Prodaja viličarjev se je v Sloveniji v sedmih mesecih povečala za dobrih osem odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Največji pozitivni vpliv je čutiti zaradi povečanja gospodarske rasti in dobrih napovedi za prihajajoče mesece.
Družbe, ki pri nas prodajajo viličarje, so bile v začetku leta dokaj previdne glede letošnjih prodajnih napovedi. Večina, razen nekaj izjem, je napovedovala prodajo na lanski ravni, ko je bilo prodanih 550 viličarjev, zdaj pa nekateri, na primer Jungheinrich, napovedujejo precej boljšo prodajo, ki bi se lahko povečala tja do 700 viličarjev.
Vpliv dolgoročnih najemnih poslov
Prav Jungheinrich ima pri nas vodilni položaj pri prodaji viličarjev. Letos so povečali količino prodanih viličarjev, obenem pa tudi promet, predvsem zaradi precejšnjega povečanja prodaje čelnih viličarjev. »Letos poslujemo v skladu s planom tako pri prometu kot dobičku in tak trend pričakujemo do konca leta. Število zaposlenih bomo povečali za približno pet odstotkov,« pravi direktor Jungheinricha Brane Švegelj.
V Gorenju GTI, ki prodaja viličarje Toyota in BT, so z letošnjo prodajo zadovoljni, saj so v prvih osmih mesecih prodali več viličarjev, kot so jih načrtovali. »Večina, 75 odstotkov prodaje, so čelni viličarji, preostalo pa skladiščni oziroma električni paletni viličarji. Glede na lansko leto ni bistvene razlike. Na prodajo imajo velik vpliv dolgoročni najemni posli,« pojasnjuje direktor prodaje v Gorenju GTI Franci Zamrnik in dodaja, da podjetje posluje v okviru načrta. Kljub nekoliko večjim prihodkom pritisk na prodajne cene in cene storitev zmanjšuje razliko v ceni in tako tudi dobiček. Število zaposlenih se letos ni spremenilo.
Največ čelnih viličarjev
Motorji in elektronski krmilnik, ki so jih razvili, so še bolj izpopolnjeni za boljšo združljivost. Delovanje trifaznih motorjev z višjo frekvenco omogoča zelo gospodarno uporabo, z namestitvijo krmilnika v viličar pa je bilo vse potrebne povezave mogoče kar najbolj optimirati. Ob tem so precej skrajšali dolžino hidravličnih gibkih cevi ter s tem dosegli neposrednejšo povezavo sestavnih delov in hidravličnega bloka, kar pomeni povečano učinkovitost Jungheinrichovih viličarjev.
»Pri Toyoti je razvoj glede varnosti ter varnega in zdravega dela vedno na prvem mestu. Izjemno velik poudarek je tudi na izboljševanju učinkovitosti in energijske varčnosti, to je zmanjševanju porabe energentov. Glede pogonov lahko v prihodnjih leti pričakujemo nekaj sprememb pri čelnih viličarjih, saj opažamo, da se čedalje več strank zaradi prihrankov pri energiji odloča za prehod s plinskih oziroma dizelskih čelnih viličarjev na električne, ki dolgoročno omogočajo velike finančne prihranke zaradi nižjih stroškov električne energije,« pravi Zamrnik.
Kupci dobro
Poleg naštetega so trgu ponudili tudi novo serijo vlačilcev EZS in pripadajoče vozičke GTE ali GTP. »Trg se je na te novosti odzval zelo pozitivno, saj s celotnim paketom omenjenih vlačilcev in vozičkov rešujemo izzive kupcev pri proizvodnji na način neposredne dobave 'milk run',« pojasnjuje direktor Jungheinricha Brane Švegelj.
Novosti so dobro sprejete
Pri Toyoti so letos trgu ponudili dve noviteti: prenovljene viličarje BT Staxio iz družine SPE in čelne viličarje Traigo 48 V. Z novo generacijo viličarjev BT Staxio iz družine SPE bodo stranke pridobile viličar, ki bo hitrejši, više dvigoval (najviše v razredu), imel bo prenovljene bočne zaščite, višje preostanke nosilnosti na velikih višinah, občutno bo zmanjšal porabo energije, imel pa bo še številne druge novosti.
Prenovljeno Toyotino družino čelnih viličarjev Traigo 48 V odlikuje izboljšana ergonomija, vodljivost in gibčnost, večja operativnost, predvsem pa najnižja poraba v tem razredu, upoštevajoč vso konkurenco. Glede na najbližjega konkurenta imajo ti viličarji osem odstotkov manjšo porabo elektrike, glede na ostale pa se ta odstotek giblje do 39 odstotkov (testiranje je opravil neodvisni preizkuševalec Buro Andresom IFOY). »Z vsemi novitetami, ki jih združuje prenovljena družina Traigo 48V, uporabniki naših viličarjev, poleg vsega zgoraj omenjenega, pridobijo nižje stroške vzdrževanja, energenta in visoko učinkovitost,« trdi Zamrnik.
Pozitivne napovedi
»Do konca leta žal težko napovem prodajne količine, pričakujem pa, da bo število prodanih viličarjev vsaj na lanski ravni. Kar zadeva našo prodajo, bo po vsej verjetnosti nekoliko večja, kot je bila lani. Upam, da nam bo kljub težkim razmeram na trgu uspelo izpolniti vse zastavljene poslovne cilje na področju transportne mehanizacije,« je o napovedih do konca leta povedal Franci Zamrnik, direktor prodaje v Gorenju GTI, ki prodaja viličarje Toyota in BT.