Urejeni odnosi prinašajo uspeh

Nasledniki v družinskih podjetjih so že zgodaj vpeti v poslovanje.

Objavljeno
10. junij 2015 20.43
brez naslova
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Nasledstvo v družinskih podjetjih je pomembno vprašanje, zato je za dolgoročni uspeh podjetja njegovo načrtovanje potrebno. Nekatere družbe imajo s tem več, druge manj težav. Ponavadi jim pri tem pomagajo zunanji svetovalci.

Prenos nasledstva je odvisen od lastnika, ki pa je v družinskem podjetju ponavadi vodja podjetja. Prav on je lahko potencialna grožnja, če ne načrtuje nasledstva ali pa noče prepustiti vodenja naslednikom, ko je to za podjetje bolje, pravi Marnix van Rij iz EY. Urjenje in izobraževanje naslednikov je zelo pomembno tako za lastniško kot voditeljsko nasledstvo, proces pa se začne že zelo zgodaj, v otroštvu.

Že od malih nog aktivno vključena

Tako je bilo tudi v primeru podjetja Jordan, saj, kot pravi Nataša Filip, ki je z bratom pred letom prevzela vodenje družinskega posla, je bila že od malih nog aktivno udeležena v vseh fazah poslovanja. Kasneje je z očetom hodila na sestanke s tujimi strankami v vlogi prevajalke. Leto pred predajo vodenja pa je z mamo poslovno obiskovala vse stranke, tako da je bilo zanje pričakovano, da bosta z bratom prevzela vodenje družbe. Prve formalne izkušnje si je pridobila zunaj domačega podjetja, v nabavni službi trebanjskega Trima.

Starši so lastniki podjetja, a kot pravi Filipova, se v samo poslovanje nočeta spuščati. »Starši niso zasvojeni z delom v podjetju, saj radi počnejo še kaj drugega,« pravi in dodaja, da ju redno seznanjajo z mesečnim poslovanjem, pozitivnim in negativnim. »Če so odnosi urejeni, je lastništvo zadnja stvar, o kateri razmišljaš,« pravi Nataša Filip.

Komuniciranje je pomembno

Proces prenosa vodenja so poimenovali Nova uglasitev, zanj so potrebovali 12 mesecev in zunanjo pomoč. »Kot majhno podjetje nimaš dovolj strokovnega kadra, ki bi ta prenos lahko izpeljal. Mi smo strokovnjaki vsak za svoje področje, zato smo potrebovali strokovnjake, ki sliko podjetja vidijo od zunaj. Poleg tega se tako lahko osredotočiš na svoje delo. Zunanje strokovnjake vidim kot all inclusive izlet, pri katerem moraš sodelovati,« je na konferenci o družinskem podjetništvu izkušnjo opisala Filipova.

V projektu nove uglasitve so na novo definirali vizijo, prevetrili organizacijo podjetja, določili dolgoročne in kratkoročne cilje, ki so podlaga za finančne nagrade. Z vsem so sproti seznanjali zaposlene. »Za uspeh je treba urediti odnose z zaposlenimi in jim povedati, kakšni so cilji podjetja,« pravi Filipova. Naslednikom v družinskih podjetjih svetuje, da bodo uspešni le, če bodo sodelovali z združenimi močmi in skupno vizijo.