Tudi necestna vozila so niša, ki omogoča visoke dobičke

Vroča delnica: ambiciozna napoved rasti, vodilni tržni delež, močne blagovne znamke ter inovativnost so dobra popotnica.

Objavljeno
31. julij 2015 18.23
Infografika
Tina Orzan, analitičarka, Alta Invest
Tina Orzan, analitičarka, Alta Invest
Podjetje Polaris Industries je bilo ustanovljeno leta 1994, ima okrog 7000 zaposlenih in je eden vodilnih proizvajalcev terenskih in rekreativnih vozil »off-road«, kot so motorji, motorne sani, tri- in štirikolesniki ter razna mala vozila. Obenem ponuja tudi nadomestne dele, ustrezna oblačila in sorodne dodatke. Pri tem 65 odstotkov celotnih prihodkov podjetja predstavljajo vozila »off-road«, ki so jih lani prodali 832.000, 17 odstotkov prihodkov pa nadomestni deli in oprema. Izdelki podjetja so na voljo prek trgovcev in distributerjev v ZDA, Kanadi in Evropi. Samo v Severni Ameriki ima Polaris okrog 1750 neodvisnih trgovcev, 23 hčerinskih družb ter približno 85 distributerjev.

Podjetje Polaris Industries je vrednoteno na ravni povprečja v panogi, z multiplikatorjem dobička 20, pri tem pa ima nadpovprečno, 9,8-odstotno neto maržo ter izjemno visoko, 55-odstotno donosnost kapitala. Glede na konkurente v panogi je tudi zdravo zadolženo, saj znaša kazalec neto dolg na EBITDA le 0,32. Prav tako ima solidno, 1,5-odstotno dividendno donosnost, ki se že od ustanovitve vsako leto konstantno povečuje. Obenem podjetje z leti ustvarja tako rast prihodkov kot dobička. Prodaja se je v zadnjih desetih letih povečala z 1,8 milijarde dolarjev leta 2004 na 4,5 milijarde dolarjev leta 2014, čisti dobiček pa s 105 milijonov dolarjev na 466 milijonov dolarjev. Letne stopnje rasti v zadnjih petih letih pa znašajo za prihodke 23 odstotkov, za čisti dobiček pa kar 36 odstotkov.

Napovedi so prav tako ambiciozne, saj Polaris do leta 2020 načrtuje prihodke v višini osmih milijard dolarjev. Načrtovana rast je zato višja od pričakovane rasti trga, saj podjetje stavi na dodatno povečanje tržnega deleža, zlasti na račun azijskih tekmecev, kot so Yamaha, Kawasaki in Honda. To je podjetje v preteklosti že uresničevalo.

Vseeno je konkurenca v panogi zelo močna, vendar podjetje kljub temu uživa močno prepoznavnost blagovne znamke in ima vodilni tržni delež v kategoriji vozil »off-road«. Njegove ključne konkurenčne prednosti pri tem prihajajo iz kombinacije prožne dobavne verige, stalnih inovacij in močnih blagovnih znamk. Polaris namreč meni, da so inovacije bistvenega pomena, podjetje si nenehno prizadeva za vodilen tržni položaj. Lani je za raziskave in razvoj namenilo približno 14 odstotkov bruto dobička. V drugi polovici letošnjega leta načrtujejo uvedbo električnih motornih koles. Za drugo polovico leta 2016 pa je Polaris napovedal odprtje novega proizvodnega obrata za vozila »off-road«, kjer bo odprl približno 1700 delovnih mest. Obenem podjetje z različnimi programi izboljšuje tudi stroškovno učinkovitost in optimizira dinamiko obratnega kapitala z obvladovanjem zalog.

Skratka, ambiciozna napoved rasti, vodilni tržni delež, močne blagovne znamke ter inovativnost so dobra popotnica za podjetje, naložba v delnice Polaris Industries pa bi morala zato vlagatelje uspešno prepeljati čez razbrazdane kapitalske trge.