Volkswagen manipuliral tudi v Evropi

Porschejev Matthias Müller prevzema vodenje Volkswagna. Problemi tudi pri Seatu in Škodi. Previsoke emisije še pri BMW?

Objavljeno
24. september 2015 15.55
USA-VOLKSWAGEN/
Barbara Kramžar, Berlin, Je. G., Delo.si, STA
Barbara Kramžar, Berlin, Je. G., Delo.si, STA
Berlin -  Pri avtomobilskem koncernu Volkswagen so pri vrednostih dizelskih izpuhov gojufali tudi v Evropi. To je nemškemu ministru za promet Alexandru Dobrindtu sporočila komisija, ki jo je včeraj s svojim državnim sekretarjem poslal v spodnjesaški Wolfsburg, centralo največjega evropskega proizvajalca avtomobilov ter enega največjih svetovnih. Ni še jasno, za koliko avtomobilov gre. Ker so že doslej priznali enajst milijonov primerov programske opreme, ki med testi pokaže bistveno nižje izpuhe, pa ta številka morda tudi v Evropi ni nizka. Po navedbah nemškega ministra gre za vozila z 1,6- in dvolitrskimi dizelskimi motorji.

Pod lupo so se v okviru podjetij iz skupine Volkswagen medtem že znašla tudi Audijeva vozila modelov A1, A3, A4 in A6. Preiskava naj bi pokazala, za katera vozila teh modelov natančno gre, piše STA.

Prirejeni Seatovi in Škodini avtomobili

Prirejene programske opreme nimajo le Volkswagnovi in Audijevi modeli z dizelskim pogonom, ampak očitno tudi Seatovi in Škodini, ki tudi sodijo v skupino Volkswagen. Po poročanju španskega dnevnika El Pais, ki ga povzema francoska tiskovna agencija AFP, naj bi imelo podobno sporno programsko opremo vgrajeno čez 500.000 Seatovih avtomobilov, proizvedenih v Španiji.

Tiskovni predstavnik Škode pa je po poročanju dpa danes potrdil, da so imela sporno programsko opremo vgrajena tudi Škodina vozila. Gre za nekatere modele Fabia, Roomster, Octavia in Superb od leta 2009 do 2013, ki so bila delno opremljena s prirejenimi dizelskimi motorji. Češko prometno ministrstvo je o tem že sprožilo preiskavo in bo pomagalo pri morebitnem vpoklicu vozil.

Odstopi pri Audiju in Porscheju

Po odstopu Volkswagnovega predsednika uprave Martina Winterkorna so čistke zaradi goljufij pri merjenju izpušnih plinov dizelskih motorjev zdaj dosegle tudi hčerinski podjetji Audi in Porsche. Audijev Ulrich Hackenberg je do leta 2013 vodil Volkswagnov razvojni oddelek, oditi pa morata tudi njegov naslednik na tem položaju Heinz-Jakob Neuβer ter prejšnji razvijalec motorjev Wolfgang Hatz, zdaj v vodstveni ekipi porscheja. Volkswagnovi nadzorniki so tudi odkrili, da je vodstvo podjetja ameriške oblasti že tretjega septembra obvestilo o goljufijah pri merjenju izpušnih plinov dizelskih motorjev, sami pa so za to izvedeli šele tedne kasneje, poroča Spiegel.

Handelsblatt: Porschejev Matthias Müller prevzema vodenje Volkswagna


62-letnega predsednika uprave Volkswagnovega hčerinskega podjetja Porsche Matthiasa Müllerja so že večkrat omenjali kot kandidata za najvišja mesta v koncernu, sredin odstop dosedanjega vrhovnega izvršnega direktorja Winterkorna pa je predstavnike lastnikov, zbrane v predsedstvu nadzornega sveta, pripravil do tega, da so za pomoč končno tudi res zaprosili zanesljivega in uspešnega sodelavca. Müllerjeva dosedanja kariera je bila tesno povezana z Winterkornovo, a se je zanj zavzemal tudi avtomobilski starosta Ferdinand Piëch, preden ga je Winterkorn spomladi prisilil k odhodu. Diplomirani informatik Matthias Müller je skupaj s starši zbežal iz Nemške demokratične republike in se je tudi zato med sedanjo begunsko krizo zavzemal za odgovornost gospodarstva do ljudi, potrebnih pomoči. O odločitvi zanj je še pred jutrišnjim zasedanjem predsedstva nadzornega sveta poročal časopis Handelsblatt.

Tudi BMW?

Volkswagnove delnice so po tej objavi padle še niže, potem ko so že v zadnjih dneh izgubile skoraj tretjino vrednosti, marsikje je drastično padla prodaja, samo v ZDA pa lahko od pristojne agencije za varovanje okolja pričakujejo kazen v višini šestnajstih milijard dolarjev. Poleg tega je napovedana vrsta drugih tožb, ki že čakajo nemško podjetje in ki jih bo zagotovo še veliko več.

Strokovnjaki pa si natančneje ogledujejo tudi avtomobile družbe BMW, zaradi česar so delnice tega podjetja že dopoldne padle za devet odstotkov ter v rdeče številke potegnile ves borzni indeks Dax.

»Vse meritve kažejo na to, da ta problem ni samo Volkswagnov,« spletna stran časopisa Autobild navaja Petra Mocka iz instituta ICCT, kjer so skupaj z ameriškimi kolegi tudi sprožili škandal, potem ko so med običajnimi meritvami odkrili veliko višje izpuhe škodljivih plinov pri Volkswagnovih dizelskih avtomobilih od tistih s testov. BMW je v uradnem sporočilu zanikal, da bi s programsko opremo kakorkoli vplival na teste o izpušnih emisijah.

Pri spodnjesaškem podjetju že sami preverjajo avtomobile svoje hčerinske družbe Audi, ni pa še znano, ali so podobno manipulirali tudi proizvajalci avtomobilov iz drugih držav.