Et tu, Mercedes, BMW, Peugeot, Renault ...?*

Pri Daimlerju in BMW zanikajo kakršnokoli zavajanje.

Objavljeno
28. september 2015 16.12
GERMANY-AUTOMOBILE-VOLKSWAGEN-AUDI-FILES
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin

Berlin − Afera z lažnivimi predstavitvami izpuhov dizelskih motorjev, ki je na kolena spravila nemški avtomobilski gigant Volkswagen, morda dobiva nadaljevanje pri drugih proizvajalcih avtomobilov.

Po navedbah bruseljskega think tanka tudi številni avtomobili znamk Mercedes, BMW, Peugeot, Renault, General Motors, Opel in drugih v resnici izpuščajo do 50 odstotkov več škodljivih plinov od tistih s testnih merjenj. S takšno oceno soglašajo tudi pri International Council on Clean Transportion (ICCT), kjer so prvi razkrili zavajanje največje nemške in evropske avtomobilske družbe Volkswagen, potem ko je njihov evropski predstavnik Peter Mock opazil velike razlike pri testnih in cestnih merjenjih in ameriško centralo zaprosil, naj natančno preverijo tudi tam.

»Bilo je šokantno!« 
je povedal Mock.

Neskladja med testi in resničnostjo
Pri T & E ne verjamejo, da tudi drugi proizvajalci zavajajo s programsko opremo, kakršno so odkrili pri Volkswagnu, neskladje med testnimi in dejanskimi izpuhi pa je po njihovih merjenjih pogosto tako veliko, da ga ni mogoče razložiti z naključnimi dejavniki. Omenjajo avtomobile iz Mercedesovih razredov A, C in E, BMW serije 5, peugeot 308 in renault megane, z »le« 20 odstotki razlike in manj pa se lahko pohvalita renault twingo in toyota auris. Pri bruseljski ustanovi samo Toyoti priznavajo resnični napredek pri zmanjševanju izpuhov, državam EU pa priporočajo tudi natančnejši pregled avtomobilov z bencinskimi motorji.

»Naše navedbe temeljijo na zakonsko predpisanih testih NEFZ, ki se izvajajo v laboratorijih,« so v časopisu Die Welt objavili odgovor družbe Daimler. »Ker pri T & E niso objavili testnih pogojev, njihovih rezultatov ne moremo resno ocenjevati.« Pri BMW so zavajanje zanikali že prejšnji teden. Medtem pa tudi pri Volkswagnovem hčerinskem podjetju Audi priznavajo nameščanje sporne programske opreme za testno zmanjševanje izpuhov v več kot dveh milijonih svojih avtomobilov z dizelskimi motorji, med prizadetimi modeli so A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 in Q5.

Padli direktor 
v preiskavi

Volkswagnove delnice so v Nemčiji tudi v ponedeljek dopoldne izgubile sedem odstotkov in padle pod sto evrov, iz Wolfsburga pa kljub temu poročajo, da se padli predsednik uprave Martin Winterkorn bojuje za izplačevanje svojega šestnajst milijonov evrov vrednega letnega dohodka vse do konca prihodnjega leta. Ob vsej neznanski škodi, za katero že odgovarja pred svojim podjetjem in vsemi nemškimi inženirskimi ugledneži, si je morda ne zasluži, vsekakor pa bi denar potreboval. Postopek proti njemu je že sprožil državni tožilec iz Braunschweiga, Volkswagen in njegovi vodilni pa lahko pričakujejo tudi neštete javne in zasebne tožbe z vsega sveta.

»Volkswagnov škandal je le vrh ledene gore,« je prepričan Greg Archer, vodja oddelka za čista vozila ustanove Transport & Environment. Po njegovem imajo zaradi ponarejenih testnih rezultatov vozniki v povprečju 450 evrov višje letne stroške od tistih, ki jih propagirajo proizvajalci, ti pa zavlačujejo tudi z uvedbo novega testa WLTP, ki naj bi ga predstavili leta 2017. Poznavalci že dvomijo, da bo zadostoval tudi ta, dokler ne bo ostrejših testov, pa so razen pri Volkswagnu razlike med testnimi in dejanskimi izpuhi sicer neprijetne, a vsaj v EU ne tudi nezakonite.

Drugače je v ZDA, kjer je južnokorejski Hyundai zaradi napačnega navajanja izpuhov plačal sto milijonov dolarjev kazni, voznikom 1,2 milijona vozil pa so ponudili »dosmrtno« poravnavo dodatnih stroškov in še petnajstodstotno »premijo za sitnosti, ki jih imajo kupci«.

Tudi pri Volkswagnu že obljubljajo tehnično pomoč svojim strankam, zaradi še posebno prekanjenih zavajanj pričakujejo še veliko višjo kazen ameriških varuhov čistega zraka EPA in drugih ustanov.

Prav sredi prvega šoka zaradi Volkswagnovega zavajanja javnosti je v Nemčiji sodelovanje pri razvoju avtomobilov, ki ne onesnažujejo ozračja, ponujal ameriški pionir električnih avtomobilov Elon Musk. Motorja z notranjim izgorevanjem ni mogoče bistveno izboljšati, je prepričan znameniti inovator, tudi Nemčija bi se morala po njegovem bolj zavzemati za električnega. »Elon Musk nas zlorablja v propagandne namene,« so se takoj pritožili pri BMW. »Trenutno ne vidimo, kaj bi lahko pridobili od Tesle, saj mladi proizvajalec električnih avtomobilov nima tehnološkega vodstva na enem samem področju.« BMW, zakaj takšna zamera, sprašujejo na Teslovi spletni strani.

* Tudi ti ...