Viličarji so čedalje učinkovitejši, varčnejši in ergonomsko izboljšani

Kljub krizi je bilo letos na našem trgu predstavljenih kar nekaj novih modelov viličarjev.

Objavljeno
14. november 2014 16.38
pr Viličarji Toyota
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Prodajalci viličarjev so novosti s tujih trgov hitro predstavili tudi pri nas. Gre za viličarje z različnimi pogoni in nosilnosti, ki so energijsko varčnejši in učinkovitejši , za viličarje z ergonomsko izboljšanim prostorom za voznika, kar vse vpliva na nižje stroške obratovanja.

Podjetje Jungheinrich je letos tako slovenskemu kot tujim trgom ponudilo lepo število novosti. Razvili so novo generacijo čelnih viličarjev DFG/TFG s hidrodinamičnim pogonom (dizelski in plinski motor), predstavili so nove regalne viličarje ETV serij 1 in 3. Za oskrbo proizvodnje ponujajo nova osem- in devettonska vlačilca EZS ter nova modela portalnega vozička GTP in enostranskega vozička GTE, ki ju je možno z vlačilcem povezati v vlačilno kompozicijo. S tem Jungheinrichovih novosti še ni konec. »Letos smo prvi slovenskemu trgu ponudili elektro paletne vozičke EJEi z litij-ionskimi baterijami. Poleg omenjenih novosti pri ponudbi viličarjev smo predstavili tudi široko paleto novih storitev celovitih intralogističnih in avtomatskih rešitev.

Glavne značilnosti novih modelov viličarjev Jungheinrich so povezane z njihovo visoko učinkovitostjo. Voznikov prostor je ergonomsko zasnovan in vozniku ponuja veliko mero udobja. Vsi viličarji ne glede na vrsto pogona in nosilnost so z vsako generacijo energijsko varčnejši in hkrati zmogljivejši. Z vpeljavo novih zelenih tehnologij dajemo poudarek tudi skrbi za okolje. Vse naštete lastnosti skupaj zagotavljajo nizke obratovalne stroške skozi celotno življenjsko dobo viličarja,« pojasnjuje direktor Jungheinricha v Sloveniji Brane Švegalj.

Okretnost, hitrost in preprosto vzdrževanje

Z novimi modeli niso skoparili niti pri Vilbossu. Tako so na slovenski trg pripeljali nov regalni viličar Yale model MR. Ima nosilnost od 1,4 do 2,5 tone z dvigi do 13 metrov višine in se odlično dopolnjuje z njihovim programom regalov. Pri znamki Utilev so ponudbo plinskih in dizelskih viličarjev okrepili še z elektro viličarji. V ponudbi imajo tudi trikolesne viličarje Utilev z nosilnostjo ene do dveh ton.

Pri novih modelih viličarjev, ki jih Vilboss prodaja pri nas, je poudarek na ergonomiji za potrebe voznika, na hitrosti dviganja in vožnje in s tem hitrosti manipulacij ter na okretnosti. »Novi model Yale je zadržal tudi vse prednosti prejšnjega modela, kot so robustnost, vzdržljivi teleskopi, stabilnost pri najvišjih višinah …, pri znamki Utilev pa je pomembna tudi cenovna dostopnost,« pravi direktor Vilbossa Primož Eržen.

V družbi ER-ZU so letos na naš trg pripeljali več novih viličarjev Hyundai serije 9. Imajo dizelski ali plinski pogon in nosilnost od 1,5 tone do 25 ton. Poleg teh modelov je Hyundai konec lanskega leta v Evropi predstavil novo linijo električnih trikolesnih viličarjev serije 9 z nosilnostjo od ene do treh ton. »Te viličarje smo v Sloveniji predstavili v začetku leta. Uporabniki predvsem pohvalijo njihovo udobje in uporabnost,« pravi direktor podjetja ER-ZU Matjaž Šutič. Dodaja, da je pri novih modelih viličarjev Hyundai poudarek na hitrosti dviganja in vožnje, na okretnosti in ergonomiji. Kot posebno prednost viličarjev Hyundai je izpostavil preprosto vzdrževanje.

Udobje za viličarista in manjša poraba energije

Nove modele so ponudili tudi v družbi Linde Viličar. Tako je letos doživel prenovo eden od najbolj priljubljenih viličarjev Linde E12-20 EVO serije 386-02. Gre za čelni električni viličar nosilnosti 1,2 do dveh ton, ki je lahko v tri- ali štirikolesni izvedbi. Glavno načelo pri njegovi posodobitvi je bilo kar največje udobje za voznika, zmanjšanje porabe energije in zmanjšanje vibracij, ki se prenašajo na voznika.

Na trgu je tudi nova serija električnih viličarjev E60-80, v kateri so štirje modeli z nosilnostjo od šest do osem ton, in čelnih viličarjev H20-50 EVO na dizelski in plinski pogon z nosilnostjo od dveh do pet ton, ki so še prijaznejši do okolja. Ti viličarji so zdaj najčistejši viličarji podjetja Linde MH v segmentu dizelskih in plinskih viličarjev. Po zaslugi novih štiricilindrskih motorjev s tehnologijo skupnega voda so izpuhi motorjev v povprečju za 69 odstotkov pod dovoljeno mejo glede na emisijske zakone. Prav tako imajo ti modeli serijsko vgrajen sistem Curve Assist za nadzor hitrosti med zavijanjem.

»Vsi viličarji nosilnosti od dveh do pet ton serije EVO z dizelskim in plinskim pogonom so opremljeni z variabilno hidravlično črpalko, ki je namensko predimenzionirana, da lahko zagotavlja visok pretok hidravličnega olja pri nizkih vrtljajih motorja. Rezultat tega je zmanjšanje emisij in prihranek goriva do 28 odstotkov. Prav tako je hrup občutno manjši,« pojasnjuje komercialist v družbi Linde Viličar Jure Jagrič.

Linde MH (Material Handling) je predstavil tudi nov medel vlačilcev in vlačilcev s platformo. Poleg šesttonskega vlačilca so predstavili tudi vlačilec z vlečno močjo osem ton in model W08, ki ima možnost obremenitve 800 kg ter sedem ton vlečne moči. Ta segment viličarjev se najpogosteje uporablja v proizvodnih halah, na zunanjih površinah industrijskih podjetij in letališčih. Vlačilci dosegajo hitrost do 20 km/h.

Z novimi modeli do večje prodaje

Gorenje GTI na našem trgu prodaja japonske viličarje znamke Toyota in švedske BT. Do konca letošnjega leta bo Toyota imela na razpolago celotno družino hidrostatičnih (HST-modeli) viličarjev nosilnosti od dveh do 3,5 ton. Na trgu je že nova generacija nizkodvižnih elektropaletnih viličarjev BT družine LPE s popolnoma novim dizajnom.

»Kot je že v navadi, je Toyota razvila popolnoma novi industrijski dizelski motor, ki ga bo vgrajevala v čelne viličarje nosilnosti od 1,5 do 3,5 tone. Motor se odlikuje predvsem po manjši porabi goriva in manjšem obremenjevanju okolja z izpušnimi emisijami,« pravi direktor programa transportne mehanizacije v Gorenju GTI Franci Zamrnik. Tudi novi modeli bodo vplivali na to, da bodo v Gorenju GTI letos prodali več viličarjev kot so jih lani.