Po dokapitalizaciji Adrie Airways sledi njena prodaja

Letalski družbi namesto osmih le štiri milijone svežega denarja.

Objavljeno
15. januar 2016 17.24
Maja Grgič, Ba. Pa.
Maja Grgič, Ba. Pa.

Ljubljana – Vlada je podprla državno dokapitalizacijo Adrie Airways pod pogojem, da bo svež kapital prispeval tudi zasebni vlagatelj in bo temu sledila dokapitalizacija družbe. Tako namreč predvideva letni načrti upravljanja Adrie, s katerim je danes soglašal ministrski zbor.

Višine dokapitalizacije na vladi niso razkrili, po naših neuradnih informacija naj bi država prispevala približno tri milijone evrov, zasebni vlagatelj pa nekaj več kot milijon evrov, tako da naj bi družba prejela dobre štiri milijone evrov svežega kapitala. Zasebni vlagatelj naj bi bil po naših informacijah nemški zasebni sklad 4K Invest, kjer pa njihovega interesa za Adrio Airways ne želijo komentirati.

»Prodaja družbe Adria Airways ob predhodni državni dokapitalizaciji ter ob hkratni soudeležbi zasebnega investitorja je bistveno gospodarnejša odločitev in pomeni manjši strošek za Republiko Slovenijo kot potencialni stečaj ali ustanovitev nove letalske družbe,« so pojasnili na ministrstvu za finance. Dodali so, da se z državno dokapitalizacijo ob hkratni prodaji zagotavljata razvoj in ohranitev slovenskega nacionalnega prevoznika in ostalih pozitivnih elementov, ki izhajajo iz povezanosti Slovenije s svetom, kot so prihodki iz turizma, pomena za gospodarstvo, nadaljnji pozitivni učinki na dobavitelje družbe, njene zaposlene ter poslovne partnerje.

O dokapitalizaciji Adrie naj bi lastniki, med katerimi ima skoraj 70-odstotni delež država, odločali na torkovi skupščini družbe. Na dnevnem redu je predvideno glasovanje o osemmilijonski dokapitalizaciji družbe, a po naših informacijah bo Slovenski državni holding (SDH) na njej predlagal znižanje tega zneska na nekaj več kot štiri milijone.

To naj bi bilo bolj natančno znano v ponedeljek. SDH se namreč po naših neuradnih informacijah o transakciji še dokončno usklajuje z nemškim skladom, soglasje k dogovoru pa morajo v ponedeljek dati še nadzorniki SDH.

Prav sodelovanje zasebnega partnerja naj bi bilo zagotovilo, da Adria ne bo imela težav z nedovoljeno državno pomočjo. Slovenska letalska družba je namreč v preteklosti že večkrat dobila državno pomoč, nazadnje leta 2011 v višini 50 milijonov evrov. Dokapitalizacijo družbe pa je pod drobnogled vzel tudi Bruselj in leta 2014 izdal soglasje.

Adria Airways je bila za privatizacijo predvidena že s sklepom državnega zbora leta 2013. Po tokratni dokapitalizaciji naj bi nato sledila še privatizacija družbe. Prej pa bo treba spremeniti poslovni model družbe, ki se je, kot ugotavlja finančno ministrstvo, znašla na robu insolventnosti. Kot so zapisali, je družbo v tak položaj ob zaostrenih tržnih pogojih pripeljalo tudi nekoordinirano delovanje obeh upravljavcev – zdaj že ukinjene PDP in slabe banke.