Volkswagnova afera se poglablja

Programska oprema, s katero je mogoče prirejanje emisij, je nameščena v enajstih milijonih njihovih vozil.

Objavljeno
23. september 2015 00.43
at New York's Museum of Modern Art, Monday, May 23, 2011. (AP Photo/Richard Drew)
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Ljubljana – Volkswagen je objavil, da programska oprema, s katero je mogoče goljufanje pri emisijskih testih, ni nameščena le v dizelskih avtomobilih, ki so jih prodajali v ZDA, ampak po vsem svetu, skupaj gre za 11 milijonov vozil. Delnice podjetja so po ponedeljkovem prvem padcu včeraj spet strmoglavile za petino.

Potem ko je bilo pred dnevi najprej razkrito, da je Volkswagen v ZDA za svoje štirivaljne dizelske avtomobile na uradnih testiranjih s programsko opremo prikazoval precej nižje vrednosti, kot jih imajo v realnem življenju, so včeraj v podjetju objavili, da ima takšno programsko opremo po vsem svetu kar enajst milijonov njihovih avtomobilov. Pri vseh naj bi odpravili »težavo« s tehničnimi ukrepi, niso pa navedli kako.

Posledice prevare

Volkswagen je sicer zaradi tega rezerviral 6,5 milijarde evrov, kar pa je šele začasna ocena, v ločenem sporočilu so zapisali, da bo to vplivalo na njihovo poslovanje. Volkswagnova delnica je po ponedeljkovem 17-odstotnem padcu, včeraj do popoldneva izgubila še nadaljnjih 20 odstotkov vrednosti, opazno so se znižali tudi tečaji delnic drugih evropskih avtomobilskih družb. Tako so se v nekaterih nemških medijih že pojavljali namigi o odstopu predsednika uprave Martina Winterkorna, češ da nima več podpore delničarjev. Ta se je sicer včeraj širši javnosti prek videoposnetka spet globoko opravičil.

Ob različnih pozivih k preiskavam, ki prihajajo iz večjih držav EU (Velika Britanija, Francija, Italija) in tudi iz Južne Koreje, je k pojasnitvi zadeve včeraj pozvala tudi nemška kanclerka Angela Merkel: »Glede na težek položaj je zdaj ključno, da se pokaže popolna transparentnost in zadeva pojasni.« Iz ZDA, kjer je vse skupaj najprej izbruhnilo, je včeraj prišla novica, da bodo proti podjetju uvedli kazensko preiskavo zveznega ministrstva za pravosodje. Celo iz OZN je včeraj prišla izjava, da je zadeva izjemno problematična.

V Porscheju Slovenija, ki zastopa koncern v naši državi, pravijo, da zadeve v lokalnih podružnicah ne morejo komentirati. Za komentar o dogajanju smo prosili tudi Chrisa Carrolla iz Evropske potrošniške organizacije BEUC, ki meni, »da bi bila nujna natančna preiskava na ravni evropske komisije, če je bila omenjena programska oprema uporabljena ne le v vozilih Volkswagen, ampak tudi v vozilih vseh drugih znamk. Enako bi bilo treba storiti ne le glede testov škodljivih emisij, ampak tudi glede testov porabe goriva. Po naših izkušnjah tudi ti močno odstopajo od uradnih podatkov proizvajalcev«. Carroll pravi, da v nasprotju z ZDA v Evropi ni nobene uradne nadzorne organizacije za vozila, ki so že v uporabi, s katerim bi se bodisi v laboratoriju bodisi na cesti preverjalo, ali navedbe v pridobljenih homologacijah držijo. »V EU imajo vsa glavna transportna sredstva svoje agencije, ki skrbijo, ali se zakonodaja EU ustrezno uveljavlja, tega nimamo le za cestni promet.«