Z oblakom padajo tehnološki zidovi

Nam bo res že kmalu pametni telefon svetoval, katero vino kupiti?

Objavljeno
05. december 2014 17.44
Miran Varga, gospodarstvo
Miran Varga, gospodarstvo
Petindvajseta obletnica padca Berlinskega zidu je bila zgolj uvod v letošnjo konferenco za razvijalce SAP TechEd d-code, kjer je evropski gigant iz sveta poslovne programske opreme predstavil svojo vizijo prihodnosti računalništva. Gonilo inovacij bodo predvsem računalniški oblak in internet stvari ter z njima povezane tehnologije.

Več kot štiri tisoč razvijalcev programske opreme je tako v Berlinu prisluhnilo zgodbi o padcu računalniških zidov, ki jo je razpletal Bernd Leukert, član uprave družbe SAP, odgovoren za njeno ponudbo poslovnih aplikacij. Vse bolj jasno postaja, da internet stvari prinaša s seboj scenarij, v katerem smo ljudje in stroji precej bolj povezani, kot bi si upali priznati. Povezujejo pa nas predvsem platforme v računalniškem oblaku, ki podjetjem omogočajo bistveno hitrejše inoviranje, kot se to dogaja zdaj.

Internet stranišč in bliskajoče se steklenice vina

Kmalu zatem je na oder stopil Ian Kimbell, ki že vrsto let predstavlja nove tehnologije. Tokrat je tehnično občinstvo najprej seznanil s primerom interneta stvari pri prodaji vina. Senzorji v prodajalni vin bodo namreč v prihodnje prepoznali pametne telefone strank in s tem seveda stranke ter jim v hipu prilagodili ponudbo, saj bo sistem, ki bedi nad prodajo vin, že poznal okus strank.

Ko se bomo tako sprehajali med policami v prodajalni vin, bodo začele utripati lučke poleg vin, ki naj bi ustrezala našemu okusu. Če bomo steklenico vzeli v roke, pa se nam bo na pametnem telefonu izpisala vrsta pomembnih informacij o njeni vsebini in poreklu. Več obiskov prodajalne vin bo prodajalcu v še dodatno pomoč, saj bo sistem spremljal naše gibanje po trgovini in še natančneje ocenil naše preference glede rujne kapljice.

Sledila je demonstracija rešitve s področja interneta stvari, ki v praksi deluje že več kot leto dni. Avstrijsko podjetje Hagleitner, ki se je specializiralo na področju rešitev za osebno higieno na javnih mestih, je po besedah direktorja Gernota Bernerta predstavilo internet stranišč. Podjetje je že več stadionov in dvoran opremilo s pametnimi senzorji in centralami, ki jih nadzoruje umetna pamet. Ta sicer ne računa, koliko časa si posameznik umiva roke po opravljeni potrebi, temveč poskuša čim bolj optimizirati logistiko dostave toaletnega papirja, mila in brisač ter organizirati osebje, ki skrbi za čiščenje stranišč. Ko se med polčasom več deset tisoč obiskovalcev odpravi na stranišče, mora to delovati brezhibno in tako poskrbeti za njihovo dobro izkušnjo.

Nobenega dvoma ni več, da prihajajo pametni in povezani avtomobili. V Nemčiji se je SAP povezal z družbama Shell in Volkswagen ter poskrbel za inovativen projekt, ki vključuje vozila in storitve na bencinskem servisu. Pametna aplikacija na mobilni napravi lahko poišče najbližji (ali najcenejši) bencinski servis ter pokliče osebje, da natoči gorivo oziroma stranki prinese blago, ki ga s kliki izbere. Rešitev seveda deluje v navezi z mobilnimi plačili, tako da vozniku ni treba niti za hip stopiti iz vozila.

Industrija potrebuje poenostavitve

SAP tudi odkrito priznava, da je večina današnjih poslovnih rešitev preprosto preveč kompleksnih in zato zavirajo razvoj posameznih področij. Zato si bo gigant iz Waldorfa prizadeval za korenite poenostavitve, ne le poslovne programske opreme, temveč tudi spremljajočih storitev in procesov. Od tod tudi prenovljeni slogan podjetja, ki se glasi »Run Simple« oziroma v prilagojenem prevodu »poenostavimo poslovanje«.

SAP zato gradi velike podatkovne centre po vsem svetu in celo najema IBM-ove, da bi zadostil velikemu povpraševanju, ki ga pričakuje s selitvijo večine svojih poslovnih rešitev v računalniške oblake. Tako je večino najbolj priljubljenih poslovnih aplikacij in rešitev že prevedel na skupni imenovalec, platformo SAP HANA. Ta uporablja tehnologijo računalništva v pomnilniku, zato aplikacije delujejo hitreje, hkrati pa so dostopne več uporabnikom. Razvijalci so trdo delali tudi pri povezovanju oblačnih rešitev s tistimi v podjetjih.

SAP HANA premore resnično veliko vtičnikov API in podpira vse bolj razširjene programske jezike, saj si želi povezovanja z različnimi že obstoječimi aplikacijami in bazami podatkov. Tudi če so te v obliki največjih konkurentov SAP. Nemška korporacija z globalnim dosegom se je odločila tudi poenotiti uporabniško izkušnjo vseh aplikacij in storitev, za kar skrbi rešitev SAP Fiori. Obenem pa so obdržali vrsto različnih poslovnih modelov, saj se zavedajo, da bodo podjetja poslovanje v oblak selila vsako v svojem tempu ali pa se za to možnost morebiti niti ne bodo odločila.

»Podjetja imajo tako imenovani podatkovni problem. Vedo sicer, kaj bi rada dosegla s podatki in analizo poslovanja, a jim je ogromna kompleksnost rešitev v napoto. Prav zato bodo morali informatiki v posameznih panogah industrije poskrbeti, da bodo najprej omrežili vse dele poslovanja ter jih čim bolj poenostavili. S tem bodo znižali stroške poslovanja in poskrbeli za njegovo večjo prilagodljivost,« je sklenil Leukert.