Tržne niše za navidezne mobilne operaterje

Softnet bo gostoval v telekomovem omrežju in širil ponudbo za svoje obstoječe stranke.

Objavljeno
01. februar 2017 13.21
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana – Danes je, predvsem s ponudbo za podjetja, vstopil na slovenski trg še tretji navidezni, skupaj pa sedmi, operater mobilne telefonije – Softnet. Družba z dvajsetletno tradicijo v fiksnih telekomunikacijah svojo ponudbo s prenosom podatkov in govora širi še v mobilno sfero in to v omrežju Telekoma Slovenije.

Direktor Softneta Andrej Boštjančič se zaveda, da je za Slovenijo sedem operaterjev verjetno preveč, zato je njihova odločitev pogumna, a misli, da jim bo s pravo ponudbo uspelo. Po zagonu v Sloveniji kanijo mobilne komunikacije dodati fiksnim najprej na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini in Srbiji, potem pa še drugod po širnem svetu. Softnet je namreč dejaven kar v šestnajstih državah, tudi na Kitajskem, v Singapurju, Vietnamu in od lani na Filipinih.

Za podjetje, ki deluje na različnih trgih pomeni centralizacija informacijsko-tehnoloških storitev (IT), je dobrodošlo predvsem klestenje včasih slabo vidnih neposrednih in posrednih stroškov, je ob predstavitvi ponudbe povedal Andrej Boštjančič.

Če podjetje posluje v različnih državah ob Softnetovi ponudbi ne potrebuje v vsaki državi drugega operaterja; družba z 18 zaposlenimi v Sloveniji, od skupaj 55, je odzivna in prilagodljiva. Na odgovor na povpraševanje ni treba čakati nekaj mesecev, odziv je hiter, zatrjuje Boštrjančič. Predvsem pa je vsa podpora na enem mestu, ne glede na državo.

Andrej Boštjančič predvideva, da jim bo uspelo priti do triodstotnega tržnega deleža. Foto: Leon Vidic/Delo

Softnet je usmerjen proti zahtevnejšim, poslovnim uporabnikom, pravzaprav njihovim že sedanjim strankam, na fizične osebe pa delno računa preko kabelskih operaterjev. Če bi sčasoma pridobili dva do triodstotni tržni delež v Sloveniji, bi bil cilj dosežen.

Izi, Me2, Softnet, ...

Ob koncu lanskega tretjega četrtletja je bila penetracija mobilne telefonije v Sloveniji 114,4-odstotna, za 0,9 odstotne točke višja kot sredi lanskega leta. Največ aktivnih uporabnikov je imel Telekom Slovenije, 47 odstotkov, Simobilov tržni delež je bil 30,3 odstotke, Telemachov 16,1 odstotka in delež četrtega operaterja, T-2, 3,9 odstotka. Vsi sedaj trije navidezni operaterji uporabljajo omrežje Telekoma Slovenije.

Ob koncu lanskega septembra je imel najstarejši Izi mobil 2,6-odstotni tržni delež, delež Mega M pa je kljub temu, da je družba povečala število aktivnih uporabnikov mobilne telefonije, ostal nespremenjen, 0,0-odstoten, saj je družba z izvajanjem storitev mobilne telefonije začela šele aprila lani.

Tako kot Softnet tudi velenjska družba Mega M s svojo blagovno znamko Me2 (Tudi jaz) računa predvsem na poslovne uporabnike, a tudi na mlade. Solastnik in sodirektor družbe Matej Meža po osmih mesecih od vstopa na trg pravi, da so z odločitvijo o vstopu na trg mobilne telefonije zelo zadovoljni, saj so pridobili možnost celovite ponudbe telekomunikacij in informatike za poslovne uporabnike, ki jim sedaj nudijo internet, računalništvo v oblaku, IP telefonijo in mobilno telefonijo.

 

Brata, ustanovitelja, lastnika in direktorja Mega M Miran in Matej Meža. Foto: Mavric Pivk/Delo

Matej Meža pravi, da sta pri poslovnih uporabnikih njihov osebni pristop in celovita obravnava odlično sprejeta. Pri rezidentih, tj. fizičnih osebah, pa so svojo celovito storitev prilagodili tudi operaterjem kabelskih omrežij.

V Sloveniji je mnogo neodvisnih kabelskih operaterjev, ki svojim strankam ponujajo televizijo internet in IP telefonijo. Te dni pričenja s prodajo njihove IP in mobilne telefonije 12 kabelskih operaterjev, ki bodo tako tudi naprej konkurenčni pri ponudbi t.i. četvorčkov. Meža preko tega prodajnega kanala pričakuje do konca leta nekaj tisoč novih uporabnikov.

Mega M je čiste prihodke od prodaje lani povečal za desetino. Matej Meža ugotavlja, da znajo uporabniki čedalje bolj ceniti ponudbe brez drobnega tiska ter da se jih veliko obrne na njih, ko jim konkurenca ponudi neomejen prenos podatkov, potem pa ugotovijo, da je hitrost komunikacije omejena na komaj še zadovoljivo. Tudi pri paketih z neomejenimi količinami se uporabniki vse bolj sprašujejo zakaj plačevati za nekaj, česar ne porabijo.

Pri Mega M pa so vsi svežnji prilagojeni dejanskim potrebam strank, ki plačajo natančno toliko kot porabijo. Mega M je povsem pripravljena na novo evropsko uredbo, ki bo še pred poletjem zahtevala od operaterjev enotno tarifiranje na področju teritorija EU. Statistike kažejo, da so prehodi strank od drugih operaterjev k Mega M enakomerno porazdeljeni po operaterjih, skladno s tržnimi deleži. Noben operater po prenosih ne izstopa.