Spletni nakupi so za zahod sladica, za Kitajce glavna jed

Kupci na Kitajskem priložnosti ne iščejo več v oglasih ampak kar v spletni trgovini, pravi nekdanji drugi mož Alibabe, največje spletne trgovine na svetu.

Objavljeno
16. oktober 2015 21.53
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo

Ljubljana – »Medtem ko je spletna trgovina za zahodne države samo sladica, je za Kitajce glavna jed,« je z besedami Jacka Maa, ustanovitelja Alibabe, ponazoril nakupovalne navade Kitajcev nekdanji podpredsednik te največje spletne trgovine na svetu s 120 milijoni kupcev na dan Porter Erisman.

Pri vsakodnevnih nakupih so prva izbira potrošnikov na Kitajskem spletne in ne klasične trgovine, če le imajo dostop do svetovnega spleta. Enak trend, torej, da z dostopom do spletnih povezav raste zanimanje za nakupovanje z domačega kavča, je tudi v drugih azijskih in nekaterih afriških državah.

Erisman je posebej izpostavil Indijo, Indonezijo in Nigerijo; ocenjuje, da je na teh in tudi ostalih trgih, kjer se veča pokritost interneta, velika priložnost za podjetnike. Pa najsi bo za tiste, ki hočejo vzpostaviti spletne trgovine ali pa proizvajalce, ki hočejo kupcem po vsem svetu ponuditi svoje izdelke. »Presenetljivo je, koliko čezmejne trgovine je že danes,« je Američan, ki je sodeloval pri nastanku Alibabe, pojasnil, zakaj so v podjetju po nekaj letih delovanja platforme, namenjene podjetjem za poslovanje v mednarodnem okolju (business-to-business), ustanovili še spletno stran, namenjeno končnim kupcem.

»Portal Taobao je postal vzor trgovinam, ki nastajajo po svetu, in to je eden od dveh modelov, ki se bo v svetu v prihodnje vzpostavil v e-trgovini,« je napovedal Erisman, ki sicer že nekaj let ni več zaposlen pri Alibabi.

Model gigantov, kakršen je Amazon, temelji na tem, da izdelke prodajajo sami in preprečujejo stike med kupcem in proizvajalcem, Taobao pa je na eni strani vozlišče, v katerem se srečujejo, povezujejo in izmenjavajo izkušnje z izdelki potrošniki, in predvsem portal, na katerem proizvajalci z vsega sveta lahko ponudijo svoje izdelke končnim kupcem. Od proizvajalca je odvisno, kako bo svoj izdelek predstavil, in kupci, vsaj na Kitajskem je tako, nakupnih priložnosti ne iščejo več v oglasih, najdejo jih kar v spletni trgovini.

Kot je ocenil Erisman, je odločitev Fructala za vstop na kitajski trg prek Alibabe velika priložnost, če bo le znal dobro – po možnosti v kitajščini ter s pomočjo lokalne ekipe – predstaviti svoj izdelek. »Ena od prednosti takšne spletne prodaje je, da je strošek prodora na tuji trg majhen, hkrati ima podjetje takojšen odziv potrošnikov, ki se mu lahko prilagaja, je dejal Erisman in dodal, da sta danes za ustanovitev globalnega podjetja potrebna le dostop do spleta in dober produkt z ustrezno predstavitvijo kupcem.