Strah pred tujimi tekmeci in domačimi obremenitvami

Najbolj donosna so tista podjetja, za katera dobiček ni edini cilj – Menedžer leta Matjaž Merkan

Objavljeno
25. september 2015 13.39
Društvo Manager, Matjaž Merkan
Nejc Gole, gospodarstvo
Nejc Gole, gospodarstvo

Portorož – Združenje Manager, katerega člani so se sestali na kongresu v Portorožu, podeljuje vladi več plusov za dosedanje enoletno delo. »Prepričani smo, da ji bo v svojem mandatu uspelo izpeljati davčno in pokojninsko reformo ter spremeniti delovno zakonodajo,« je izrazil tudi pričakovanja predsednik združenja Aleksander Zalaznik.

Franjo Bobinac, predsednik uprave Gorenja, je bil ostrejši: »Dodatne obremenitve gospodarstva ne pridejo v poštev in vanje ne bomo privolili.« Menedžerji imajo do vlade podobne zahteve kot že leta, ena ključnih je razbremenitev plač. Zaposleni ob koncu leta v nekaterih podjetjih prosijo vodje, naj jim ne dajo nagrade za uspešnost, ker bi bil s tem njihov neto prihodek nižji, je poudarila Sonja Šmuc, izvršna direktorica Združenja Manager.

Na izvoznike prežijo zunanja tveganja

Gorenje pa nekaterih zaposlenih tujcev, ki delajo v skupini, ne plačuje v Sloveniji, saj je tu obdavčitev previsoka, je dodal Bobinac. Po njegovih besedah na izvoznike prežijo zunanja tveganja, denimo iz Evrope, Kitajske, Rusije. »Samo en večji nihaj nas lahko pahne v številke, s katerimi se politiki in tudi mi ne bomo več mogli hvaliti.« Afera Volkswagna lahko, denimo, vpliva na slovenske avtomobilske dobavitelje.

In kaj lahko menedžerji sami naredijo za povečanje dobičkonosnosti? Izvršni direktor Svetovne akademije znanosti in umetnosti Garry Jacobs je poudaril, da se podjetja prevečkrat osredotočajo na svoje prednosti, namesto na slabosti. Podjetje je namreč močno toliko, kot je močan njegov najšibkejši člen. Po njegovem ima vsako podjetje potencial za povečanje dobičkonosnosti: »Najbolj dobičkonosna so tista, za katera dobiček ni edini cilj.«

Matjaž Merkan menedžer leta

Med podjetji, ki povečujejo dobičkonosnost, je mariborski Swatycomet, ki ga vodi Matjaž Merkan. Združenje Manager mu je včeraj podelilo priznanje menedžer leta 2015. Merkan je v intervjuju za Delo poudaril, da so za ustvarjanje večjega dobička potrebni znanje, nove ideje, produkti in rešitve.