ZPS: Ameriškim lastnikom spornih Volkswagnov odškodnina, evropskim ne

Ali smo evropski potrošniki drugorazredni? se sprašujejo na ZPS, kjer čakajo na uraden vpoklic vozil s sporno opremo.

Objavljeno
26. november 2015 14.35
Je. G.
Je. G.

Potem ko je Volkswagen nemškemu homologacijskemu organu KBA predstavil način odpravljanja napake pri avtomobilih z vgrajeno opremo za prirejanje vrednosti izpustov, zdaj potrošniki in potrošniške organizacije čakajo na uradni vpoklic prizadetih vozil, ne glede na to, kje so jih kupili. Evropske potrošniške organizacije pa so izjemno nezadovoljne nad informacijo, da naj bi se Volkswagen odrekel izplačilu kakršne koli odškodnine evropskim kupcem, so danes sporočili z ZPS.

V začetku novembra je Volkswagen ameriškim kupcem kot potezo dobre volje že ponudil bonus v višini 1000 dolarjev (nekaj manj kot 950 evrov). Iz nedavnega pogovora predstavnika VW za enega od avtomobilskih spletnih portalov je mogoče razbrati, da o čem podobnem za evropske kupce niti ne razmišlja, opaža ZPS in opozarja, da gre vse skupaj v smer razdelitve kupcev na bolj in manj pomembne.

ZPS z drugimi potrošniškimi organizacijami v skupni akciji, ki jo vodi Evropska potrošniška organizacija BEUC, usklajuje možnost uveljavljanja dodatnih zahtevkov za povračila oškodovanja lastnikov, saj bodo le tako lahko dosegli, da bodo vsi evropski potrošniki obravnavani enakopravno – ne glede na lokalno zakonodajo, ki je v posameznih državah ostrejša kot v drugih, so zapisali na ZPS.

»Več kot dva meseca po izbruhu afere ugotavljamo, da na številna vprašanja potrošniki še vedno niso dobili konkretnih odgovorov. Med drugimi ni povsem jasno, ali bodo posamezne države enako kot Nemčija sprožile obvezen vpoklic – Slovenija je tu izjema, saj so pri Agenciji za varnost v prometu že pred časom povedali, da bodo glede vpoklica sledili nemškim navodilom. Prav tako s strani Volkswagna še nimamo odgovora glede zmogljivosti in porabe goriva po opravljenem servisnem pregledu. BEUC za povrh že nekaj tednov čaka na odgovor glede skupnega sestanka z vodstvom Volkswagn,« opisuje trenutno situacijo Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Takoj po začetku vpoklica bodo potrošniške organizacije preverile, ali so se kakor koli spremenile tehnične značilnosti servisiranih vozil, kar bo lahko tudi osnova za morebitne odškodninske zahtevke. Povsemnesprejemljivo bi bilo, da bi bili do odškodnine upravičeni samo ameriški lastniki prizadetih vozil, Volkswagen bi moral vsem povrniti škodo, ki bi nastala zaradi zmanjšane vrednosti avtomobilov, njihove manjše zmogljivosti, večje porabe goriva ali česar koli drugega, povezanega z zavajanjem in vgradnjo opreme za prirejanje vrednosti izpustov.

Več informacije o zadevi VW najdete na tej spletni strani. Vsem, ki so naročeni na brezplačne e-novice v Zadevi VW  in so upoštevali ZPS-jev nasvet, da prodajalca vozila obvestijo o stvarni napaki na vozilu, te dni pa so prejeli zavrnilne odgovore s strani prodajalca ali Porsche Slovenija po pooblastilu posameznega prodajalca, bodo od ZPS danes zvečer prejeli navodila, kako ukrepati v nadaljevanju.