Trd boj za kupca zahteva vse večjo prilagodljivost

Pohištvo - Nagrajeni Maros na trgu že četrt stoletja

Objavljeno
17. oktober 2014 22.11
G.R., gospodarstvo
G.R., gospodarstvo

Ljubljana - Konkurenčna cena, kakovostni izdelek in visoka stopnja prilagodljivosti so ključni za uspešnega trgovca s pohištvom, pravi Matjaž Šogorič, direktor Marosa, ki je na letošnjem pohištvenem sejmu Ambient za počivalnik Natuzzi RE-Vive prejel nagrado Top 5.

Nagrajeni počivalnik je rezultat dolgoletnega raziskovanja in sodelovanja podjetja Natuzzi z novozelandskimi oblikovalci, ki postavlja nova merila na področju izdelave počivalnikov. Inovativnost izdelka se kaže v samodejnem spreminjanju položajev počivalnika, ne da bi bilo pri tem treba ročno kar koli početi. K nagradi pa ni prispevala le inovativna tehnologija, ampak tudi vrhunsko oblikovanje. »Mislim, da imajo slovenski proizvajalci pohištva veliko težav zaradi splošne nekonkurenčnosti. V Sloveniji imamo velike dajatve in premalo spodbud za proizvajalce, čeprav so prav oni ključni za preživetje vsega slovenskega gospodarstva. Več bi morali narediti tudi na področju industrijskega oblikovanja in sodelovanja med proizvajalci in oblikovalci,« meni Šogorič.

Na letošnjem sejmu Ambient je bil predstavljen primer pozitivne prakse sodelovanja med Mizarstvom Potočnik in oblikovalcem Julijanom Krapežem, ki je pobral večino nagrad. Tudi Natuzzijev nagrajeni počivalnik je podobna zgodba. »To prakso bi morala prevzeti tudi slovenska pohištvena industrija, kolikor jo je še ostalo. Izdelek je treba znati tudi pravilno tržiti, česar Slovenci pogosto ne znamo najbolje. Pri počivalniku Revive je razvojno podjetje, ki ga je naredilo, sodelovalo tudi pri umeščanju izdelka na trg. Naključju niso bile prepuščene niti podrobnosti, denimo: v kakšnih oblačilih bodo zaposleni, ko bodo na sejmih predstavljali izdelek,« je povedal Šogorič.

Kupci vedno bolj osveščeni

»Za uspeh na pohištvenem trgu je ključno, da kupec ne dobi občutka, da je le eden od mnogih. Pri nas jih ves čas spremljamo in jim skupaj z oblikovalci svetujemo od izbire do končnih podrobnosti,« pravi Šogorič. Domači oblikovalci so pomemben del njihove zgodbe, s tujimi sodelujejo posredno, saj imajo v ponudbi izdelke s podpisi Pininfarina, Lucci & Orlandini, Iosa Ghini, Philipe Starck, Michele Marcon, Paola Navone in drugi.«

V času krize so kupci postali še bolj pozorni in se za nakup težje odločajo. Marosove izkušnje kažejo, da je pri pohištvu pomembno poreklo, zato sodelujejo samo s priznanimi italijanskimi in nemškimi proizvajalci pohištva.

Za to, da se ti na slovenskem pohištvenem trgu uspe obdržati skoraj četrt stoletja, moraš vedeti, kako se stvari streže, in vložiti veliko truda. »Slovenski kupec oziroma slovenski trg je v zadnjih 20 letih izjemno napredoval. Oglaševanje se po intenzivnosti lahko primerja s tujino. Kljub temu opažam, da so kupci vedno bolj ozaveščeni. Oglaševalski triki velikih trgovskih pohištvenih verig, kjer je življenjska doba pohištva včasih krajša od obrokov odplačevanja, uspejo prepričati vedno manj ljudi. Kupci se pred nakupom prepričajo o pomembnih podrobnostih in ne nasedajo več le bombastičnim popustom,« meni Šogorič.