Železničarji od vlade zahtevajo obnovo prog

Sindikati SŽ, sveti delavcev in delavski direktorji jo pozivajo, naj pripravi denar za obnovo po žledolomu.

Objavljeno
08. julij 2014 10.40
Posodobljeno
08. julij 2014 10.50
Fotozgodbe Železnica 35 / Suhadolnik
K. F., gospodarstvo, STA
K. F., gospodarstvo, STA

Ljubljana − Reprezentativni sindikati, sveti delavcev in delavski direktorji družb v skupini Slovenske železnice vlado pozivajo, naj zagotovi denar za odpravo posledic žleda. Napovedali so, da bodo »z vsemi sredstvi sindikalnega boja, vključno s stavko, zaščitili svoje ekonomske in socialne pravice«, če vlada ne bo priskrbela denarja, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA).

Vlado opozarjajo, da je dolžna zagotoviti denar za odpravo posledic škode po žledolomu na glavni železniški progi med Ljubljano in Sežano ter na odseku med Pivko in Borovnico. Zahtevajo tudi denar  za opravljanje javnih gospodarskih služb.

»Izničili bodo prispevek zaposlenih«

Sindikati, sveti delavcev in delavski direktorji vlado v skupnem pismu pozivajo, naj zagotovi tudi denar za opravljanje javnih gospodarskih služb, vključno s sredstvi za pokritje povečanih stroškov pri prevozu blaga in potnikov zaradi dizel vleke zaradi posledic žleda: »V kolikor denar ne bo zagotovljen pravočasno, se bo poslovanje Slovenskih železnic poslabšalo. Tako bo izničen ves prispevek zaposlenih v preteklih letih za izboljšanje poslovanja.«

Vlada je junija že potrdila načrt, kako Slovenskim železnicam zagotoviti vire za opravljanje obvezne gospodarske javne službe in kako sanirati škodo, ki je zaradi žledoloma nastala na železniški infrastrukturi. Sklenila je, da bo država sanirala škodo na infrastrukturi železniške proge od Borovnice do Pivke in zagotovila celoten znesek, dobrih 40 milijonov evrov. Po napovedih Sama Omerzela, ministra za infrastrukturo in prostor v vladi, ki zdaj še opravlja tekoče posle, bo vlada del tega zneska zagotovila še letos, nekaj prihodnje leto.

S 40 milijoni je mogoče izpeljati obnovo

Država je lastnica Slovenskih železnic in železniške infrastrukture, zato je morala vlada najti sredstva za sanacijo škode po žledolomu. Najbolj kritično vprašanje za Slovenske železnice je prav sanacija in vnovična elektrifikacija proge med Borovnico in Pivko, saj železnice največ tovora prepeljejo prav iz Luke Koper, torej prek omenjenega odseka proge.

Na železnicah ocenjujejo, da je možno to progo vsaj začasno delno, ponekod pa tudi povsem sanirati za približno 40 milijonov evrov.