Zlati boben: Moč potrošnikov je vse večja

Podjetja in njihove blagovne znamke se morajo preobraziti in organizirati, da se bodo lažje prilagodila novi realnosti.

Objavljeno
11. oktober 2013 17.36
ZB
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Portorož - Žiriji oglaševalskega festivala Zlati boben, ki letos praznuje 20 let, je danes na zaključni podelitvi nagrad razglasila zadnje zmagovalce letošnjega festivala. Skupno je bilo letos podeljenih 54 Srebrnih, 30 Zlatih in 14 Grand Prix nagrad.

S 150 točkami je McCann Erickson prejel nagrado za najboljšo agencijsko mrežo festivala Golden Net. S 86 točkami je agencija New Moment New Ideas Company Skopje prejela nagrado za najboljšo agencijo leta Golden Rose. Nagrado Tartini za najboljšo neodvisno agencijo leta je prejela agencija GMP Advertsing, ki je zbrala 30 točk.

Znamka leta je...

Cohabitation je postala najboljša znamka leta in prejela nagrado Golden Drum Brand Grand Prix z zbranimi 62-imi točkami. V kategoriji posebnih nagrad, je nagrada Golden Watch šla v roke Dušanu Drakalskem, kreativnemu direktorju kampanje leta »10 meters apart«, ki je na letošnjem festivalu zbrala največ točk.

Podeljene so bile tudi Virtuoso nagrade v treh kategorijah: Best Cinematography je prejel Kamal Bou Nassar iz agencije Havas Worldwide Helsinki za delo Monsters, Best Illustration je prejel Marek Motalik & FURIA iz Y&R Prague za dela Cockroach, Spiders in Mosquitos, Best Photography pa je prejel Candaş Arın, Leo Burnett - Istanbul za delo Ice Cream / Pocket.

Letošnjo žirijo Multi Channel so sestavljali Jaime Mandelbaum, predsednik, in člani Alexandra Doroguntsova, Andrey Gubaydullin, Davor Runje,Márton Jedlicska, Matevž Klanjšek, Maxim Kolyshev, Pia Grahn, Selim Ünlüsoy, Verena Panholzer ter Vesa Tujunen. Žirijo Single Channel je vodil Jakub Korolczuk, člani žirije pa so bili Andrew Kontra, Anže Jereb, Malek Ghorayeb, Catalin Dobre, Dieter De Ridder, Dušan Drakalski, Gregor Žakelj, Martin Charvát, Peter Ižo, Wojciech Dagiel.

Moč je v rokah potrošnikov

V treh festivalskih dneh so mednarodni govorci izzvali oglaševanje in kreativnost s pogledom na preteklih in prihodnjih dvajset let. Oglaševalski kreativic so udeležencem svetovali tudi, kako se znajti v novem svetu, kjer je moč v rokah potrošnikov.

Hiter razvoj digitalnega tehnologije je »osvobodil« potencial za ustvarjanje vsebin in njihovo distribucijo na neslutene načine. Ljudje imajo na voljo ogromno izbiro, kaj bodo gledali, odkrivali, brali, urejali in delili. Toda vsebina mora biti takšna, da jih zabava, vznemirja in jih ne nazadnje pripravi do tega, da jo delijo naprej. Oglaševalci v vedno večji meri vstopajo v ta prostor ter iščejo kreativne načine, kako preko vsebin podajati marketinška sporočila. To so bila izhodišča, ki so si jih v svojih prispevkih zastavili predavatelji v sekciji, namenjeni oznamčenim vsebinam in zabavi.

Podjetja in znamke se morajo preobraziti

Andrew Canter, direktor britanske agencije BCMA, je predstavil izsledke raziskave o oznamčenih vsebinah v digitalni dobi, dobi, v kateri lahko vsak potrošnik postane njihov ustvarjalec. Med njenimi ugotovitvami je izpostavil dejstvo, da gre za popolnoma nov svet, kjer na blagovne znamke čakajo tako priložnosti kot nevarnosti. Moč potrošnikov je vedno večja, zato se morajo podjetja in njihove blagovne znamke preobraziti in organizirati, da se bodo lažje prilagodila novi realnosti.

V kreativni akademiji agencije McCann Group soodgovorni za najbolj prepoznane romunske oglaševalske akcije zadnjih let - Adrian Botan, podpredsednik za kreativno odličnost pri agenciji McCann WorldGroup za Srednjo in Vzhodno Evropo, Nir Refuah, direktor agencije MRM Worldwide, in Catalin Dobrej, izvršni kreativni direktor romunske agencije McCann, povedali, da so se marsikaj naučili pri snovanju akcij za čokolade Rom, predvsem pa, da morajo biti blagovne znamke pripravljene odreči se nadzoru in osvojiti digitalni svet.

Oglaševalci, bodite fleksibilni!

»Sprejmite avtoriteto potrošnikov, saj sicer znajo postati nasilni,« so se pošalili, oglaševalcem pa svetovali še, da morajo biti fleksibilni, saj je včasih nemogoče načrtovati vnaprej, predvsem pa naj se ne bojijo napak in spodletelih podvigov.

Podobno je menil tudi Kris Hoet, direktor digitalnega področja pri belgijski agenciji Duval Guillaume Modern, ki se je posvetil družbeni valuti, ki spodbuja pogum in kreativnost. »Blagovne znamke so izgubile moč nadzora. Nadzor zdaj pomeni pripovedovanje zgodb. Izguba nadzor pa pomeni, da daste ljudem zgodbo, ki jo pripovedujejo. In pri tem so digitalni mediji zelo priročni,« meni Hoet.