Želimo postati nepogrešljivi v očeh strank

Epson: »Evropo smo izbrali za enega strateških trgov, na katerem želimo hitro, celo eksponentno rasti.«

Objavljeno
07. april 2017 18.56
Miran Varga
Miran Varga
Kazujoši Jamamoto, predsednik evropske podružnice korporacije Epson, je na sejmu CeBIT z nami delil načrte japonskega velikana na področju tiskanja, robotike in trajnostnega poslovanja.

Epson se je v zadnjih letih spet »spomnil« na Evropo. Čuti se vaša okrepljena tržna aktivnost. Kaj je botrovalo tej odločitvi?

Družba Epson je globalni tehnološki velikan, zato je logično, da je prisoten na vseh celinah. Evropo smo izbrali za enega strateških trgov, na katerem želimo hitro, celo eksponentno rasti. Pred svetovno finančno krizo so bili direktorji posameznih podružnic in regij zadovoljni s pet- do desetodstotno letno rastjo prihodkov. Naš novi načrt zahteva veliko več, skladno z njim pa razumemo, da rast poganjajo naložbe. V rast poslovanja v Evropi smo v zadnjih dveh letih investirali okoli 50 milijonov evrov, rezultati se že poznajo. Zabeležili smo več kot 20-odstotno rast poslovanja, pripravljeni smo na še večje skoke. Naš cilj je do leta 2020 v Evropi ustvariti dve milijardi evrov prihodkov.

Kakšno podjetje želite postati, kako boste dosegli postavljene cilje?

Želimo biti podjetje, ki razume in je resnično blizu svojim strankam, tako potrošnikom kot poslovnim uporabnikom. Želimo postati nepogrešljivo podjetje v očeh strank. Že od nekdaj veljamo za proizvajalca odličnih tehničnih izdelkov, zdaj pa moramo postati še odlični prodajalci. Imamo več strategij, najpogostejša pa je pospeševanje prodaje skupaj s partnerji. Na področju prodaje najemamo profesionalce, saj razumemo, da poslovne rešitve potrebujejo drugačen pristop v prodaji. V preteklosti smo se morda celo preveč zanašali na prodajo potrošniških brizgalnih tiskalnikov. V tem segmentu imamo v Evropi kar 45-odstotni tržni delež, zdaj pa smo se odločili za ofenzivo na poslovnem segmentu. Tam je namreč brizgalna tehnologija tiskanja močno podcenjena, celo zanemarjena. Trenutno je naš tržni delež med poslovnimi tiskalniki vsega en odstotek, a prepričan sem, da bo hitro in znatno zrasel.

Zanimiva je vaša usmeritev na področje tiskanja v poslovnih okoljih. Mar si podjetja ne prizadevajo za brezpapirno poslovanje?

Brezpapirno poslovanje se zdi v praksi nedosegljiv ideal. Papir bo še dolgo z nami, verjetno večno. Evropska podjetja za tiskanje na leto porabijo okoli 30 milijard evrov. Trg torej obstaja. Naš cilj ni, da bi podjetja tiskala vse več, ampak učinkoviteje. Želimo jim omogočiti nižje skupne stroške lastništva naprav in tiskanja nasploh. Izjemno natančne brizgalne tehnologije omogočajo velike prihranke v primerjavi z laserskimi tiskalniki in kopirnimi stroji, saj ustvarijo do 98 odstotkov manj izpustov CO2, tiskalniki pa povprečno porabijo kar 62 odstotkov manj električne energije. Laserski tiskalniki imajo vgrajenih zelo veliko »umazanih« komponent, so veliki onesnaževalci. Menimo, da znatno onesnaževanje okolja v trajnostno naravnano sodobno poslovanje preprosto ne sodi. Z novo generacijo poslovnih tiskalnikov, ki zmorejo natisniti tudi sto strani v minuti, smo naredili velik preskok. Kmalu brizgalnih tiskalnikov v poslu ne bo podcenjeval nihče več, vsaj naših ne. Poslovnim okoljem smo pripravili še veliko drugih inovacij.

Kakšne?

