Slovenski posel leta z govorečim mačkom Tomom

Outfit7 prodan: podjetje v lasti najbogatejših Slovencev za milijardo dolarjev kupil azijski konzorcij United Luck

Objavljeno
20. januar 2017 20.19
Miha Jenko
Miha Jenko

Ljubljana – Družba Outfit 7, doslej v večinski lasti najbogatejših Slovencev Ize in Sama Logina, je bila za milijardo dolarjev v celoti prodana azijskemu konzorciju, ki ga zastopa holding United Luck Group, so nam odgovorili iz ameriške družbe Uproar PR, ki zastopa Outfit 7. Finančni svetovalec pri »slovenskem poslu leta« je bila banka Goldman Sachs, pravni svetovalec pa družba Taylor Wessing LLP.

Outfit7, kreator izjemno uspešne franšize govorečega mačka Toma in prijateljev (Talking Tom and Friends) je sicer tržni lider na področju družinske zabave. Uporabniki po vsem svetu so to aplikacijo doslej naložili s spleta kar 5,6-milijardkrat, vsak mesec pa se z njo zabava 300 milijonov aktivnih igralcev.

Zakonca Login, ustanovitelja in daleč največja, približno 60-odstotna lastnika podjetja Outfit7, ki ima izpostave v Veliki Britaniji, Sloveniji, na Kitajskem in na Cipru, sta se v zadnjih treh letih prepričljivo uvrstila na sam vrh lestvice najbogatejših Slovencev revije Manager.

Njuno premoženje so kolegi pri Managerju lani ocenili na blizu 700 milijonov evrov. Med 100 najbogatejših Slovencev so poleg njiju uvrstili še pet večjih solastnikov Outfita7 (uvrščeni so bili 4., 12., dvakrat 17. in 49. mesto), sicer pa je imel Outfit7 še približno 120 manjšinskih solastnikov, vsi so s prodajo očitno naredili zelo dober in donosen večmilijonski posel.

Prodaja se je odvila v času, ko gredo svetovni trendi pri gibanju tečajev delnic podobnih podjetij iz globalne industrije »entertainmenta« navzgor.

Je bil torej zdaj pravi čas za prodajo podjetja azijskim investitorjem? »Čas za prodajo podjetja je ob predpostavki, da je lastnik s ceno zadovoljen, vedno pravi, ne glede na gibanja delnic primerljivih podjetij,« je za Delo povedal Izidor Jerman iz družbe Alta Skladi.

Glede na informacijo »so bili lastniki očitno s ponujeno ceno zadovoljni in so se na podlagi tega odločili, da podjetje prodajo. Razlog za prodajo je lahko karkoli in vsak lastnik ima lahko drugačen razlog.«

Zanimivo je, da prodajna cena Outfita 7 - milijarda dolarjev oziroma približno 940 milijonov evrov -, presega tržno kapitalizacijo slovenskih podjetij s prve kotacije, z izjemo Krke. Jasno tržna kapitalizacija je praviloma nižja od prodajne cene, ki vsebuje tudi prevzemno premijo.

A vseeno: na namenoma poenostavljeno vprašanje, kako je lahko podjetje, ki proizvaja »zgolj« igrico v virtualni resničnosti, vredno nekajkrat več od korporacije, kot je recimo Gorenje, ki ob skromnem dobičku ustvarja letni promet prek 1,2 milijarde evrov in ima konkretne tovarne doma in po svetu, nam je Izidor Jerman pojasnil:

»Outfit 7 je svojim delničarjem lansko leto izplačal zgolj dividende v višini preko 70 milijonov evrov, medtem ko je recimo Gorenje v letu 2016 ustvarilo približno 10 milijonov evrov čistega dobička. Cena vrednosti podjetja ni odvisna samo od tega, koliko ljudi zaposluje in koliko ima prihodkov, ampak predvsem koliko dobička ustvarja in kakšen je potencialni dobiček na delnico v prihodnosti. Ni važno kaj prodaja (mobilno igrico ali pralni stroj), važno je za koliko to lahko proda in koliko resursov je bilo porabljenih, da je izdelek prišel do končnega uporabnika.«