O stavki Arrivinih in Alpetourjevih voznikov

Druga, torkova, dvodelna pogajanja o - za ponedeljek, 4. septembra - napovedani stavki, so bila spet neuspešna.

Objavljeno
30. avgust 2017 13.20
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana - Tudi druga (torkova) pogajanja med predstavniki Skupine Arriva Slovenija in stavkovnim odborom voznikov avtobusov, ki je za ponedeljek, 4. septembra, napovedal stavko v družbah Arriva Dolenjska in Primorska, Arriva Štajerska in Alpetour, ne pa v Kambusu, ki je tudi član skupine, niso bila uspešna. Pogajanja se bodo nadaljevala jutri, v četrtek, 31. avgusta, dopoldne.

Iz skupine Arriva Slovenija so sporočili, da je njihova pogajalska skupina stavkovnemu odboru predstavila zunanje strokovno mnenje glede minimalnega števila prevozov, ki morajo biti zagotovljeni v času stavke, v kolikor bi do nje prišlo. V Arrivi trdijo, da je predlog minimalnega števila prevozov, ki ga je pripravil stavkovni odbor, govori pa o prevozih v jutranji in popoldanski predvsem šolski konici in prevozih do zdravstvenih ustanov, glede na zakon preozek in predlagajo, da bi bili minimalni standardi skladni z zakonom, kar je tudi pogoj za zakonitost stavke.

V sporočilu za javnost so zapisali, da je po pridobljenem pravnem mnenju lahko prepoznati, da bo stavka, v kolikor bi do nje prišlo, z minimalnim standardom, kot ga je predlagal stavkovni odbor, nezakonita, saj med drugim izključuje zagotavljanje prevozov za nočne delavce.

Posledice in vzroki

Damjan Volf iz obalnih sindikatov, ki sodeluje pri pogajanjih, je pojasnil, da so Arrivini pogajalci tudi tokrat želeli govoriti predvsem o minimalnih zahtevah, o zakonskem standardu o izvedbi stavke. Kar po njegovem mnenju pomeni, da so želeli govoriti o posledicah, ne pa o vzrokih. Nezakonitost stavke po mnenju Damjana Volfa ne vzdrži. Nezakonita bi stavka morda bila šele, če bi do nje res prišlo.

Zakon o stavki pravi, da se morata strani pogajati, pravi Volf. Zato je stavkovni odbor po dveh urah pogajanja zapustil in povedal, da je za nadaljevanje dosegljiv 24 ur na dan. Damjan Volf pravi, da jih je delodajalska stran po dobri uri kontaktirala, tako da so se le začeli pogajati, a so dejansko spet prišli le do druge točke. Kjer so se spet dotaknili zakonskega minimuma, ki naj bi ga izvajali ob stavki.

V stavkovnem odboru so v začetku tedna zaprosili pristojno infrastrukturno ministrstvo, da pripravi svoje mnenje, ki bi govorilo o tem, kaj je zakonski minimum. Odgovor na enako vprašanje smo v sredo popoldne dobili tudi na Delu, v njem pa ministrstvo sporoča, da morajo koncesionarji v skladu s 116. členom zakona o prevozih v cestnem prometu zagotoviti izvajanje mednarodnega linijskega prevoza potnikov, ki je določen z mednarodnimi pogodbami, v javnem linijskem prevozu potnikov v notranjem prometu pa prevoz dnevne migracije potnikov (prevozi na delo in v šolo itn, neizvajanje prevozov v obvezni gospodarski javni službi pa predstavlja hujšo kršitev, ki lahko vodi tudi do prekinitve koncesijskega razmerja.

Popoldansko nadaljevanje

Damjan Volf pravi, da prva točka, preklic sankcij proti članom sindikata zaradi sindikalnega dela za njih ni tako pomembna. Zapletlo se je pri drugi točki, poklicnih pokojninah, ki so jih delodajalci nehali izplačevati po sprejemu (drugega) zakona o invalidskem in pokojninskem zavarovanju (ZPIZ - 2). O izplačevanju poklicnih pokojnin je že bila sprejeta sodba, ki je v korist delodajalcev, priznava Volf in dodaja, da sodba še ni pravnomočna.

Popoldansko nadaljevanje pogajanj se je po navedbah Arrive zaključilo "zaradi incidenta oziroma poskusa zavajanja. Eden od zunanjih svetovalcev stavkovnega odbora je vodstvu skupine Arriva Slovenija predstavil, da razpolaga s sodno odločbo, ki utemeljuje eno od stavkovnih zahtev, pri čemer se je izkazalo, da gre le za sklep o imenovanju sodnega izvedenca." Damjan Volf pravi, da na strani stavkovnega odbora niso govorili o sodbi v imenu ljudstva, temveč izrecno o dokumentu.

Zaključki

Damjan Volf še pravi, da je stavkovni odbor vztrajal, da se na pogajanjih piše zapisnik, delodajalci so to zavrnili. In tudi niso želeli podpisati zapisnika, ki so ga delojemalci vseeno pripravili.

»Dejstvo je, da skupina Arriva na izsiljevanje in vsiljevanje zahtev stavkovnega odbora ne more in ne bo pristala, kar je na današnjem sestanku še enkrat bilo povedano predstavnikom stavkovnega odbora. Zahteve stavkovnega odbora so za vodstvo nerazumne in nerealistične. Pogoji, ki jih postavlja stavkovni odbor, dolgoročno gledano, vodijo skupino in panogo v propad«, so v sporočilu zapisane besede Boja Karlssona, direktorja in predsednika uprave skupine Arriva Slovenija.