Zavarovalnica Maribor krepko povečala dobiček

Lanski dobiček ZM znaša 23 milijonov in je za dobrih 45 odstotkov višji od predlanskega.

Objavljeno
11. marec 2016 14.24
Robert Galun
Robert Galun

Maribor – Zavarovalnica Maribor (ZM) je v lanskem letu ustvarila dobrih 23 milijonov evrov čistega dobička, kar je 45,8 odstotka več kot leto prej. S tem dosežkom je le še utrdila položaj paradnega konja v Skupini Sava RE, saj je na ravni skupine poskrbela za skoraj 72-odstotni izkupiček.

Za ZM je najuspešnejše poslovno leto v zgodovini. Predsednik uprave David Kastelic ob tem ni skrival dejstva, da v letu 2015 na poslovanje ZM ni vplivala nobena naravna katastrofa, je pa res, je poudaril, da leto prej, ko je Slovenijo prizadel žled, temu ni bilo tako, a je ZM kljub temu poslovala odlično. Svoje je k uspešnemu poslovnemu izidu dodala tudi optimizacija stroškov, ki jo je ta uprava začela izvajati v letu 2013, ko je prevzela vodenje družbe.

Manjše število zaposlenih so v ZM večinoma dosegli na mehak način, z upokojitvami. Zdaj je v ZM zaposlenih 820 ljudi, številka je po racionalizaciji v letih 2013 in 2014 celo nekoliko višja. Zaposlujejo zlasti strokovni kader, medtem ko ne nadomeščajo delavcev na delovnih mestih, ki jih počasi avtomatizirajo. Po besedah delavskega direktorja Roberta Ciglariča zato na tem področju v postopku združevanja zavarovalnic bistvenih prihrankov ni možno pričakovati.

Kastelic je poudaril, da bi v dveh do treh letih zagotovo dosegli še boljši rezultat, v kolikor bi ZM ostala samostojna. A ta zgodba se po 25 letih delovanja v sedanji obliki končuje, 1. novembra se bo ZM združila z Zavarovalnico Tilia ter hrvaškima Velebit osiguranje in Velebit životno osiguranje. Hkrati z združitvijo se obeta tudi prevetritev uprave.

»O teh zadevah odloča lastnik,« pravi Kastelic. Zdajšnja uprava ZM bo po njegovih besedah do zadnjega dne zasledovala dva ključna cilja, in sicer uspešno poslovanje v letu 2016 ter zelo tvorno sodelovanje v bodoči zgodbi združene zavarovalnice: »Je pa razumljivo, ko bomo svojo nalogo opravili, da se bo vsak zase vprašal, kje in kako želi nadaljevati poslovno pot. Lahko v skupini ali izven nje. Mislim, da si je ta uprava v tem kratkem času ustvarila zelo visok renome.«

Na vprašanje, kaj za novo zavarovalnico pomeni načrtovana sprememba imena, je Kastelic odvrnil, da je ZM zelo močna in uveljavljena blagovna znamka, tovrstne spremembe pa so lahko občutljive. A prepričan je, da bo lastnik znal novo blagovno znamko enako dobro zasidrati na trgu ter jo  narediti močno, kot je zdajšnja Zavarovalnica Maribor. 

Kar se cen zavarovanj tiče, te kljub dobičku ostajajo enake, pravi Kastelic. Opaža sicer, da so zlasti cene avtomobilskih zavarovanj v Sloveniji padle že za deset odstotkov, zaradi česar so na pragu rentabilnosti. »Mislim, da bi morali določene premije v Sloveniji dvigniti. Navsezadnje je premija zato, da so zavarovanci varni, ko se res zgodi kakšna škoda.«