Tovorni promet SŽ in dokapitalizacija

Interes za 49 odstotkov družbe je v srednji Evropi.

Objavljeno
04. julij 2017 19.36
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana – Medtem ko je družba SŽ Potniški promet objavila mednarodni javni razpis za nakup 25 vlakovnih kompozicij v ocenjeni vrednosti okrog 150 milijonov evrov, je sestrska družba SŽ Tovorni promet v postopku pridobivanja strateškega partnerja, ki bo z dokapitalizacijo pridobil 49-odstotni lastniški delež.

Po lanskem podpisu pisma o nameri z avstrijskimi železnicami so te seveda med najbolj izpostavljenimi kandidati, koliko nezavezujočih ponudb že imajo, pa na SŽ ne objavljajo. Neuradno je mogoče izvedeti, da postopek njihovega zbiranja še ni končan. Na SŽ molčijo tudi o finančnih in poslovnih pričakovanjih.

Mogoče pa je sklepati, da so poleg avstrijskega RCA, ki je tudi lastnik tovornega prometa madžarskih železnic, tu še vsi veliki logisti in železniški operaterji, ki jih zanima prevoz po slovenskih tirih: tako iz koprskega pristanišča kot v vzhodno-zahodni smeri oziroma po nekdanjem V. evropskem koridorju.

(Najmanj) šest zainteresiranih

V Dnevniku so pred kratkim omenjali hamburško združbo HHLA (z lastnim železniškim prevoznikom Metrans, ki je leta 2014 naročil svojih prvih 20 multifunkcijskih lokomotiv pri Bombardierju), češko združbo EPH (ki je v osnovi energetski holding s hčerinskimi družbami v Angliji prek Italije in Nemčije do Slovaške, ima pa tudi svojega železniškega prevoznika EP Cargo) ter poljske in ruske državne železnice. Tem petim je po naših informacijah treba dodati še Hyundaijevega logista Glovis z evropskim sedežem v Frankfurtu.

O interesu večine omenjenih v povezavi z zaledjem Luke Koper,, ki seže v vso Srednjo Evropo vključno z Bavarsko, ne gre dvomiti. Niti o ruskih železnicah RZD (Rossijskije Železnije Dorogi), saj imajo v lasti tri četrtine delnic družbe Gefco, ki je vodilna v evropski avtomobilski logistiki, prisotna pa je tudi v Sloveniji.

Lani sta Gefco, ki je nastal za potrebe Peugeota in bil do ruskega odkupa v letu 2012 v lasti koncerna PSA (Peugeot in Citroën), ter Renault sklenila dogovor o logističnih storitvah na področju dostave avtomobilskih komponent z lokacij dobaviteljev v Renaultove tovarne v Franciji, Romuniji in Sloveniji. Gefco za prevoze v Evropi uporablja tovornjake, je pa tudi lastnik skoraj 4000 tovornih vagonov za prevoz avtomobilov.