Poskušajo biti korak pred Nemci in Japonci

Hidrijin Tehnološki park: z znanjem utrjujejo položaj dobavitelja avtomobilske industrije prihodnosti.

Objavljeno
05. marec 2015 19.57
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper - Korporacija Hidria je v prvih dveh mesecih letos samo na avtomobilskem področju sklenila za več kot 200 milijonov evrov pogodb za obdobje do leta 2023. Danes so razkrili februarsko prodajno pogodbo, vredno več kot 25 milijonov evrov, ki so jo podpisali z velikani motociklistične industrije v Evropi (BMW in Audijev Ducati). Gre za znanje, ki se kali v Hidrijinem Tehnološkem parku v Kopru.

Pogodba predvideva izdelavo aluminijastih in jeklenih okvirov za motorna kolesa, krmila, stojala in stopalke za BMW in Ducati. Za BMW izdelujejo aluminijast okvir za novi model motocikla S 1000 XR, v celoti je zvarjen in polakiran v Tehnološkem parku v Kopru. Tudi Ducati jim je zaupal izdelavo nekaterih ključnih delov svojih motociklov. Tako bo enota Hidria Mototec s sedanjih pet milijonov evrov prometa v petih letih dosega 10 do 11 milijonov evrov prihodkov na leto, je danes v Kopru povedal predsednik uprave Hidrie Iztok Seljak. S temi pogodbami se Hidria prebija med vodilne proizvajalce zahtevnih okvirov za motocikle premijskega razreda v Evropi.

»To je zraslo na temeljih Tomosa, ki smo ga prevzeli pred 18 leti. V Kopru še zmeraj izdelujemo 5000 do 6000 mopedov na leto, to je za zadovoljevanje ekskluzivnih potreb evropskega trga, zato gre za majhno serijo mopedov. Izdelan je tudi prototip in pripravljeni smo na začetek serijske proizvodnje električnega mopeda, vendar gre za moped višjega cenovnega razreda,« pojasni Iztok Seljak.

Številka ena pri več izdelkih

Uspeh koprskega Tehnološkega parka dopolnjujeta Hidria Alutec, ki v Kopru izdeluje ključne dele volanskih sistemov za premijska vozila kot so Audi A6, Q5, Porsche, Mercedes, Jaguar, BMW, in Tehnološki center Hidria, ki razvija in izdeluje visokoproduktivne industrijsko avtomatizirane proizvodne linije za najrazličnejše industrijske izdelke. Naročila za te avtomatizirane linije prejemajo z vsega sveta - od Kitajske do Mehike, od Avstrije do Japonske. Ena takih avtomatskih linij proizvaja tudi za lastno Hidrio za sistem hladnega zagona dizelskih motorjev. »Smo številka ena na svetu na področju hladnih zagonov dizelskih motorjev, številka ena v delih za volanske sisteme za premijska vozila in postajamo številka ena za premijske motocikle. Tu smo največji na svetu, v primerjavi z Japonci in Nemci. Poskušamo biti korak pred njimi,« je brez zadrege povedal Iztok Seljak.

Toda Hidria vlaga osem odstotkov letne prodaje v znanje (torej kakih 20 milijonov evrov). »Smo eden največji štipendistov v državi, v povprečju vsak od 2500 zaposlenih na leto opravi 10 do 15 ur dodatnega izobraževanja, podpiramo študij ob delu in na druge načine spodbujamo znanje. To je ključ naše uspešnosti. Celotna Hidria je imela lani 250 milijonov evrov prihodkov, od tega 30 do 35 milijonov evrov na lokaciji v Kopru. V celotni družbi imamo kakih 400 inženirjev, v Kopru kakih deset odstotkov vrhunskega inženirskega kadra. Vsega skupaj je v Kopru zaposlenih skoraj 300 ljudi. Prihodek koprskih družb se bo v petih letih podvojil,« je prepričan prvi mož družbe.

Nove pogodbe v rokavu

Lanski ebitda je na ravni korporacije znašal 24 milijonov evrov (za tretjino več kot leto prej), letos bo presegel 25 milijonov evrov. Najbolj razveseljivo pa je, da je evropski avtomobilski trg po več kot desetih letih lani imel pomembno rast v proizvodnji in prodaji avtov. Ta pozitivni trend se (tudi pri motociklih) nadaljuje. »Ogromno avtov izvozi Nemčija na Kitajsko. V Sloveniji ne moremo početi vsega. Osredotočiti moramo naše znanje in moči na tiste dele, kjer smo najboljši,« je še povedal prvi mož Hidrie, kjer iz poslovnih razlogov nočejo razkriti še za več kot 150 milijonov že sklenjenih pogodb, ki bodo narekovale avtomobilsko proizvodnjo čez pet in več let. Dinamika sklepanja pogodb pa najbolje potrjuje, da so na pravi poti.