Strateško partnerstvo za dobro poslovno zgodbo

Mercator in zadružna zveza krepita sodelovanje s promoviranjem slovenske hrane

Objavljeno
03. oktober 2016 21.09
iza Mercator
Marjeta Šoštarič
Marjeta Šoštarič

Ljubljana − Mercator in Zadružna zveza Slovenije sta v izpolnjevanju zavez marca letos podpisanega dogovora o dolgoročnem sodelovanju in podpori slovenskemu kmetijstvu in zadružništvu okrepila svoje sodelovanje. V oktobru, mesecu zadrug, se bodo v večjih Mercatorjevih trgovinah predstavljale zadruge s svojo ponudbo lokalno pridelane hrane.

Mercator letno odkupi za več kot 500 milijonov evrov slovenskih izdelkov od več kot 2000 dobaviteljev, med katerimi so pomembni dobavitelj tudi zadruge. Kot poudarja Toni Balažič, predsednik uprave Mercatorja, odkupijo od zadrug neposredno za več kot 50 milijonov evrov proizvodov, posredno (zadruge so namreč tudi dobavitelj slovenskim prehranskim podjetjem) pa mnogo več.

V okviru kampanje Radi imamo domače so vključili več kot 20 zadrug in njihovih kmetov, v nadaljevanju jih bodo še več. V Mercatorjevih trgovinah bodo na svojih kotičkih znotraj njih prodajali več kot 900 izdelkov.

»Ko smo štartali s to kampanjo kot posledico podpisanega sporazuma z zadrugami, smo bili sami presenečeni nad odzivom potrošnikov, ki so neverjetno hitro prepoznali to ponudbo in začeli posegati po teh izdelkih. To potrjuje, da slovenski potrošnik še vedno zaupa slovenskim proizvodom, še posebej tistim, za katerimi zelo jasno stoji ime in priimek,« je poudaril Balažič, prepričan v nadaljevanje tovrstnih aktivnosti.

Predsednik zadružne zveze Peter Vrisk je prepričan, da je sklenitev strateškega partnerstva z Mercatorjem nadgradnja dolgoletnega sodelovanja in pomemben korak v skupnem promoviranju dobre poslovne zgodbe, ki bo v korist vseh. Zadružna zveza šteje 62 članic, ki skupaj odkupijo preko 80 odstotkov vse v Sloveniji pridelane hrane.

»Seveda sodelujemo tudi z drugimi trgovskimi sistemi, kajti kdorkoli se pohvali, da ponuja slovensko blago, ne more mimo pridelkov s kmetij, ki jih odkupijo naše zadruge.« Spomnil je na začetek intenzivnejšega sodelovanja s trgovci pred tremi leti, ko je bil v Gornji Radgoni podpisan sporazum za dobave sadja in zelenjave in v tem času so prav z Mercatorjem zelo dobro razvili sodelovanje.

Na Mercatorjevih policah je dosegljivo tako rekoč vse, kar ponujajo slovenski pridelovalci, združeni v večje zadruge. Razširjena ponudba domačih izdelkov slovenskih zadrug, lokalnih kmetij in manjših proizvajalcev je označena z rdečim srčkom Radi imamo domače. Nabor slovenskih izdelkov v Mercatorju vključuje 900 vrst lokalnih domačih izdelkov več kot 20 slovenskih zadrug, ki združujejo na stotine kmetovalcev, ter 100 lokalnih kmetovalcev in proizvajalcev. Večina med njimi doslej ni imela možnosti prodaje pri velikih trgovcih.

Celotnega nabora izdelkov vseh zadrug in lokalnih proizvajalcev, vključenih v projekt Radi imamo domače, sicer ni mogoče najti v vseh Mercatorjevih trgovinah. V veliko primerih gre namreč za manjše, omejene količine izdelkov lokalnih kmetij in manjših proizvajalcev. V Mercatorju si prizadevajo predvsem za to, da je večina teh izdelkov na policah večjih trgovin, drugod pa so zastopani lokalno.

Cenovna politika izdelkov je, tako Balažič, v rokah samih proizvajalcev, po presoji so možne tudi posamezne akcije. Medtem ko je Balažič opozoril, da je trgovec vedno med dobaviteljem in potrošnikom, je Vrisk izpostavil, da ceno na koncu vedno določa potrošnik. »Upam, da bomo z našo akcijo uspeli prepričati potrošnika o kakovosti in da se bo ta odločal za naše proizvode,« je še dodal Vrisk.