Vozniki Arrive in Alpetourja o zaostritvi stavke

Ker se stavka zunaj prometnih konic, je večina prevozov opravljenih.

Objavljeno
07. september 2017 12.41
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana − Stavka voznikov avtobusov se nadaljuje še četrti dan. Za zdaj še ni sklican nov sestanek stavkovnega odbora in poslovodstva skupine Arriva Slovenija.

Iz Arrive so danes zjutraj stavkovni odbor pozvali, naj javnost neha »zavajati z neresničnimi podatki o udeležbi v stavki in s tem v javnosti ustvarjati napačno podobo o dejanskem stanju, potnikom pa povzročati nepotrebne skrbi«. Dodali so, da se tudi včeraj 86 odstotkov voznikov ni pridružilo stavki, hkrati pa da so skoraj vse linije obratovale nemoteno.

Zadnje zanesljivo drži, saj stavkajoči takrat in tam, kjer je največ potnikov, torej v vseh treh konicah (med 4. in 8. jutranjo uro, med 13. in 16. popoldansko ter med deveto in enajsto večerno/nočno uro), v predhodno dogovorjenem mednarodnem prometu ter mimo oziroma do zdravstvenih ustanov vozijo nemoteno.

Največ stavkajočih v Alpetourju

Po podatkih, ki so jih iz skupine poslali o stavkajočih in prometu tretji dan stavke, je razvidno, da stavko najbolj podpirajo v Alpetourju, Potovalni agenciji, kjer je od 193 voznikov stavkala več kot četrtina, skoraj tri desetine ali 57 voznikov, opravljenih pa je bilo 90 odstotkov vseh prevozov. Odveč ni niti podatek, da so tudi stavkajoči v konicah vozili. Sklepati je mogoče, da gre pri neopravljenih prevozih predvsem za lokalne linije − in dodatno, v Alpetourju, recimo, predvsem za vožnje med Ljubljano in Škofjo Loko, kjer je pred desetletji in pred združitvijo s kranjsko Creino domoval Transturist in kjer je bilo že takrat nasprotovanje združitvi v Alpetour močno.

Arrivini podatki o preostalih stavkajočih v sredo so podobni kot za torek. V družbi Arriva Dolenjska in Primorska v poslovni enoti Ljubljana, v nekdanjem Sapu (Slovenski avtobusni prevoznik) ni stavkal nobeden od 45 voznikov. V PE Koper, nekdanjem Slavniku, ki je bil po prevzemu Gorjancev nekaj časa I&I, kjer imajo močen lokalni obalni promet, je stavkalo šest od 88 voznikov, v PE Novo mesto, kjer je javni potniški promet − po propadu Gorjancev in pred prihodom I&I − opravljala družba Krkatour, od 55 ni stavkal noben voznik. Tudi zaradi pogodbenih prevozov (vključno z mednarodnimi) za Revoz in verjetno tudi Krko.

V Arrivi Štajerska, ki je zrasla iz Certusa in njegovih predhodnikov, v ptujski poslovni enoti z 72 vozniki niso stavkali, v mariborski je od 96 voznikov včeraj stavkalo 10 šoferjev in v Slovenski Bistrici 5 od 27 voznikov.

Socialni dialog

Iz skupine Arriva Slovenija so ponovno sporočili, da je »vodstvo skupine storilo vse, da bi doseglo sporazumno rešitev, stavkovni odbor pa še vedno zavrača predlog o vključitvi tretje osebe oziroma reševanje nastalega spora z mediacijo, prav tako se noče vključiti v socialni dialog, ki poteka z drugimi sindikati v družbah«.

Stavkovni odbori so načeloma ustanovljeni za reševanje zelo konkretnih zadev; za normalen socialni dialog so partnerji delodajalcev sindikati. V različnih Arrivinih družbah delujejo najmanj štirje reprezentativni sindikati. Poleg Sindikata voznikov avtobusov Slovenije (SVAS) in Konference neodvisnih sindikatov Slovenije (KNSS) Neodvisnost, katerih člani so v stavkovnem odboru, je tu še Zveza delavskih sindikatov Slovenije (ZDSS) Solidarnost in Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije (SDPZ) iz Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS).

Iz zadnjega, ki ima člane v družbah Arriva Štajerska in Alpetour, Potovalna agencija so pojasnili, da v skupini Arriva trenutno ne poteka noben dialog. Dodali so še, da če bi nastale kakršnekoli boljše in ugodnejše rešitve za zaposlene v družbi sindikat delavcev prometa in zvez, temu zanesljivo ne bi nasprotoval.