Vrednote in zdrava pamet ključ do uspeha in rasti

Pogum in spremembe so sestavni del posla, zato se ne smemo bati izzivov, so se strinjali direktorji uspešnih podjetij.

Objavljeno
25. januar 2013 14.51
Posodobljeno
25. januar 2013 15.10
Zajtrk AmCham
Ba. Pa., gospodarstvo
Ba. Pa., gospodarstvo

Ljubljana - Španski korporativni komunikator Miguel Angel Violán je v povzetku glavnih in najpomembnejših iztočnic iz svoje knjige Metoda Josepa Guardiola poudaril, da je vodenje z zgledom (leading by example) najboljša in edina rešitev vseh naših težav na lokalnem in v globalnem smislu. Voditelja današnjega časa je primerjal s samurajem, ki ni bojevnik, vendar je njegovo poslanstvo, da služi s predanostjo in s strastjo. Prepričan je, da nam globalna situacija kaže jasno sliko, da moramo imeti za svoje preživetje (podjetja, družbe, posameznika) vrednote. »Izberite vrednote, ki jih želite imeti v podjetju in jim nato sledite. Izbranim vrednotam nato dodajte ključno sestavino uspeha in rasti – to je zdrava pamet,« je na na poslovnem zajtrku ameriške gospodarske zbornice Amcham poudaril Violán.

Generalni direktor IBM Slovenija Roman Koritnik je dejal, da potrebujemo transformacijo Slovenije, da ponovno vzpostavimo njen dobri ugled. Za obstoj IBM na trgu več kot 100 let je bila ključnega pomena prav sposobnost transformacije.

Spremeniti moramo mislenost

»Moramo imeti pogum in spremembe sprejeti kot sestavni del našega posla, dela, življenja tako v podjetju kot v državi,« je odločen Gregor Pilgram, predsednik uprave Generali zavarovalnica. Vojmir Urlep, predsednik uprave Leka, bi spremenil našo miselnost, saj moramo negativno spremeniti v pozitivni pristop. Izzivov in sprememb se ne smemo bati, pravi Therry Villard, direktor družbe Goodyear Dunlop Sava Tires, in dodaja, da nam primanjkuje delovna mobilnost, vendar ne v smislu »bega možganov«, temveč v smislu pridobivanja dragocenih izkušenj v tujini in njihov prenos v slovenski poslovni in širši prostor.

»Vsaka pametna vlada na nacionalni in na globalni ravni nastavi vrhunske poslovneže v svoje svetovalno telo, da vladi pomaga pri odločitvah in jo oskrbuje z realnimi informacijami o gospodarstvu neke države,« je izpostavil partner in vodja tima JV Evrope A.T. Kearney Branko Žibret. Za neposredne naložbe Slovenija ni tako zanimiva zaradi svojega majhnega trga, ki je vedno glavni motivator tujih direktnih investicij, zato mora najti načine, da pritegne TNI drugače, in sicer s celostno strategijo in jasnim konceptom. »Moramo sprejeti konkurenčnost na vseh ravneh in zato moramo imeti pogum,« je prepričan Žibret.

Ključna felksibilnost

Maria Anselmi, generalna direktorica Bisnode, razlog za uspeh njenega podjetja vidi v zaupanju, ki ga gradijo že leta, saj so vse svoje dane obljube vedno brez izjeme izpolnili. Kot notranji element uspeha pa poudarja vlogo vodje podjetja. Glede Slovenije je dejala, da imamo pomemben faktor inovativnosti, saj smo glede velikost države lahko izredno fleksibilni, lahko eksperimentiramo in svoje ideje takoj spremenimo v oprijemljive rezultate. »Ne ustrašite se napak. Akcija, eksperiment, napaka – popravek napake – nato spet akcija, delo!« je njen ključ do uspeha.

Udeleženci zajtrka so med predlogi rešitev, ki bi potegnile državo iz krize, med drugim navedli odgovornost voditeljev in pregledno vodenje, privabljanje tujih neposrednih naložb, ustvarjanje možnosti, da bodo talenti odšli v tujino, in ustvarjanje okolja, da se bodo nato ti talenti, ki bodo bolj izkušeni, vrnili v Slovenijo, privatizacijo državnih podjetij, znižanje davkov in prispevkov ter promocijo države in podjetništva.