V Alplesu ob delo še 20 ljudi, lani so jih odpustili 50

Samo lani je prodaja v primerjavi z letom 2011 znižala za 11 odstotkov na slabih 15 milijonov evrov.

Objavljeno
15. september 2013 12.10
bsa brezposelnost
S. P., Delo.si/STA
S. P., Delo.si/STA
Železniki - Podjetje Alples se težkim tržnim razmeram in padcu prodaje prilagaja z zmanjševanjem stroškov, ki vključuje tudi zmanjševanje števila zaposlenih. Še vedno pa v Alplesu veliko vlagajo v razvoj novih programov pohištva in so po besedah predsednika uprave kapitalsko dovolj močni, da lahko prebrodijo krizo, če se bo v nekaj letih končala.

Že minulo leto so v Alplesu občutili močan padec prodaje, ki se je v primerjavi z letom 2011 znižala za 11 odstotkov na slabih 15 milijonov evrov. Na zmanjšanje prodaje je vplivala predvsem zmanjšana potrošnja v Sloveniji in na Hrvaškem, ki sta za Aplesovo blagovno znamko najpomembnejši tržišči.

Da bi se prilagodili zmanjšani prodaji in zagotovili pozitivno poslovanje tudi v takšnih razmerah, so se morali lotiti nekaterih neljubih korakov, je za STA povedal predsednik uprave Alplesa Franc Zupanc. Pojasnil je, da so za deset odstotkov zmanjšali plače zaposlenim, kompletno proizvodnjo so združili na eni lokaciji, manjšemu obsegu proizvodnje pa so morali prilagoditi tudi število zaposlenih, ki se je v minulem letu zmanjšalo za 50 na 213.

Prodaja Alplesovega pohištva upada vse od začetka krize leta 2007

Število zaposlenih so za zagotovitev pozitivnega poslovanja primorani krčiti tudi v tem letu, ko je prodaja Alplesove blagovne znamke upadla še za osem odstotkov. Do konca leta naj bi tako podjetje zapustilo še okrog 20 ljudi. Kot je pojasnil Zupanc, so zmanjševanje števila zaposlenih na mehak način že izčrpali, tako da so primorani nekatere sodelavce tudi odpustiti.

Prodaja Alplesovega pohištva upada vse od začetka krize leta 2007. Dodatna letošnja težava je v tem, da je Mercator zaprl vse poslovalnice s pohištvom, v katerih je bil Alples prisoten, Lesnina pa se pod lastništvom avstrijskega Lutza in s spremenjenim poslovnim modelom bolj osredotoča na prodajo pohištva tujih blagovnih znamk, je pojasnil Zupanc.

Zaveda se, da bo v Sloveniji stanje še slabše. "Saj krize v državi še niti dobro nismo začeli reševati," je opozoril. Kljub temu Alples še naprej intenzivno vlaga v razvoj novih izdelkov in tehnologij. "Na razvoju ne spimo," je zagotovil Zupanc in povedal, da bodo do konca leta predstavili tri nove modele kuhinj, vgradne omare po meri strank in dva nova tipa spalnic.

Kot je povedal Zupanc, so razen Slovenije ostali Alplesovi trgi stabilni. Na Slovaškem pričakujejo tudi rast prodaje, saj poslovni partner tam pod Alplesovo blagovno znamko odpira prvi salon pohištva. Za zapolnitev Alplesovih zmogljivosti in za ponovno rast podjetja pa bo ključno sodelovanje predvsem z nemškimi trgovci s pohištvom, za katere Alples izdeluje pohištvo pod tujo blagovno znamko.