Zamejski posli: V Cogecu so strokovnjaki za kavo

Cogeco Group prodaja surovo kavo, proizvaja kavne aparate, kavo praži in jo tudi trži pod blagovno znamko Qubik.

Objavljeno
19. februar 2013 21.28
Jerneja Grmadnik, gospodarstvo
Jerneja Grmadnik, gospodarstvo
Trst – »Najprej spijmo espre­sso, preden so ohladi,« nas na obisku zamejskega podjetja Cogeco, ki se ukvarja pretežno s prodajo surove kave, nagovori Borut Desco, vodja marketinga, in nam pri tem izda še nekaj skrivnosti pravilnega okušanja kave.

Najbolje jo je piti v drugi polovici jutra, čim pozneje po obroku, espresso se ne sme ohladiti, mleko pa kavi popolnoma spremeni okus.

Pravil se držijo tudi v podjetju, kjer vsako jutro sami prepražijo in okušajo vzorce uvožene surove kave, ki jo nato prodajajo pražarnam v Italijo, Slovenijo, Avstrijo, na Hrvaško in drugod po Evropi. »Poleg videza, barve in vonja se pri okusu upoštevajo tudi kislost, rezkost in grenkoba,« nam pove Borut Desco in pokaže posebne vprašalnike, ki jih okuševalci rešujejo vsak dan in z njimi ocenjujejo pošiljke kave. »Uvažamo jo od vsepovsod, poleg Brazilije in Vietnama tudi iz Indije, Afrike in Srednje Amerike,« pojasni Desco. Kava se pije po vsem svetu, a vsaka kultura ima svoje navade pri pripravi in uživanju, ki jih je težko primerjati.

Peter Starc, produktni vodja za surovo kavo, je odgovoren za to, da vsako jutro preveri cene na borzi kave. Na newyorški se trguje z arabiko, ki je v svetu kave najbolj cenjena, na londonski pa z robusto. Na podlagi teh informacij v Cogecu vsak dan prilagajajo cene na ceniku s približno sto artikli. V krizi se uporaba kave ni bistveno zmanjšala, kljub temu pa se je leta 2011 arabika močno podražila in dosegla vrh v zadnjih 20 letih, saj je veliko investitorjev svoje naložbe preusmerilo v trge z naravnimi proizvodi. »Zaradi visokih cen arabike se je povečalo povpraševanje po drugi vrsti, robusti. Po vrhu leta 2011 so se razmere nekoliko spremenile, cena arabike je začela padati, cena robuste pa rasti. Danes je razlika med kavama zgolj 74 centov, še na začetku lanskega leta je bila okoli 3,10 evra,« gibanja cen pojasnjuje Alenka Obad, direktorica nabave.

Skupina zaposluje 115 ljudi

Zgodovina podjetja Cogeco sega v leto 1946, ko se je s prodajo kave in drugih kolonialnih izdelkov začela ukvarjati družina Polojaz. Pozneje se je poslovanje razširilo še na pražarno Cremcaffe, podjetje pa se je leta 1976 preimenovalo v Cogeco. Znano pražarno so pozneje odkupili Avstrijci, posel s prodajo kave pa je prešel v last zamejskega holdinga KB 1909.

Danes skupina Cogeco poleg podjetja, ki se ukvarja s prodajo surove kave, združuje še podjetje Cogeco Coffee Machines v Bologni, ki proizvaja kavne aparate, in podjetje Emilpack, ki je visokospecializirano za proizvodnjo kave in kavnih izdelkov. V skupino spadata tudi pražarni Kavaimpex v Istri in Vidiz & Kessler v Zgoniku, ki trži svojo mešanico visokokakovostne kave Qubik. To prodajajo predvsem kavarnam in hotelom višjega ranga. V Sloveniji jo je mogoče piti, denimo, v Kavarni Slon.

Skupaj skupina zaposluje 115 ljudi in ima okoli 55 milijonov evrov prihodka od prodaje. »Lani je bilo leto investicij, zato je bil dobiček slabši, a poslovanje je dobro, prav tako marže. Letos moramo konsolidirati nakupe in se reorganizirati,« pojasnjuje načrte Alenka Obad, Borut Desco pa je dejal, da se Cogeco Group od ponudbe konkurence razlikuje predvsem po tem, da svojim kupcem – ki so predvsem pražarne – poleg surove kave ponuja še opremo za pripravo kave in visokospecializirane postopke pakiranja.