Fiat: Strožje zahteve po recikliranju

Prihodnje leto bo začela veljati nova evropska direktiva, ki vse proizvajalce vozil obvezuje k uporabi materialov, ki bodo omogočili, da se bodo vozila reciklirala v najmanj 95 odstotkih.

Objavljeno
24. januar 2014 09.39
Posodobljeno
24. januar 2014 11.00
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo

Ljubljana - Seznanili so se s trendi recikliranja avtomobilskih delov iz kovine, gume in plastike, saj bodo morali avtomobili ob uveljavitvi nove evropske zakonodaje že vsebovati komponente, ki se jih da reciklirati. Statistični podatki kažejo, da je Slovenija na tem področju uspešna, saj upošteva celo višje standarde, kot jih predpisuje evropska direktiva.

Slovenski dobavitelji so se z Italijani dogovarjali tudi o poslovnem sodelovanju, ki je po združitvi Fiata s skupino GM pred petimi leti skorajda povsem usahnilo. Nekoliko se je okrepilo šele v zadnjih letih po zaslugi Fiatovega projekta v Kragujevcu, je povedal direktor Avtomobilskega grozda Slovenije Dušan Bušen.

»Naš kupec v Italiji je Lamborghini, sicer imamo na tem trgu predvsem dobavitelje. Večinoma prodajamo na nemški in avstrijski trg, v Švico, Južno Afriko in Mehiko, največji delež izvoza za avtomobilsko panogo pa ustvarimo s Volkswagnom,« je povedala Anica Anželak iz Tesnil GK.

S predstavitvijo so bili zadovoljni tudi v koprskem Cimosu. Njihov razvojni inženir Mauricio Krbavčič je povedal, da se predstavniki Fiata zanimajo predvsem za aluminijaste odlitke in posamezne kose za opremo notranjosti vozil.

Podjetje Boxmark Leather iz Kidričevega že sodeluje z nekaterimi podjetji v skupini Fiat. Po besedah Mateja Bastiča so po svoji predstavitvi zaznali presenečenje Italijanov nad kakovostjo njihovih izdelkov in znanj, kar je pripomoglo, da so se dogovorili za tesnejše sodelovanje.

Simona Petrič iz podjetja Elvez, ki je Italijanom ponudilo kabelske kolekcije, izdelke iz plastike in novo tehnologijo metalizacije, je povedala, da so imeli doslej na italijanskem trgu predvsem dobavitelje in da jih zanima širitev.

»V Torinu je bila priložnost za neposredni stik dobavitelja in proizvajalca. Podobno pozitivno izkušnjo imamo tudi z lanske predstavitve v Škodi, s katerimi že potekajo nadaljnji pogovori o možnostih sodelovanja.«