Znova veliko zanimanje za Mercatorjeve komercialne zapise

Izkupiček od prodaje enoletnega vrednostnega papirja služi izdajatelju za uravnavanje likvidnosti.

Objavljeno
05. december 2016 17.44
iza-mercator
B. K.
B. K.

Ljubljana – Poslovni sistem Mercator nadaljuje tradicijo uravnavanja likvidnosti, financiranja obratnega kapitala in razprševanja finančnih virov s pomočjo prodaje komercialnih zapisov. Kot so objavili na spletnih straneh Ljubljanske borze, je družba z današnjimi vplačili uspešno zaključila postopek prodaje komercialnih zapisov v nominalni vrednosti 20 milijonov evrov, tokrat že 11. po vrsti.

Zanimanje vlagateljev je za 75 odstotkov preseglo končno oziroma tudi ciljno vrednost izdaje, to je 20 milijonov evrov. Gre za komercialne zapise, ki dospejo v 364 dneh od dneva začetka obrestovanja (rok dospelosti je torej 4. decembra 2017), letna obrestna mera pa znaša 1,4 odstotka.

Komercialni zapisi so bili izdani v nematerializirani obliki pri KDD, nato pa bo izdajatelj poskrbel, da bodo uvrščeni na Ljubljansko borzo. Za pripravo in izdajo vrednostnih papirjev je Mercator spet najel družbo Alta Invest.

Kljub nižjim prihodkom - dobiček

V prvih devetih mesecih je skupina Poslovni sistem Mercator ustvarila 1,89 milijarde evrov čistih prihodkov iz prodaje in 30,4 milijona evrov dobička iz poslovanja. Devetmesečje je zaključila z 8,2 milijona evrov čistega dobička.

Prihodki iz prodaje so bili torej za 3,3 odstotka nižji kot v enakem obdobju lani. Kot pojasnjujejo v Mercatorju, pa poslovni izid iz poslovanja in čisti dobiček nista v celoti primerljiva s preteklim letom predvsem zaradi enkratnih poslovnih dogodkov in vpliva prodaje neosnovnih dejavnosti.

Na slovenskem trgu so se prihodki zmanjšali za 3,0 odstotke, na srbskem pa za 5 odstotkov. To je posledica zaprtja trgovin zaradi prenov ter zmanjšanja števila enot v neosnovnih aktivnostih. Dodatno so se v Sloveniji prihodki znižali zaradi odprodaje dejavnosti Santane in Loke, Pekarne Grosuplje in M Holidays. Na trgu Hrvaške, kjer je bil padec prihodkov najmočnejši (za 8,3 odstotka), so bili prihodki nižji predvsem zaradi lanske ukinitve celotnega programa market (konsolidacija trga znotraj Skupine Agrokor), medtem ko so se prihodki v Črni gori povečali za 9,8 odstotka.

Za investicije je Mercator v prvih devetih mesecih leta na ravni skupine namenil 53,2 milijona evrov, kar je za 12,2 odstotka več kot v enakem obdobju leta 2015. Osredotočenost ostaja na prenovah maloprodajnih enot, za kar je bilo porabljenih 57,0 odstotka celotnih sredstev.