojih podjetij, ki jih želi prodati. Vse tri, Aerodrom Ljubljana, Adria Airways Tehnika in Adria Airways so v devetmesečju poslovale z dobičkom.

Če je 5,2-milijonski dobiček Aerodroma Ljubljana, ki je tako že v devetmesečju večji kot je bil lani v celem letu, pričakovan, o preobratu v AAT, ki je ustvarila 600.000 evrov dobička pa smo že poročali, potem je 700.000 tisočakov prevozniške družbe razveseljujoč podatek. Četudi je v skladu s strategijo, zasnovano ob dokapitalizaciji jeseni 2011, ki so skupaj s predhodnimi strogo ocenjujejo v Bruslju.

Adria Airways je v devetmesečju planirano zmanjšala število rednih in čarterskih letov za 6 odstotkov, število potnikov pa je bilo za dva odstotka večje kot lani. Z AA je od januarja do oktobra letelo 808.370 potnikov. Posledično je bila seveda v rednem prometu izkoriščenost potniške kabine kar za pet odstotnih točk boljša kot lani in je znašala 73,5 odstotkov, kar je za majhnega regionalnega prevoznika odličen rezultat.

Ob manj letalih, ki pa so bila večja in bolj polna, so tudi na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana v devetmesečju našteli natančno 1.033.901 potnikov, za osem odstotkov več kot lani. Zaradi večjih prihodkov in ustavitve načrtovane gradnje drugega terminala so v AL naredili rebalans plana, za leto 2014 pa napovedujejo v pravkar sprejetem poslovnem načrtu sedemodstotno rast števila potnikov.
Adria Airways napoveduje nove linije z Brnika v Prago, Varšavo in London, v Air Serbia preobraženi Jat pa bo 10. decembra priletel iz Beograda. Poslovodstvo se o novih linijah pogovarja tudi z obema nizkostroškovnikoma, Easyjetom in Wizzairjem.