Trend, ki spreminja poslovno strukturo

Vprašanje ni več biti ali ne biti digitalen, ampak samo še, na kateri razvojni stopnji digitalizacije si.

Objavljeno
23. september 2016 18.31
Na sliki Tomaž Lanišek, direktor KnaufInsulation za Evropo. Novinarska konferenca in okrogla miza Slovensko nemške gospodarske zbornice v Ljubljani, 9. decembra 2015 [Novinarska konferenca,okrogla miza,Slovensko nemška gospodarska
Damjan Viršek
Damjan Viršek

Digitalizacijo že živimo, bolj ali manj prostovoljno, je povsod okrog nas, tudi če ne vemo natančno, kako bi jo opredelili. Podjetja, ki delujejo na konkurenčnem trgu, se zavedajo predvsem naslednjega: uporaba digitalnih rešitev v večini procesov je nuja, in tudi če ti nekje uspe pred drugimi, ti konkurenčna prednost ni dolgo zagotovljena.

Nekaj vprašanj smo postavili Tomažu Lanišku, glavnemu direktorju izdelovalca izolacij Knauf Insulation iz Škofje Loke.

Kaj za vas osebno pomeni pojem digitalizacija v industriji?

Digitalizacija je dejstvo, s katerim se srečujemo v vseh sferah življenja: v zasebni, poslovni, družabni in socialni. Je že tukaj in zdaj! V industriji je digitalizacija predvsem priložnost za dodatni razvoj, saj spreminja utečene procese.

Kako konkretno se na obdobje digitalizacije pripravljate v vašem podjetju?

V različnih oblikah jo vpeljujemo v tako rekoč vse faze poslovnega procesa. Kot proizvodno podjetje jo že dolgo uvajamo v vse možne faze naše procesne proizvodnje – od vstopa surovin, samega proizvodnega postopka pa vse do skladiščenja in odpreme. Res pa je, da tudi znotraj digitalnih procesov poteka nenehen razvoj, ki nas sili, da naša digitalna orodja v proizvodnji in logistiki stalno posodabljamo in obnavljamo.

Digitalizacija je dejstvo tudi v vseh drugih funkcijah podjetja, pri čemer ni treba posebej poudarjati, da je zadnja razpoložljiva stopnja teh procesov vseskozi prisotna zlasti v naših inženirsko-razvojnih oddelkih, ki imajo sedež v Sloveniji, njihove storitve pa uporabljajo vsi člani korporacije širom po svetu. Če trenutno procese parcialno že bolj ali manj uspešno digitaliziramo, pa nas čaka še proces absolutne komplementarnosti digitalizacije na ravni korporacije. Nekaj korakov v to smer je že bilo narejenih, je pa to projekt, ki ga moramo še dodobra izpopolniti.

Katera so tista področja v poslovnem okolju, ki se zaradi digitalizacije spreminjajo, in v katero smer? Kašne ukrepe in vlaganja to zahteva od vašega podjetja?

Digitalizacija, zlasti v korporacijah, razsežnosti, kot je naša, je dolgotrajen, dokaj kompleksen in tudi drag proces. Dejstvo, da delujemo v širšem svetovnem digitalnem okolju, je po eni strani prednost, saj nas nove rešitve pogosto dosežejo prej, hkrati pa se procesi zaradi kompleksnosti in obsežnosti dogajajo počasneje.

Zagotovo digitalizacija spreminja tudi poslovno strukturo zlasti na področju proizvodnje in financ. Vpliva tudi na prodajne procese, pri čemer pa ugotavljamo, da je to področje, kjer bo vsaj v naši panogi za zdaj še prevladal človeški faktor.

Imate izdelek ali poslovni proces, ki bi ga lahko opredelili kot digitalnega in v njem vidite konkurenčno prednost v prihodnosti? Na kakšen način?

Običajno smo veliki igralci, kar zadeva digitalizacijo, v podobnih zgodbah, zato je trajanje konkurenčne prednosti pogosto časovno omejeno, kljub temu pa lahko tudi ta čas odločilno vpliva na pozicioniranje na trgu. Kot primer lahko navedem navezavo in vzdrževanje stika s kupcem.

Z digitalnimi rešitvami in povezovanjem s kupci rešujemo njihove izzive na področju izolacij, kar zagotavljamo s svetovanjem z modeli in s celovitimi rešitvami na digitalni osnovi, čemur sledi prodaja izolacijskih materialov. Ker poslujemo iz Slovenije na globalnem parketu, nam to omogoča hitrost komunikacije, je pa res, da je treba rešitve stalno izpopolnjevati. Ker smo v digitalizaciji aktivni vsi, ni več vprašanje biti ali ne biti digitalen, ampak samo še, na kateri razvojni stopnji digitalizacije si.