Zinčenko na dražbi kupil Seawayeve nepremičnine

Za nepremičnine v Zgoši in na Bledu ter za nekaj orodij je ponudil 5,2 milijona evrov (brez davka).

Objavljeno
25. april 2017 17.11
Dražba Seaway
Blaž Račič
Blaž Račič

Zgoša - Družba SVP avio v lasti Vladimira Zinčenka je na današnji dražbi premoženja družb Seaway yachts v stečaju in Seaway Design v stečaju za 5,3 milijona evrov (plus davek) odkupila nepremično premoženje omenjenih družb na Zgoši in na Bledu ter nekaj orodij za izdelavo plovil.

»Ja, sprejemamo izklicno ceno«, je na vprašanje stečajnega upravitelja Antona Jagodica odgovoril Vladimir Zinčenko, ki je bil s svojim podjetjem na dražbi edini ponudnik za odkup dela premoženja družb, ki sta se v stečaju znašli pred dobrima dvema letoma. Dejavnost v najetih prostorih v Zgoši je Zinčenko ohranil in jo nadgradil z najetimi dodatnimi prostori in novi delovnimi mesti v Škofji Loki, zdaj je postal lastnik poldrugega hektara zemljišča in objektov v Zgoši, 2.500 kvadratnih metrov poslovnih površin na Lisicah na Bledu in nekaj orodij za izdelavo plovil. Ponudnikov za odkup blagovnih znamk (Seaway, Greenline, Shipman,...) in orodij na dražbi ni bilo.

Odkup premoženja na dražbi je za SVP avio pomembno tudi zato, da si bodo pri prodajalcih plovil po vsem svetu spet pridobili zaupanje, ki ga je Seaway bratov Jakopin s stečajem izgubil. Tudi pri dobaviteljih in strankah bodo spet pridobili zaupanje, je prepričan direktor SVP yachts Žiga Petač. V podjetju je zdaj skupaj zaposlenih okoli 165 delavcev. Ob pomisleku, da so bile izklicne cene visoke, je Zinčenko dejal, da je bila cena poštena.

Imajo kapital, potencialne investitorje, pa tudi podporo bank, je o načinu plačila kupljenega na dražbi dejal Žiga Petač in dodal, da se bodo o aranžmaju še pogovorili.

Kot ugotavlja stečajni upravitelj Seaway Design Anton Jagodic se v stečajnih postopkih le redko zgodi, da se po stečaju enega podjetja na istem mestu in praktično z istim osebjem uspešno nadaljuje dejavnost z novimi lastniki. »To je zelo ugoden razplet«, je komentiral Jagodic in dodal, da bodo premoženje, ki ga zdaj niso prodali, prodali na naslednji dražbi.

Čeprav sta brata Jakopin ob propadu Seawaya ostala brez proizvodnje, pa z načrtovanjem plovil zdaj nadaljujeta v podjetju J&J design, sodelujeta tudi z Zinčenkom. »Svetoval sem mu, naj se ne obotavlja«, je pred dražbo dejal Japec Jakopin. »Zinčenku gre dobro in se mu bo splačalo,« je prepričan Jakopin, ki ocenjuje še, da so razmere na navtičnem trgu v Evropi in ZDA zdaj spet ugodne.

V slabih dveh letih, odkar podjetje Vladimira Zinčenka deluje v Zgoši (od lanske jeseni delujejo pa tudi v Škofji Loki), so izdelali sto plovil (med temi največ Greenline 33, ki sicer stane 250.000 evrov). Razvili so nov model Greenline 36 (prodajna cena je 300.000 evrov), s katerim poskušajo najti nove trge. Modeli za izdelavo jadrnic Shipman, ki so naprodaj na dražbi, jih za zdaj ne zanimajo, pravi Zinčenko, saj je zdaj več zanimanja za motorne modele Oceanclass (Oceanclass 65 je, denimo, dolg 20 metrov), katerih cene se gibljejo od dva milijona evrov navzgor. Zinčenko je prepričan, da je oblikovalski studio bratov Jakopin eden najboljših na svetu.

Obsega proizvodnje bistveno ne nameravjo povečevati, saj je zgornja omejitev do 200 delavcev, je dejal Žiga Petač in izpostavil še, da je zanje zdaj najpomembneje, da vzpostavijo ustrezno prodajno mrežo. Naročila strank za plovila, ki so jih stranke plačale še pred propadom Seawaya, so izpolnili in se ozirajo za trgi v ZDA, na Japonskem, v Avstraliji, na Novi Zelandiji, v državah na Arabskem polotoku, Panami, Kolumbiji.