ZPS: Pogoji predplačniškega razmerja so nepošteni do potrošnikov

ZPS je pozvala Telekom Slovenije, Simobil, Tušmobil, Izimobil in Debitel k spremembam pogodbenih pogojev.

Objavljeno
08. oktober 2012 12.45
Š. P., Delo.si; STA
Š. P., Delo.si; STA
Ljubljana - Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je pozvala Telekom Slovenije, Simobil, Tušmobil, Izimobil in Debitel k spremembam pogodbenih pogojev glede dobroimetja na predplačniškem računu. Meni namreč, da so pogoji predplačniškega razmerja nepošteni do potrošnikov, poroča Slovenska tiskovna agencija.

V primeru, da ponudniki ne bodo spremenili teh pogojev, bo ZPS vložila prijavo na Tržni inšpektorat RS.

Zgoraj omenjeni ponudniki imajo v splošnih pogojih, ki jih uporabljajo za predplačniške pogodbe, določeno, da potrošnik po določenem času (270 dni) od zadnjega polnjenja izgubi vse dobroimetje na predplačniškem računu, ne glede na višino zneska.

Prav tako imajo za primer prehoda iz predplačniškega razmerja v naročniško razmerje določen najvišji znesek prenosa. Prenese se lahko le dobroimetje do višine 20 evrov, kar se upošteva kot popust na mesečnem računu, so sporočili iz ZPS.

"Omenjeni pogodbeni pogoji po 24. členu zakona o varstvu potrošnikov štejejo za nepoštene, ker nasprotujejo načelu poštenja in vestnosti ter v škodo potrošnika povzročajo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank," poudarja predsednica ZPS Breda Kutin.

Uporaba nepoštenih pogodbenih pogojev pa je po zakonu prepovedana in sankcionirana kot prekršek, je še navedla.

Podoben problem dobroimetja so obravnavali tudi v Nemčiji, kjer je primer končal na sodišču. Nemško sodišče je razsodilo, da so takšna določila do potrošnika nepoštena, in je prepovedalo njihovo uporabo, saj lahko potrošniki zgolj zaradi svoje neaktivnosti v kratkem času izgubijo visoke denarne zneske, še poroča STA.

Stroški, ki jih ima mobilni operater le z vodenjem mobilne številke, takega nesorazmernega prikrajšanja potrošnikov ne opravičujejo, so še sporočili iz ZPS.