Največja letošnja novost je vsekakor res inovativna, celo revolucionarna pisarniška naprava PaperLab. Gre za pisarniško rešitev za reciklažo papirja, ki z uporabo suhega procesa odpadni papir v nekaj urah spremeni v tiskarski pisarniški papir. Kompaktni sistem za proizvodnjo papirja je sposoben proizvajati nov papir iz varno uničenega odpadnega papirja ter proizvesti več tisoč listov recikliranega papirja na dan. PaperLab je idealna rešitev za organizacije, ki potrebujejo varno uničenje zaupnih informacij ter hkrati uredijo recikliranje papirja na do okolja prijazen, ekološko učinkovit in trajnostni način. Posamezni list papirja lahko tako recikliramo kar do šestkrat. Oglejte si mojo poslovno vizitko – natisnjena je na naš, s sistemom PaperLab recikliran papir.

Impresivno. Menite, da bodo podjetja prevzela to inovacijo?

Prepričan sem, da se bo v nekaterih poslovnih okoljih vrhunsko obnesla. Na Japonskem je, denimo, PaperLab naprodaj že od konca lanskega leta, nad njim se navdušujejo banke in številna do okolja zavedna podjetja. Danes podjetja veliko informacij, tudi takih zaupne narave, natisnejo na papir. In potem ta papir uničujejo z najrazličnejšimi rezalniki in drobilci, skratka ustvarjajo veliko stroškov in odpada. PaperLab pa tak papir »poje« in v nekaj urah predela v tiskalniški papir, primeren za takojšnjo uporabo. Sistem PaperLab je že danes primeren za velika pisarniška okolja, prizadevamo pa si, da bi izdelali še njegove manjše in cenejše različice, ki si jih bo lahko privoščilo vsako podjetje.

Kako ste se sicer spopadli z lastno digitalno preobrazbo – ste koreniteje prenovili poslovni model?

Kot sem že omenil, smo največje spremembe uvedli na področju prodaje in partnerskih povezav. Kar pa zadeva ne le digitalno, ampak splošno preobrazbo podjetja, pa lahko z vami delim besede, ki nam jih vedno znova ponavlja naš globalni predsednik Minoru Usui, ki pravi, da prihodki in dobiček niso primarni cilj. Želi si, da Epson v očeh strank postane nepogrešljivo podjetje, potem bo vsekakor tudi dobičkonosno. Prizadevamo si za oblikovanje izdelkov in rešitev, ki ustvarjajo visoko vrednost v očeh uporabnikov in družbe. Vedno nas zanimata tudi ekologija in družbena korist.

Lahko Epson pričakujemo v kakšnem novem segmentu, na primer v avtomobilski industriji? Nekatere vaše rešitve, na primer natančne mehanske »piezo« šobe bi pričakovali v avtomobilskih motorjih ...

Zanimiva ideja. Verjetno se je z njo ukvarjal tudi naš razvojni oddelek. A poslovna usmeritev družbe ostaja jasna – še naprej moramo krepiti vodilno vlogo v segmentih in panogah, v katerih smo prisotni. Vstop v avtomobilski svet, predvsem na področje motorjev z notranjim izgorevanjem, nas ne zanima. Če bomo kdaj prisotni v svetu avtomobilizma, bo to v njegovi električni dobi.

Izdelujete tudi robote – ali na področju robotike lahko pričakujemo kakšne prebojne rešitve z Epsonove strani?

Vsekakor. V zadnjih letih intenzivno razvijamo robotiko, naša vizija predvideva, da bomo do leta 2025 eden pomembnejših industrijskih partnerjev na področju avtomatizacije. Naši roboti ne bodo prisotni le v pametnih tovarnah in skladiščih, ampak tudi v gospodinjstvih. Tehnologija »piezo« je znana po svoji izredni natančnosti, zdaj intenzivno razvijamo različne senzorje in senzorske rešitve, zelo uspešni smo tudi pri razvoju krmilnikov. Končni rezultat naših inovacij je zelo natančno upravljanje robotskih rok, prav do samih konic prstov, ki lahko oddajo povratno informacijo o pritisku. Lahko bi rekli, da nam je uspelo s tehnologijo »piezo« robotom ustvariti dotik in občutek. Možnosti aplikacije teh rešitev so neskončne.